» مطالب ویژه » زلزله 6.1 ریشتری ایلام را لرزاند
مطالب ویژه

زلزله 6.1 ریشتری ایلام را لرزاند

مرداد 27, 1393 008

دقایقی پیش زلزله ای به قدرت 6.1 ریشتر مورموری ایلام را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ساعت 7:2 صبح دوشنبه 27 مرداد 93 زلزله ای به قدرت 6.1 بخش هایی از ایلام در غرب ایران را لرزاند.

مرکز این زمین لرزه همان مورمری است که روز گذشته هم به قدرت 4.6 و 4.9 ریشتر لرزیده بود. از دیشب تاکنون پس لرزه های کوچکتری هم در این منطقه ثبت شد.

این زمین لرزه نسبتا بزرگ در فاصله 41 کیلومتری دهلران و عمق 10 کلیومتری سطح زمین رخ داده است. هنوز از خسارت های این زمین لرزه خبری منتشر نشده است.

مرکز زمین شناسی آمذریکا قدرت این زمین لرزه را 6.2 ریشتر عنوان کرده است.

حسين درخشاني، سخنگوي سازمان إمداد و نجات هلال احمر از مصدوميت ٤ نفر در اين زمين لرزه خبرداد و به خبرآنلاين گفت: چهار تيم ارزياب و امدادرسان به منطقه اعزام شده اند.

 


 

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام از خسارت شدید مالی به مورموری خبر داد و گفت: خسارت جانی تاکنون گزارش نشده است.

محمد سلیمانی اظهار داشت: تاکنون این زلزله 40 نفر زخمی بر جای گذاشته است و خسارات شدیدی به زیرساختهای منطقه در بخش آب، برق، مخابرات وارد شده است.

وی بیان داشت: با توجه به زلزله دیروز و چند پیش لرزه مردم از آمادگی برای زلزله برخوردار بوده اند و همین عامل باعث شده زمین لرزه خسارات جانی در پی نگذاشته باشد.

سلیمانی تصریح کرد: مسئولان در مورد  زلزله به مردم اطلاع رسانی کرده بودند و تاکنون خسارات مالی شدید وارد شده ولی خسارات جانی گزارش نشده است و همچنین در حال رایزنی برای اعزام بالگرد از کرمانشاه هستیم.

به گزارش مهر، وی افزود: اولویت کمک رسانی به مردم و اعزام مجروحان به بیمارستان است و تاکنون گروههایی برای امدادرسانی اعزام کرده ایم و با توجه گرمای هوا این منطقه نیازمند آب معدنی است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×