» عمومی » پزشکی سلامت » قارچ‌ها در درمان انواع سرطان موثر است
پزشکی سلامت

قارچ‌ها در درمان انواع سرطان موثر است

خرداد 22, 1393 009

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از ایمنا .  قارچ دارای خواص مفید فراوانی است. مصریان باستان تصور می کردند که راز زندگی طولانی‌تر غذا خوردن برخی غذاها مثلا قارچ است. همانطور که پزشکی مدرن کشف کرده، قارچ خواص ضد سرطان دارد.
مطالعات متعدد نشان می‌دهد که قارچ در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارد. به عنوان مثال، پلی ساکاریدهای با زنجیره بلند، به خصوص بتا گلوکان‌ها و مولکول آلفا گلوکان کشف شده در قارچ  این خواص را دارند. 
یک مطالعه امیدوار کننده نشان داد که به سادگی با اضافه کردن ۱-۲ وعده قارچ خشک شده به رژیم غذایی و اثرات مفید آن در سیستم ایمنی بدن را مشاهده خواهید کرد. 
یک مطالعه حیوانی ژاپنی مربوط به موش‌ها نشان داد که موش‌هایی که از تومور سارکوم رنج می‌برند با خوردن عصاره قارچ بهبود قابل توجهی یافتند. 
همچنین در ژاپن، قارچ اغلب به عنوان شکلی از دارو برای کسانی که از سرطان رنج می‌برند استفاده می‌شود. در مطالعه دیگری هنگامی که از عصاره قارچ با ویتامین C ترکیب می‌شود، رشد سلول های سرطان در مثانه ۹۰ درصد کاهش یافت. این نتایج خبر خوبی برای کسانی است که به دنبال راه درمان آسان و خوشمزه، برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با انواع سرطان هستند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×