» عمومی » فناوری اطلاعات » بزرگترین هک تاریخ رقم خورد
فناوری اطلاعات

بزرگترین هک تاریخ رقم خورد

مرداد 15, 1393 0011

هکرهای روسی توانستند حدود 1,2 میلیارد رمز عبور از کارت های اعتباری را به سرقت ببرند که این سبک از سرقت اینترنتی عنوان “بزرگترین سرقت تاریخ اینترنت” را به خود اختصاص داده است.
مهر: هکرهای روسی توانستند حدود 1,2 میلیارد رمز عبور از کارت های اعتباری را به سرقت ببرند که این سبک از سرقت اینترنتی عنوان “بزرگترین سرقت تاریخ اینترنت” را به خود اختصاص داده است.

هکرهای روسی توانستند بیش از 1.2 میلیارد پسورد و اطلاعات محرمانه و شخصی کاربران را از حدود 420 هزار وب سایت به سرقت ببرند.

در این گزارش آمده است: “علاوه بر اطلاعات شخصی، موارد قابل توجهی از اطلاعات امنیتی کشورها نیز به سرقت رفته است. سایت های داخلی روسیه نیز از این حمله در امان نماندند. بنا به اطلاعات منتشر شده، تمام هکرها حدودا بین 20 تا 22 ساله و از جنوب روسیه وارد سایت ها شده اند.”

این موضوع در حالی مطرح می شود که چندی پیش مقامات کرملین به منظور حفاظت از داده ها و اطلاعات شخصی شهروندان روسیه ای طرحی را به مجلس این کشور فرستادند که در صورت تصویب می تواند ضریب خطا و همینطور فاش شدن اطلاعات شخصی را به پایین ترین حد خود برساند.

بر اساس این طرح تا سال 2016 میلادی، شرکت های اینترنتی که در زمینه صفحات اجتماعی فعالیت دارند یا بانک های روسیه بایستی سرورهای خود را به داخل روسیه منتقل کنند در غیر این صورت سایت ها و منابع اطلاع رسانی آنها مسدود خواهند شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×