» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » کاهش مصرف مواد نسوز در فولاد مبارکه
اخبار شهرستان مبارکه

کاهش مصرف مواد نسوز در فولاد مبارکه

آبان 16, 1392 0010

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه، روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان روز پنجشنبه به نقل از ˈایرج مختارپورˈ اعلام کرد: در مهرماه امسال مصرف نسوز به 56/3 کیلوگرم بر تن فولاد مذاب رسید در حالی که مصرف نسوز کوره های قوس الکتریکی در سال گذشته معادل 25/4 کیلوگرم برتن فولاد مذاب بود.

وی دستیابی به این رکورد را حاصل بهبود کیفیت های نسوز، نحوه انجام تعمیرات گرم، اصلاح روش ها و دستورالعمل های کاری، بهبود فرایند تولید و افزایش بازرسی ها دانست.

وی افزود: این کاهش مصرف بیانگر کنترل مداوم مراحل تولید و افزایش بهره وری و کارکرد با راندمان بالای کارکنان نسوز، تولید و تعمیرات کوره های قوس الکتریکی است.

رییس تعمیرات نسوز فولاد مبارکه، ثبت این رکورد را در راستای رسیدن به اهداف شرکت برای کاهش هزینه ها و انرژی عنوان کرد.

همچنین روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان به نقل از رییس تعمیرات نسوز ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته سبا از رکورد کاهش مصرف نسوز در این ناحیه خبر داد.

ˈمیر قاسم سیدی تاجیˈ در این زمینه گفت: در مهرماه امسال به میزان 37/9 کیلوگرم بر تن فولاد مذاب تحقق یافت که در مقایسه با رکورد قبلی 42/ 9 کیلوگرم بر تن فولاد مذاب در شهریورماه پارسال رکورد قابل توجهی به شمار می آید.

رییس تعمیرات نسوز ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته سبا افزود: افزایش عمر لایه کاری پاتیل به بالای 100 ذوب، استفاده از جرم های مونولیتیک ریختنی در لایه های ایمنی پاتیل، لایه کاری تاندیش و توجه و حساسیت بر استفاده صحیح از موادنسوز از مهمترین دلایل رسیدن به این رکورد محسوب می شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×