» اخبار ایران و جهان » ظریف خبر داد: آغاز نگارش متن برنامه اقدام مشترک جامع
اخبار ایران و جهان

ظریف خبر داد: آغاز نگارش متن برنامه اقدام مشترک جامع

خرداد 28, 1393 0010

وزیر خارجه ایران از آغاز نگارش متن توافق مشترک جامع بین ایران و 1+5 خبر داد.

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از ایسنا ، دکتر محمد جواد ظریف، رییس تیم مذاکراتی ایران با 1+5 عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت که نگارش متن از امروز با مقداری کندی شروع شده است.

او ادامه داد: دوستان ما در دور روز گذشته بحث‌های زیاد داشتند که بحث‌های سختی هم است. بعضی مواضعی که توسط گروه 1+5 گرفته می‌شود کاملا غیر قابل قبول است و امیداوریم با واقع‌بینی کار را پیش ببرند.

وی گفت: از امروز مرحله نگارش با مقداری کندی شروع شده است البته این به معنای آن نیست که روی مفاهیم به تفاهم رسیده‌ایم و هنوز اختلافات بسیار اساسی است. هم‌اکنون که با شما صحبت می‌کنم دوستان شروع کردن کارها را از امروز عصر و امیدواریم کارها به خوبی پیش رود.

ظریف در پاسخ به ایسنا که قید “تقریبا” یعنی چه ؟ نگارش توافق شروع شده است یا خیر؟ اظهار کرد: تقریبا یعنی این‌که از برخی نکاتی که بیش‌تر مورد توافق است نگارش را شروع می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا که عنوان توافق چیست؟ گفت: آن چه بر روی آن تا کنون توافق کردیم اسم آن است که “برنامه اقدام مشترک جامع” است.

ظریف درباره مقدمه توافق گفت که هنوز روی مقدمه چیزی را شروع نکرده‌ایم.

رییس هیات مذاکره کننده هسته‌ای ایران در پاسخ به ایسنا مبنی بر این که مواردی که با آن‌ها نگارش را شروع کردید چیست؟ گفت: اجازه دهید فعلا وارد جزییات نشویم. این که از چه موضوعی شروع می‌کنیم بستگی دارد که کدام موضوع برای نوشتن آماده‌تر است. اجازه دهید کار مذاکره پشت میز مذاکره انجام شود و ان‌شاءالله در زمان مناسب اگر توافق حاصل شود یا نشود توضیحات لازم داده می‌شود.

او در پاسخ به این که نگارش توافق جامع تا پایان تیرماه تمام می‌شود؟ گفت: اگر اراده سیاسی و واقع‌بینی وجود داسته باشد حتی قبل از آن زمان هم توافق امکان‌پذیر است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×