» عمومی » خانواده » کم‌خوابی زمینه ساز اختلالات روان پریشی است
خانواده

کم‌خوابی زمینه ساز اختلالات روان پریشی است

تیر 13, 1393 0010

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از ایمنا . برای شما هم پیش آمده در زمانی‌که با مشکلات فراوانی روبرو هستید نمی‌توانید خوب استراحت کنید، مدام به یک موضوع فکر می‌کنید و این کارعامل مهمی در کم خوابی شما خواهد شد به گونه ای که پس از مدتی احساس ضعف بر شما غلبه کرده و دیگر قادر به ادامه فعالیت‌های روزانه خود نیستید. 
بسیاری از پزشکان معتقدند که خواب یکی از نیازهای بشر در مدت ۲۴ ساعت شبانه روز است که بسته به سن فرد نیاز او به خواب نیز متفاوت خواهد بود. البته در این بین کیفیت خواب اهمیت بیشتری نسبت به مدت زمان خواب دارد. 
این نیاز در طول سنین مختلف متفاوت بوده و هر گروه سنی به مدت زمان خاصی برای خواب نیاز دارند، کودکان بیشتر از دیگر گروه‌های سنی به خواب نیاز دارند، ۱۴ تا ۱۵ ساعت خواب بهترین زمان برای کودکان است چرا که این خواب عامل مهمی برای رشد جسمی و حتی مغزی کودک را فراهم می‌کند،‌اما برای بزرگسالان این مدت زمان به ۷ تا ۸ ساعت در شبانه روز می‌رسد. 
کیفیت خواب به معنای عمق خواب است که البته با کاهش استرس در افراد این کیفیت نیز به میزان زیادی بهبود می‌یابد، اگر در دسته افرادی هستید که در طول شبانه روز به دفعات بیدار می‌شوید باید بگوییم که کیفیت خواب شما مطلوب نبوده و برای بهبود آن با یک روانشناس صحبت کنید. 
البته علت‌های کم‌خوابی متفاوت بوده که از آن‌ها می‌توان به وجود عفونت در بدن، اختلالات متابولیکی، اختلال هورمونی، بیماری روانپریشی و حتی مصرف برخی از داروها اشاره کرد، به طور مثال افرادی که از آمفتامین و حتی متافتامین استفاده می‌کنند نسبت به دیگران از کیفیت خواب کمتری برخوردار هستند و حتی دچار بی‌خوابی یا کابوس‌های شبانه هستند. 
در صورت پیشرفت کم‌خوابی و عدم مراجعه به پزشک ممکن است فرد دچار اختلالات رفتاری و حتی بیماری‌های مزمن شود. 

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×