» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » جواد اسدی: 103 هیات مذهبی فعال در شهرستان مبارکه وجود دارد.
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

جواد اسدی: 103 هیات مذهبی فعال در شهرستان مبارکه وجود دارد.

خرداد 19, 1393 0016

رییس هیات های مذهبی شهرستان مبارکه گفت: 103 هیات مذهبی فعال در شهرستان مبارکه وجود دارد.

مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت:40 شورای هیات های مذهبی و 26 کانون مداحان در این استان فعالیت می کنند.

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه به نقل از ایرنا حجت الاسلام حسن بابایی عصر یکشنبه در دومین جلسه شورای هیات های مذهبی و کانون مداحان استان اصفهان در سال 93 به میزبانی مجتمع فولاد مبارکه در گفتگو با ایرنا افزود: سازمان تبلیغات اسلامی برای ساماندهی، تغذیه فکری و هدایت هیات های مذهبی اقدام به ایجاد تشکلی تحت عنوان شورای هیات های مذهبی و برای ساماندهی مداحان اقدام به تشکیل کانون مداحان نموده است.

حجت الاسلام بابایی با بیان اینکه هیات های مذهبی و کانون مداحان از طریق انتخابات مشخص می شوند، گفت: روسای هیات های مذهبی و کانون مداحان شهرستانهای استان شورای هیات های مذهبی استان اصفهان را تشکیل می دهند.

مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه این شورا هر دو ماه یکبار برای بررسی و ارزیابی برنامه ها تشکیل جلسه می دهد، گفت: در این جلسه مصوبات خوبی داشتیم و برنامه ریزی برای ماه مبارک رمضان و ایام تابستان انجام شد.

در این مراسم رییس هیات های مذهبی شهرستان مبارکه گفت: 103 هیات مذهبی فعال در شهرستان مبارکه وجود دارد.

جواد اسدی با ارائه گزارش از فعالیت هیات های مذهبی شهرستان مبارکه افزود: 95 نفر از هیات های شهرستان را برادران و 8 هیات را خواهران مدیریت می کنند.

اسدی با بیان اینکه از نظر سنی سرپرستان هیات های مذهبی شهرستان به 4 گروه 25 تا 35 ، 35 تا 45 ، 45 تا 55 و 55 سال به بالا تقسیم می شوند، اظهار داشت: 37 درصد از هیات های مذهبی شهرستان توسط افراد بالای 55 سال مدیریت می شود.

وی گفت: 11 درصد از روسای هیات های مذهبی شهرستان را گروه سنی 25 تا 35 سال تشکیل می دهد.

رییس هیات های مذهبی مبارکه در باره تفکیک شغلی روسای هیات های مذهبی این شهرستان گفت: به ترتیب شغل آزاد با 47 درصد، بازنشسته با 26 درصد و کارمند، دانشجو و دبیر بیشترین مشاغل روسای هیات های مذهبی شهرستان را شامل می شود.

اسدی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی هیات های مذهبی گفت: از ابتدای تشکیل، هیات های مذهبی مبارکه تاکنون 14 بار تشکیل جلسه داده و 32 مصوبه داشته است.

وی با اشاره به برنامه های هیات های مذهبی مبارکه گفت: از مهمترین اقدامات و برنامه های هیات های مذهبی شهرستان انتشار گاهنامه سلام هیاتی ، فعال سازی سایت شورای هیات های مذهبی و انتشار عملکرد شورای هیات های مذهبی شهرستان است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×