» اخبار ایران و جهان » اخبار ورزشی » ظریف: منتظر مجوز ارسال کمک به غزه‌ایم
اخبار ورزشی

ظریف: منتظر مجوز ارسال کمک به غزه‌ایم

مرداد 12, 1393 006

وزیر امور خارجه کشورمان درباره آخرین وضعیت امدادرسانی ایران به غزه گفت: منتظر مجوز پروازیم.

محمدجواد ظریف در حاشیه مراسم رونمایی از مجموعه کتاب هشت جلدی جهان اسلام در جمع خبرنگاران با اشاره به حوادث غزه، اظهار کرد: شرایطی که در غزه شاهدیم نسل‌کشی است و نیاز است جامعه بشری اجازه ندهد که پیش از این حیثیتش خدشه‌دار شود. وی افزود: ایران به عنوان رییس جنبش عدم تعهد از ابتدای این بحران فعال بوده و چندین جلسه هماهنگی در این راستا تشکیل شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: اقداماتی که در نیویورک، ژنو، شورای امنیت و شورای حقوق بشر انجام شده کافی نبوده و با فشار مجموعه کشورهایی بوده که ایران به عنوان رییس جنبش عدم تعهد مسئولیت آن را بر عهده داشته است. ظریف همچنین گفت: فردا کمیته‌ای از جنبش عدم تعهد درباره فلسطین که با تصمیمی که هفته گذشته گرفته شد تشکیل خواهد شد و جمهوری اسلامی میزبان این اجلاس خواهد بود.

وی تصریح کرد: رایزنی‌های گسترده‌ای با کشورهای اسلامی و غربی بر ضرورت اقدام عاجل برای پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی و حصر غزه انجام شده است و جامعه بشری نباید اجازه دهد که پیش از این با اهمال حیثیت خود را خدشه‌دار کند. وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: جنایت جنگی در غزه موضوعی جدی است که دیوان بین‌المللی کیفری و سایر محاکم بین‌المللی برای محاکمه عاملان آن باید کمیته‌ و هیاتی تشکیل دهد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×