» عمومی » پزشکی سلامت » استفاده از نخ دندان موجب افزایش طول عمر می‌شود
پزشکی سلامت

استفاده از نخ دندان موجب افزایش طول عمر می‌شود

تیر 15, 1393 0011

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از ایمنا . دکتر کورش بیاتی متخصص داخلی به ارائه راهكارهايى براى حفظ سلامت پرداخت و گفت: سعى كنيد هر روز راه‌هاى تازه‌اى را پيدا كنيد كه به واسطه آن بيشتر بتوانيد بدن خود را حركت دهيد. به عنوان مثال بين آسانسور و پله، پله را انتخاب كنيد و یا هنگامى كه قصد داريد، سر کار بروید یا دنبال بچه‌ها برويد پياده اين كار را انجام دهيد.
وی با تاکید بر اینکه از غذاهايى كه سرشار از چربى هستند خوددارى كنيد؛ ادامه داد: غذاهای فست‌فودی و سرخ‌شده و گوشت‌هاى پرچرب و نیز مصرف كره، مارگارين، مايونز و انواع ديگر سس‌ها را نيز بايد به كمترين ميزان ممكن برسانيد.
این متخصص داخلی ترك سيگار و مشروبات الکلی را از دیگر راهکارهای حفظ سلامت عنوان کرد و گفت: از سال ۱۹۶۰ به بعد مشخص شد كه استعمال دخانيات بهداشت عمومى بدن را به خطر مى‌اندازد همچنان که مشروبات الکلی مـنـجر به بروز بيمارى‌هاى كليوى و سرطان می شود.
وی با بیان اینکه شايد صحبت‌كردن در مورد استرس كار ساده‌اى باشد اما برخورد با آن قدرى دشوار است؛ خاطرنشان کرد: تكنيك‌هايى وجود دارند كه محققان معتقدند با استفاده از آن‌ها مى‌توانيد افكار مثبت بيشترى را به ذهن خود وارد كنيد مثلا۳۰ دقيقه در طول روز را صرف كارى كنيد كه از انجام آن لذت مى‌بريد 
کوروش بیاتی محافظت در برابر آلودگى هوا را نیز جهت حفظ سلامت لازم دانست و بیان داشت: اگر نمى‌توانيد در محيطى به دور از دود و دم زندگى كنيد حداقل وارد اتاق‌هايى كه از آن سيگار مى‌كشند، نشويد و در محل‌هاى پر رفت وآمد ورزش نكنيد. همچنین در معابر پر ترافيك نرويد و فقط زمانى در فضاى باز ورزش كنيد كه ميزان آلودگى هوا پايين باشد. در ضمن در حياط منزل خود درختچه و بوته‌هاى مختلفى را پرورش دهيد تا مانع آلودگى هواى خيابان شود.
وی با تاکید بر ضرورت استفاده از نخ دندان، عنوان کرد: پژوهش‌هاى جديد گوياى اين امر هستند كه ارتباط مستقيمى ميان طول عمر و نخ دندان وجود دارد البته محققان دليل قطعى اين موضوع را به درستى نمى‌دانند که شايد دليلش اين باشد كه افرادى كه دندان‌هايشان را با نخ تميز مى‌كنند نسبت به سلامت عمومى بدن خود حساس‌تر بوده و اهميت بيشترى به بهداشت مى‌دهند.
این متخصص داخلی اظهار کرد: ارتباط مستقيمى ميان زندگى سالم و چهره سالم وجود دارد و افرادى كه در زندگى خود مشكلى نداشته و سالم زندگى مى‌كنند معمولاً چهره خندانى داشته و هميشه لبخند به لب دارند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×