» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » ۵۰ درصد فولاد خام کشور توسط فولاد مبارکه تامین می‌شود
اخبار شهرستان مبارکه

۵۰ درصد فولاد خام کشور توسط فولاد مبارکه تامین می‌شود

تیر 29, 1393 0012

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به سهم فولاد مبارکه در تولید فولاد خام کشور گفت: در سال ۹۲ بیش از ۵۰ درصد تولید فولاد خام کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه به نقل از خبرگزاری تسنیم ، بهرام سبحانی پیش از ظهر امروز در مجمع عمومی فولاد مبارکه اصفهان با بیان گزارش عملکرد هیئت مدیره فولاد مبارکه در سال مالی 92 اظهار کرد: سرمایه شرکت فولاد مبارکه از بدو تاسیس که از سرمایه یک میلیون تومانی شروع شده تا امروز که سرمایه به 3600 میلیون تومان روند صعودی را طی کرده است.

وی افزود: سهامدران اصلی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی با 30 درصد، سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی ایران 17 درصد، سازمان تامین اجتماعی 13 درصد، شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایران 12 درصد و سایر سهامداران 28 درصد از سهام شرکت را مالک هستند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به تولید محصولات فولاد مبارکه و صبا در سال 92 بیان کرد: در بخش کلاف نورد گرم 5.153 میلیون تن در فولاد مبارکه تولید شده و 711 میلیون تن ورق گرم در کارخانه فولاد صبا تولید شده و در مجموع در این 2 واحد 5 میلیون 864 هزار تن ورق نورد گرم تولید شده و در بخش نورد سرد با 1338 تن، 80 درصد برنامه‌های محقق شده که علت آن هم رکود بازار بود و کلاف پوشش‌دار 306 تن که 99 درصد برنامه تحقق یافته است.

وی بیان کرد: در فولاد هرمزگان از بدو راه‌اندازی در سال 90 تاکنون یک میلیون و 74 هزار تن تولید داشته که در سال 93 به یک میلیون 350 هزار تن می‌رسد و جمع کل تولیدات در گروه فولاد شامل مجتمع فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان و فولاد صبا در سال 92 در حدود 7میلیون و 178 هزار تن بوده که در سال 93 پیش بینی شده به 7 میلیون 465 هزار تن برسد.

50 درصد فولاد خام کشور از سوی فولاد مبارکه تامین می‌شود

سبحانی با اشاره به سهم فولاد مبارکه در تولید فولاد خام کشور گفت: در سال 92 بیش از 50 درصد تولید فولاد خام کشور را به خود اختصاص داده این در حالی است که ذوب‌آهن 19 درصد، مجموعه‌های تولید فولاد 9 درصد در تولید فولاد خام کشور سهم داشته‌اند.

وی با اشاره به وضعیت فروش محصولات بیان کرد: روند افزایش در سال 92 با 97 میلیارد ریال فروش، بالاترین رکورد و معادل 38 درصد رشد داشته که در سال 93 پیش بینی می‌شود به مرز 98 میلیارد ریال برسد و هم‌چنین در بخش صادرات برای نخستین بار در سال 92 صادرات فولاد از مرز یک میلیون و 18 هزار تن صادرات گذشت که افزایش 66 درصدی نسبت به سال 91 داشتیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان تصریح کرد: فروش در فولاد هرمزگان دستیابی به 72 درصد ظرفیت اسمی در سال 92 محقق شده فروش اسلب داخلی به ارزش هزار و 119میلیارد ریال و فروش آهن اسفنجی به ارزش 645 میلیارد ریال و صادرات نیز به ارزش 92 میلیارد تومان عملکرد فروش شرکت فولاد هرمزگان بوده است.

ظرفیت تولید فولاد خام در کشور در سال 1404 به 55 میلیون تن می‌رسد

وی با اشاره به طرح‌های توسعه شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: روند توسعه افزایش ظرفیت تولید فولاد خام در کشور 20 میلیون تن بوده که پیش بینی ‌می‌شود در سال 1404 به 55 میلیون تن برسد که برنامه‌ریزی برای کل کشور انجام گرفته که اگر فولاد مبارکه بخواهد سهم 50 درصدی خود را حفط کند باید طرح‌های توسعه خود را اجرا کند اگرچه 55 میلیون تن رقم خوش‌بیانه و غیر قابل دسترس برای 12 سال باقی مانده است.

سبحانی افزود: روند توسعه در فولاد مبارکه در سال 92، بیش از 7.5 میلیون تن ظرفیت در مجموعه گروه فولاد مبارکه پیش بینی شده و با توجه به طرح‌های توسعه تعریف شده در سال 95ف مجتمع فولاد به 1.3 میلیون تنی می‌رسد و در سال 97 در قالب برنامه 5 ساله توسعه فولاد مبارکه به 11.8 میلیون تن در عناوین مختلف برسیم.

وی با اشاره پروژه‌های در دست راه‌اندازی شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: تکمیل عملیات اجرائی و راه‌اندازی مدولB احیا مستقیم شهید خرازی، تکمیل عملیات اجرائی و راه‌اندازی پروژه سولفورزدائی ناحیه و نمادسازی، تکمیل عملیات اجرائی و راه‌اندازی خط سوم بازرسی و بسته بندی ورق، تکمیل عملیات اجرائی و راه‌اندازی تصفیه‌خانه پساب صنعتی و انسانی صبا و تصفیه‌خانه آب نورد پیوسته صبا از جمله پروژه‌های در دست راه‌اندازی در سال 93 است.

سرمایه شرکت فولاد مبارکه 3600 میلیارد تومان و ارزش هر سهام معامله شده 432 تومان

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به وضعیت سهام شرکت فولاد مبارکه در سال مالی 92 بیان کرد: سرمایه شرکت 3600 میلیارد تومان و ارزش هر سهام معامله شده 432 تومان بوده و ارزش بازار سهام شرکت در سال گذشته، 15 میلیارد و 562 میلیون تومان بوده و هم‌چنین درآمد نقدی سرمایه‌گذاری در سال 92 در حدود 357 میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به اهداف استراتژیک فولاد مبارکه گفت: افزایش سودآوری و رشد پایدار، افزایش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری، افزایش بهره‌وری از منابع، مدیریت اثربحش هزینه‌ها در کلیه مراکز و استفاده از تسهیلات مالی داخلی و خارجی ارزان قیمت از جمله اهداف استراتژیک شرکت فولاد مبارکه در سال 93 است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×