» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » ایرانپور: رسیدگی به وضعیت پالایشگاه سپاهان در حد حرف بوده است
اخبار شهرستان مبارکه

ایرانپور: رسیدگی به وضعیت پالایشگاه سپاهان در حد حرف بوده است

خرداد 19, 1393 0022

نماینده مردم مبارکه در مجلس با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت پالایشگاه سپاهان اصفهان تنها در حد حرف بوده، گفت: با توجه به آلایندگی پالایشگاه و شیوع بیماری‌ها که متاسفانه در حال حاضر در اصفهان وجود دارد، دلیلی برای اصرار بر فعالیت این پالایشگاه در شرایط فعلی دیده نمی‌شود.

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه به نقل از باشگاه خبرنگاران؛”علی ایرانپور” نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت پالایشگاه نفت سپاهان اصفهان اظهار داشت: شهر اصفهان در سال‌های اخیر به عنوان یک کلانشهر مهم کشور دستخوش وضعیت آلودگی شدید هوا بوده، به طوری که تعداد روزهای پاک در شهر اصفهان از تعداد انگشتان دست در طول یک سال فراتر نمی‌رود.

وی ادامه داد: وقتی به علل مختلف این آلودگی‌ها، جدای از بحث تردد خودروها و صنایع مختلفی که در نوار این کلانشهر قرار دارد، نگاه می‌کنیم، موضوع پالایشگاه و اغراق و اذعانی که مسئولین محیط زیست در رابطه با شدت آلایندگی این پالایشگاه دارند، موید این  است که بخش عمده‌ای از آلودگی هوای کلانشهر اصفهان به عملکرد این پالایشگاه برمی‌گردد.

نماینده مردم مبارکه تصریح کرد: متاسفانه رسیدگی به وضعیت پالایشگاه سپاهان بیشتر در حد حرف بوده و دستگاه متولی، یعنی سازمان حفاظت از محیط زیست تنها با تهدید کردن که اگر این آلایندگی‌ رفع نشود، ما مانع از فعالیت این پالایشگاه خواهیم شد بسنده کردند و تاکنون اقدام عملی در راستای کاهش آلودگی هوا و آلایندگی این پالایشگاه صورت نگرفته و این‌ امر منتج به تشدید آلودگی شده است.

ایرانپور با بیان این که این پالایشگاه را باید از منظر تولید و از منظر فواید و مضرات زیست محیطی نگاه کنیم، گفت: بنده معتقدم ثمرات و مضرات  این پالایشگاه را باید در نظر گرفته و بررسی کرد و اگر واقعا به این جمع بندی رسیدیم که این پالایشگاه با وضعیت موجود منجر به آلودگی بیش از حد هوا و حتی منجر به افزایش شیوع بیماری‌ها که متاسفانه الان در اصفهان وجود دارد، می‌شود، دلیلی بر اصرار فعالیت این پالایشگاه در شرایط فعلی وجود ندارد.
عضو کمیسیون کشاورزی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه دیدگاه ما بر این قرار دارد که مسائل زیست محیطی را در اولویت‌های بعدی قرار می‌دهیم و به همین دلیل عنوان می‌کنیم چون فلان قدر تولید داریم تولید مهمتر از دیگر مسائل است در حالی که اگر ما رتبه اول را به مسائل زیست محیطی بدهیم و بعد به سودآوری بیندیشیم، این پالایشگاه قطعا نمره قابل قبولی نخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: لازم است دستگاه‌های متولی از جمله وزارت نفت و سازمان حفاظت از محیط زیست به این موضوع ورود کرده و اجازه ندهند که به این راحتی سلامتی مردم به خطر بیفتد.

این نماینده با بیان این که تاکنون عزم جدی مسئولین پالایشگاه در راستای کاهش آلایندگی‌ها دیده نشده گفت: علی‌رغم تذکرات نمایندگان، مسئولین استان اصفهان، مردم و همچنین پزشکان که وضعیت شیوع بیماری‌ها را می‌بینند و مرتبا در این خصوص هشدار می‌دهند، هیچ عزم جدی در مسئولین پالایشگاه دیده نشده است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد هیئت مدیره این پالایشگاه اظهار داشت: بخشی از کاهش آلایندگی‌ها از طریق مصوباتی می‌تواند صورت بگیرد که باید از طریق هیئت مدیره پالایشگاه انجام می‌شد ولی آن‌ها در این زمینه کارنامه درخشانی از خود به جای نگذاشتند.

عضو کمیسیون کشاورزی در پایان با بیان این که تاکنون دستگاه‌های نظارتی به صورت جدی وارد این موضوع نشدند، گفت: مجمع نمایندگان اصفهان قطعا در اولین جلسه خود این موضوع را بررسی خواهند کرد./

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×