» اخبار ایران و جهان » تشدید حملات همه جانبه به نوار غزه
اخبار ایران و جهان

تشدید حملات همه جانبه به نوار غزه

تیر 29, 1393 008

حملات همه جانبه، زمینی، هوایی و دریایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه تشدید شده است. براساس گزارش ها تعداد کشته های این حملات به بیش از 350 نفر رسیده است که بسیاری از آن ها زنان و کودکانند. تلاش هایی بین المللی برای اعلام آتش بس نیز تاکنون ناموفق بوده است.

به گزارش فرارو، در حملات توپخانه‌ای و هوایی شدید نیروهای اسرائیلی به اقصی نقاط نوار غزه در بامداد امروز (یکشنبه) 10 فلسطینی کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

در شمال غزه هم ٨ نفر از اعضای یک خانواده، از جمله ۴ کودک ذر حملات سنگین تانک‌های ارتش اسرائیل کشته شدند.

بدین ترتیب تعداد کشته شدگان فلسطینی ظرف 24 ساعت به 55 تن رسید. در چهاردهمین روز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تعداد کشته شدگان فلسطینی به 357 تن رسیده است که 85 تن از آن‌ها کودک هستند و در این جریان بیش از 2700 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

در مقابل، تلفات اسرائیلی ها تنها پنج نفر بوده که فقط یکی از آنها غیر نظامی بوده است. اما امروز گردان های القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرده از در درگیری با نیروهای نظامی اسرائیل 29 نفر ان ها را کشته است. این خبر تاکنون توسط منابع اسرائیلی تائید نشده است.

ارتش اسرائیل گفته است حمله زمینی به نوار غزه را تشدید کرده است و همزمان فلسطینیان ساکن غزه می گویند که آتش توپخانه و حملات هوایی اسرائیل به مراتب سنگینتر از روزهای گذشته بوده است.

ارتش اسرائیل در پی حمله زمینی، در بیانیه ای گفته است که سربازان بیشتری را به غزه فرستاده است.

حمله زمینی ارتش اسرائیل به غزه روز پنج شنبه، پس از ده روز بمباران شدید هوایی و دریایی آغاز شد.

سازمان ملل گفته است که در پی بمبارانهای اسرائیل، بیش از ٥٠ هزار نفر شهروند فلسطینی به مدارس تحت اداره سازمان ملل در غزه پناه آورده اند و ذخایر آذوقه سازمان ملل در حال تمام شدن است.

یک مقام سازمان ملل گفته است که با توجه به بسته بودن مرز غزه با مصر تعداد پناهجویان در ساختمانهای تحت اداره سازمان ملل بیش از حد پیش بینی شده بوده است.

در همین حال بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، امروز در قطر با محمود عباس، رییس دولت فلسطینی ملاقات خواهد کرد و سپس به کویت، مصر و اردن نیز خواهد رفت.

قرار است که محمود عباس با خالد مشعل، یکی از رهبران سیاسی حماس، نیز دیدار کند تا توافق آن جنبش را برای پذیرش طرح آتش بس مصر جلب کند.

خالد مشعل، از رهبران ارشد حماس برای مذاکرات غیرمستقیم آتش‌بس با اسرائیل به قاهره می‌رود.

دیروز مشعل شرایط آتش‌بس با اسرائیل را اعلام کرد و گفت: «پایان محاصره غزه، آزادی زندانیان سیاسی فلسطین و پایان تهاجمات از شروط اصلی ما برای آتش‌بس است.»

او گفت: «این درخواست‌های اصلی ماست و ما توافقی که درد و رنج مردم را طولانی‌تر کند به هیچ‌عنوان نمی‌پذیریم.»

مصر هفته گذشته طرحی برای آتش بس در نوار غزه ارائه کرد، اما تاکنون مورد پذیرش حماس قرار نگرفته است. روز گذشته وزیر امور خارجه مصر با محمد جواد طریف گفت و گویی کرد و از ایران خواست تا از طرح اتش بس مصر حمایت کند.

از سوی دیگر ظریف نیز  از دولت مصر خواست گذرگاه رفح را بر روی کمک‌های بشردوستانه و انتقال مجروحان باز گذارد.

حملات سنگین اسرائیل به غزه با واکنش های اعتراضی در نقاط مختلف جهان روبه رو شده است امروز در لندن هزاران نفر در حمایت از فلسطینیان تظاهرات کردند. تظاهراتی مشابه نیز در پاریس به خشونت کشیده شد. در روزهای گذشته در ترکیه، اردن و شهر حیفا اسرائیل هم تظاهراتی علیه حملات نظامی به غزه انجام شده است.

در تهران نیز  تجمعی اعتراضی به جنایات علیه مردم فلسطین در میدان امام حسین برگزار شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×