» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » وزیر کار:برنامه‎ریزی مسئولان استان اصفهان برای برطرف کردن مشکلات مبارکه
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

وزیر کار:برنامه‎ریزی مسئولان استان اصفهان برای برطرف کردن مشکلات مبارکه

تیر 6, 1393 0011

وزیر کار و رفاه اجتماعی در جمع مردم شهرستان مبارکه گفت: نگاه مسئولان برای رفع مشکلات مردم مبارکه، نباید تنها به کارخانه‌های بزرگ باشد بلکه مسئولان باید برای این مشکلات برنامه‌ریزی جدی انجام دهند.

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی ربیعی عصر امروز در حاشیه سفر به شهرستان مبارکه در سالن شهرداری مبارکه اظهار کرد: در انتخابات سال گذشته شرایط با فاصله کم تبلیغاتی گذشت اما در همین فاصله اندک احساسی در مردم به وجود آمد که سبب شد روحانی رأی آورد و من سال‌ها در کنار روحانی کار کردم و فکر می‌کنم با توجه به شناختی که از وی دارم٬ همه ما متعهد هستیم که تعهدات خود را نسبت به مردم به بهترین شکل انجام دهیم.

ترافیک دانشجویان برای حضور در بازار کار و اشتغال

وی با بیان اینکه در جامعه ما نگرانی‌هایی وجود دارد٬ افزود: فقر از علایم اقتصادی بوده که در این مدت زمان فعالیت دولت یازدهم افکار ما را به خود مشغول کرده و متاسفانه از زمانی‌که با رشد منفی 37 درصدی اقتصادی مواجه شدیم و در اتوبان دانشگاه‌ها با ترافیک دانشجویان روبرو هستیم که بازار کار و اشتغال برای آن‌ها تامین نیست٬ تعهد ما بیش از پیش شد.

وزیر کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در 8 سال گذشته بیش از 4.5 میلیون نفر در اتوبان دانشگاه قرار گرفتند٬ تصریح کرد: یکی از خصلت‌های دولت یازدهم این است که نمی‌خواهد هیچ صورت مسئله‌ای را پاک کند٬ بی سوادی و بی‌خانمانی به معنی فقر بوده که دولت این مسایل را به رسمیت می‌شناسد و در تلاش است که با رویکرد عدالت محوری حق مردم را بپردازد.

وی با بیان اینکه این عوامل سبب سنگین‌تر شدن تکلیف ما بوده٬ بیان کرد:  مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته مسئله اقتصاد مقاومتی، اقتصاد و فرهنگ و حماسه اقتصادی را مطرح کردند و این مسئلهبه آن معنا است که ما باید متعهد باشیم و من به عنوان مسئول وزارتخانه کار و رفاه اجتماعی می‌گویم که دولت این مسائل را درک می‌کند و در خدمت مردم است.

ربیعی افزود: من از نوجوانی در کارخانه‌های جنوب شهر تهران کار کردم و زندگی پررنجی را داشتم و مسائل و مشکلات این حوزه را به خوبی درک می‌کنم و این که امروز با شما صحبت می‌کنم؛ نشانه مردم سالاری دینی بوده  و ما متعهد هستیم که در کنار مردم٬ خدمتگزار آنها باشیم.

راهبرد دولت، خروج از رکود اقتصادی است

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید متعهد است که نشاط اجتماعی را برای مردم فراهم کند٬ خاطرنشان کرد: استراتژی دولت٬ خروج از رکود است و تصمیمات خوبی در راستای اصلاح امور گرفته شد و ما با تدبیر به آینده امید داریم و می‌خواهم که مردم نیز در این راه ما را همراهی کنند.

دولت یازدهم موفق به مهار تورم شد

وزیر کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت توانسته تورم را مهار کند٬ اظهار کرد: ما توانستیم تورم را به مقدار زیاد و قابل توجهی مهار و کنترل کنیم و باید مواظب باشیم که این کنترل از دست خارج نشود که این نیز یکی از برنامه‌های دولت است.

وی با بیان اینکه امروز ما به سمت حل و فصل مسایل خارجی با گفت‌وگو پیش می‌رویم به نوعی که شرافت و اقتدار و عزت ملت ایران حفظ شود٬ افزود: همه مسائل با پول حل نمی‌شود ما باید بر روی روابط انسانی و سرمایه‌های اجتماعی ارزش قایل شویم.

بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه به دلیل ناامنی روانی است

ربیعی با بیان اینکه دغدغه دولت یازدهم نشاط اجتماعی برای مردم بوده٬ تصریح کرد: مردم باید فکرشان راحت باشد و همه علت اعتیاد از بیکاری نسیت زیرا بین شاغلان جامعه نیز اعتیاد وجود دارد و علت آن نیز ناامنی روانی بوده که باید برای آن فکری بشود و  تلاش دولت بر این است که آرامش و نشاط اجتماعی را برای مردم فراهم کند.

هویت مردم شهرستان مبارکه، مردم خونگرم این شهرستان است

وی با اشاره به اینکه همه مبارکه را با کارخانه فولاد می‌شناسند٬ بیان کرد: نماد و هویت شهر مبارکه مردم خونگرم، رزمندگان این شهر بوده  و نشاط و سرمایه اجتماعی در این شهر به خوبی دیده می‌شود که مسئولان باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق خود، احساس تنهایی را که زائیده دنیای جدید بوده را کمرنگ کند و روحیه تلاش برای حل مشکلات را رفع کند.

وزیر کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید یقین داشته باشیم که ما حق نداریم که در تصمیمات خود آزمون خطا داشته باشیم٬ افزود: نباید تنها نگاهمان به کارخانه‌های بزرگ باشد و مسئولان می‌توانند با مطالعه بر روی مشاغل دیگر و خوشه‌ها، فرصت اشتغال با سرمایه‎گذاری کم را برای مردم فراهم کنند.

وی با بیان اینکه متوسط هزینه برای ایجاد شغل از 150 میلیون به 400 میلیون رسیده است٬ خاطرنشان کرد: باید مسئولان با مطالعه و تخصیص وام‌٬ فرصت شغل‌های کم هزینه را فراهم کند و من از 85 نماینده درگیر فولاد مبارکه می‌خواهم که مسائل و مشکلات آن را پیگیری و رفع کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×