» اخبار ایران و جهان » به همه نمایندگان ۱۰ میلیارد دادند به نمایندگان اصفهان ۵میلیارد!
اخبار ایران و جهان - مطالب ویژه

به همه نمایندگان ۱۰ میلیارد دادند به نمایندگان اصفهان ۵میلیارد!

خرداد 30, 1393 2011

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: من هنگامی که از انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور پرسیدم که هیات دولت چه زمانی به اصفهان سفر می کند در پاسخ گفت که استان شما که نمایندگان زیادی در هیات دولت دارد و برخوردار است. این دیدگاه نسبت به اصفهان باید اصلاح شود.

 

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از ایمنا . بحران آب دیگر به گوش مردم غریبه نیست. اینکه برای حل مشکل بی آبی باید صرفه جویی و مصرف بی رویه آب را متوقف کرد حرف همه مردم و مسئولین است. اما چقدر این حرف به عمل نزدیک شده؟ به غیر از صرفه جویی و فرهنگ سازی در مصرف آب اقدامات دولتی و طرح هایی مثل تونل بهشت آباد که در هاله ایی از ابهام قرار دارد بحران آب اصفهان را پیچیده کرده است.
احمد بخشایش نماینده مردم اردستان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در این ارتباط به خبرنگار سیاسی ایمنا گفت: بحران آب متوجه مردم است و ما باید با فرهنگ سازی درست از مردم بخواهیم که در مصرف آب صرفه جویی کنند به خصوص در فصل تابستان که به دلیل گرمای هوا مصرف آب افزایش می یابد.
وی افزود: دولت نیز برای حل بحران آب اصفهان باید به صورت جدی فکر کند. طرح های گلاب و تونل بهشت آباد باید به نتیجه برسد و انتظاری که از دولت وجود دارد این است که خود را ملزم به چاره اندیشی برای معضل بی آبی استان اصفهان کند.
بخشایش در ادامه به مشکلات شهرستان های اصفهان اشاره و خاطر نشان کرد: در طرح معضلات و مشکلات کمبود آب علاوه بر اصفهان باید شهرستان ها هم مورد توجه قرار بگیرند و متاسفانه خشکسالی شامل حال تمام استان اصفهان شده است. 
این نماینده مجلس در ادامه افزود: دولت باید در تقسیم آب از سر چشمه به صورت عادلانه عمل کند و برخی استان ها نتوانند هر مقدار که مایل بودند از آب بهره برداری کنند و سایر استان ها بی نصیب بمانند.
وی در خصوص فعالیت نمایندگان استان در زمینه پیگیری بحران آب اصفهان گفت: وظیفه نماینده یادآوری و تذکر دادن است. مجمع نمایندگان استان اصفهان به صورت جدی این مسئله را دنبال می کند. ولی دیدگاهی در دولت و برخی نمایندگان شهرهای دیگر وجود دارد که متاسفانه یا خوشبختانه اصفهان را استانی برخوردار می دانند و همین دیدگاه به ضرر استان تمام می شود. من هنگامی که از انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور پرسیدم که هیات دولت چه زمانی به اصفهان سفر می کند در پاسخ گفت که استان شما که نمایندگان زیادی در هیات دولت دارد و برخوردار است. وقتی چنین دیدگاهی وجود داشته باشد باید این دیدگاه اصلاح شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس تصریح کرد: اگر استان اصفهان را استانی برخوردار بدانیم در چند سال گذشته پس رفت داشته است و ما باید تلاش کنیم که این استان را در اوج نگه داریم نه اینکه باعث افول و زوال آن شویم. می توان این دیدگاه را در تخصیص بودجه به استان اصفهان هم شاهد باشیم به عنوان مثال هر نماینده ۱۰ میلیارد تومان برای شهر خود دریافت کردند ولی مجلس سهم نمایندگان استان اصفهان را ۵ میلیارد تومان کاهش داد این بدان معنی است که نگاه مجلس و دولت به اصفهان نگاه صحیحی نیست.
وی همچنین تصریح کرد: همه ما باید متحد باشیم و از تفرقه بپرهیزیم. متاسفانه گاهی در میان نمایندگان استان هم اتحاد وجود ندارد. بنابراین اگر مقامات استان اصفهان با یکدیگر اتحاد بیشتری داشته باشند می توانیم وضعیت موجود را بهبود ببخشیم. هر چند که اصفهان از استان های پیشرفته ایران به حساب می آید ولی در خود این استان شهرستان هایی وجود دارند که نه تنها برخوردار نیستند بلکه با کمبود شدید امکانات و بیکاری و …. دست به گریبانند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×