» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » سرمایه شرکت فولاد مبارکه 14 هزار میلیارد ریال افزایش یافت-20/05/1393
اخبار شهرستان مبارکه

سرمایه شرکت فولاد مبارکه 14 هزار میلیارد ریال افزایش یافت-20/05/1393

مرداد 20, 1393 0010

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان، معاون اقتصادی و مالی این شرکت در این مجمع گفت: فولاد مبارکه اسفند سال 85 با سرمایه 15 هزار و 800 میلیارد ریال در بورس عرضه شد.

امیرحسین نادری افزود: سرمایه این شرکت در سال 89 با 10 هزار میلیارد ریال افزایش به 25 هزار و 800 میلیارد ریال افزایش یافت و در مرحله دوم در سال 92 با 10 هزار و 200 میلیارد ریال افزایش این سرمایه به 36 هزار میلیارد ریال رسید.

وی گفت: با ثبت افزایش سرمایه فعلی، سرمایه شرکت از زمان پذیرش در بورس تاکنون 216 درصد افزایش یافته است و جزو چند شرکت اول بازار بورس به لحاظ ارزش بازار محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: از 14 هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه تصویب شده مبلغ 12 هزار و 500 میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران (معادل 8/34 درصد) و مابقی به میزان یکهزار و 500 میلیارد ریال (معادل 2/4 درصد) از محل سود انباشته تامین شده است.
نادری اجرای طرح توسعه ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته سبا را از اهداف فولاد مبارکه در زمینه افزایش سرمایه برشمرد و اضافه کرد: طرح توسعه فولاد سبا از 26 مرداد سال 90 تنفیذ و عملیات اجرایی آن یکم مهر ماه همان سال آغاز شد.

وی ادامه داد: این طرح به منظور افزایش 700 هزار تن به ظرفیت یک میلیون و 400 هزار تن ورق گرم اجرا شد که به منظور دستیابی به این هدف، احداث تجهیزات جدید فولاد سازی، ایجاد یک ماشین ریخته گری و تکمیل تجهیزات خط نورد و واحدهای جنبی و تاسیساتی در دستور کار قرار گرفت.
مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه نیز در این مجمع گفت: با توجه به برنامه های توسعه ای انجام شده و در دست اجرا چنانچه کنسانتره و گندله مورد نیاز ظرفیت های ایجاد شده تامین نشود امکان بهره برداری از ظرفیت های ایجاد شده میسر نمی شود.
بهرام سبحانی افزود: ضروری است شرکت ضمن حفظ مالکیت خود در شرکت های سرمایه پذیر معدنی همچون گل گهر و چادرملو، سرمایه گذاری در طرح تولید کنسانتره و گندله سازی سنگان را تسریع بخشد که تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای حفظ درصد مالکیت در شرکت های سرمایه پذیر معدنی ازطریق افزایش سرمایه اخیر ضرورت دارد.
شرکت فولاد مبارکه با تولید حدود شش میلیون تن فولاد خام از شرکت های پیشرو ایرانی است که در زمینه تولید ورق های فولادی فعالیت می کند.
این شرکت بیش از 50 درصد از ورق فولادی مورد نیاز کشور را برای استفاده در صنایع خودروسازی و قطعه سازی، فلزی سبک، فلزی سنگین و لوله های انتقال سیالات، صنایع بسته بندی و لوازم خانگی و الکتریکی و لوله و پروفایل تامین می کند.

منبع: ایرنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×