» عمومی » خانواده » تابستان‌های گرم چاق‌کننده‌اند
خانواده

تابستان‌های گرم چاق‌کننده‌اند

تیر 11, 1393 007

کارشناسان سلامت هشدار دادند گرمای شدید هوا که مردم را وادار به خانه‌نشینی می‌کند در افزایش چاقی و اضافه وزن تاثیرگذار است.

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از ایسنا ، متخصصان سلامت دانشگاه تگزاس گرمای هوا را عامل افزایش کم‌تحرکی و در نتیجه افزایش چاقی می‌دانند. این متخصصان همچنین دریافتند ساکنان مناطقی که زمستان‌های سرد، ابری و تاریک دارند نیز تحرک بدنی کمتری دارند و در نتیجه بیشتر مستعد چاقی و اضافه وزن هستند. بنابر نتایج این مطالعه،‌ ساکنان مناطق جنوب شرقی آمریکا که دارای تابستا‌ن‌های گرم و مرطوب هستند،‌ فعالیت بدنی کمتر و وزن بیشتری دارند در حالی که ساکنان مناطق کوهستانی غربی که تابستان‌های خشک و خنک دارند ضمن داشتن فعالیت بدنی بیشتر کمتر از اضافه وزن و چاقی رنج می‌برند.

متخصصان به ساکنان مناطق گرم پیشنهاد می‌کنند صبح‌ها زودتر از خانه خارج شوند تا ورزش کنند یا اینکه می‌توانند فعالیت‌های ورزشی خود را در فضای سرپوشیده انجام دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی ساینس ورلد ریپورت، با این حال آب و هوای بسیار گرم یا سرد تنها عامل موثر بر وزن نیست چراکه عامل دیگری نظیر امکانات منطقه‌ای نیز به عنوان عوامل موثر بر سلامت شناخته می‌شود. یافته‌های این مطالعه در نشریه «بهداشت عمومی» منتشر شده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×