» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » امام جمعه مبارکه: حکومت امام عصر(عج) بر پایه انسانهای خودساخته است
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

امام جمعه مبارکه: حکومت امام عصر(عج) بر پایه انسانهای خودساخته است

تیر 25, 1393 009

امام جمعه مبارکه با بیان اینکه حکومت امام عصر (عج) بر پایه حکومت انسانهای خودساخته تشکیل خواهد شد، اظهار داشت: با ظهور امام زمان هر چه بدی در این جهان است نابود و همه خوبی ها محقق خواهد شد.

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد محمدی شامگاه سه شنبه در همایش بینش مطهر شهر طالخونچه شهرستان مبارکه اظهار کرد: گفتمان تشیع حیات خود را مدیون سه جریان ناب امامت، مکتب عاشورا و انتظار فرج امام زمان (عج) می داند.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه رابطه ما با امام زمان یک رابطه دو طرفه است، گفت: همانگونه که امام زمان (عج) هیچگاه ما شیعیان را فراموش نخواهند کرد ما هم باید نسبت به آن حضرت اظهار علاقه کنیم و منتظر واقعی حضرتش باشیم.

وی با بیان اینکه موانعی همچون دنیا طلبی، شهوت و غضب، ما را از مولایمان دور می کند، گفت: از خود گذشتگی و ایثار، خواندن سوره اسراء و فرستادن صلوات بر محمد و آل محمد (ص) از جمله اقداماتی است که برای توفیق ملاقات با حضرت (عج) باید انجام دهیم.

امام جمعه مبارکه با بیان اینکه امروزه تربیت الگویی، موفقترین مدل در نظام تربیتی است، گفت: طرح بینش مطهر یک کار زیربنایی فرهنگی است که در شهرستان مبارکه از طالخونچه شروع شده و بناست در تمام شهرستان گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه طرح بینش مطهر، دانش، تدین و دینداری جوانان را افزایش می دهد، گفت: گسترش افکار و عقاید استاد مطهری و مطالعه آثار ایشان انسان و جامعه را در برابر شبهات و تهاجم فرهنگی واکسینه می کند.

شهردار طالخونچه نیز در این همایش گفت: مبنا و سرلوحه کار ما در شهرداری انجام کارهای فرهنگی است زیرا با این رویکرد بسیاری از مشکلات که ریشه در فرهنگ دارد حل خواهد شد.

حسین اسماعیل احمدی با اشاره به شروع کار اولین دبیرخانه بینش مطهر در طالخونچه گفت: از زمان شروع این طرح دو همایش یکی در فصل بهار و دیگری در تابستان برگزار شده است.

شهردار طالخونچه افزود: در طرح بینش مطهر سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری در چهار سطح به معرفت پژوهان آموزش داده می شود و مدت زمان برگزاری هر سطح 16 هفته است.

در این مراسم که به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر طالخونچه و تحت عنوان همایش ضیافت افطاری بینش مطهر برگزار شد، جمعی از معرفت پژوهان در ضیافتی سرشار از محبت و صمیمیت گردهم آمدند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×