» عمومی » ورزشی » شکست نزدیک تیم ملی والیبال برابر برزیل/ باختیم اما سرفرازانه
ورزشی

شکست نزدیک تیم ملی والیبال برابر برزیل/ باختیم اما سرفرازانه

خرداد 17, 1393 007

تیم ملی والیبال ایران در یک بازی نزدیک و حساس در ست پنجم مغلوب برزیل شد. در این بازی ایران توانست با گرفتن دو ست از رقیب ، اولین امتیازش را از لیگ جهانی بدست آورد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ رقابت حساس والیبال ایران و برزیل درحالی آغاز شد که شاگردان کواچ باید هر طور بود بعد از دو شکست تلخ برابر ایتالیا تلاش می کردند بازی بهتری را به نمایش بگذارند. بازی با امتیاز اول برای ایران روی سرویس معروف و خطای بازیکنان برزیل بدست آمد . ولی برزیلی ها بلافاصله دو امتیاز گرفتند. بعد از این بازی با فاصله کم ادامه پیدا کرد اما والاس دسوزا در امتیاز 4 بر 3 توانست برزیلی ها را یک امتیاز دیگر هم پیش بیاندازد. سیدائو هم لحظه ای بعد سرویسش را خواباند و توانست برتری میزبان را بیشتر کند. امتیاز چهارم ایران را شهرام محمودی گرفت اما لحظه ای بعد برزیلی ها امتیاز هفتم را هم گرفتند. مائوریتو امتیاز هشتم را هم برای برزیل گرفت و وقت استراحت اول ست نخست بازی برای برزیلی ها شد.

در شروع دوباره بازی ، بچه های تیم ملی به خود آمدند و سعی کردند فاصله را کم کنند . سرویس های خوب محمد موسوی اختلاف چهار دو تیم را به یک رساند. طوری که در امتیاز 12 ، دو تیم فقط یک امتیاز فاصله داشته باشند. در این دقایق دفاع روی تور ایران سعی می کرد منسجم تر باشد. فائزی و موسوی نزدیک تر به هم بازی می کردند اما هنوز هم رسیدن به برزیل سخت بود. دو اشتباه از معروف دوباره اختلاف را زیاد کرد و برزیلی ها 15 بر 11 از ایران پیش افتادند. خطای برزیلی ها روی سرویس خوب شهرام محمودی ایران را به امتیاز 13 رساند اما همین بازیکن خیلی زود سرویسش را بیرون زد تا در وقت دوم هم اختلاف دو تیم 3 امتیاز باشد. سرویس های زیادی که تیم ملی از دست داد در این نتیجه تا این جای بازی اثرگذار نشده باشد.

روند امتیاز گیری برزیلی ها در شروع دوباره بازی ادامه داشت و خیلی راحت برزیلی ها تا امتیاز 20 پیش رفتند. دفاع فائزی شاید یکی از اندک نکات مثبت بازی در این دقایق برای تیم ملی بود. جایی که ایران به امتیاز 16 رسید اما در این ست تیم ملی نتوانست از سرویس هایش خوب استفاده کند. 6 سرویس ایران در این ست از دست رفت و تلاش بچه ها خیلی ساده هدر رفت. بازی در امتیاز 22 بر 19 برای برزیلی ها در این ست در جریان بود که فائزی به خط سرویس رفت اما حرکت سرعتی برزیلی ها به جایی نرسید.

تغییرات کواچ و استفاده از مهدوی و غفور در ترکیب تیم در امتیازات نهایی هم تلاشی بود برای برگرداندن بازی.تیم ملی تا امتیاز 23 پیش آمد و سرویس های خوب عبادی پور رزنده بزرگ را مجبور کرد تا دومین تایم استراحتش را در چند لحظه بگیرد.

کواچ در امتیاز 23 درحالی که عبادی پور سرویس های خوبی می زد ، آرمین تشکری را به زمین آورد. سرویس خوب او می توانست به امتیاز منتهی شود اما اشتباه عجیب مهدوی پاس خوبی را در اختیار مهاجم قرار نداد و برزیلی ها به امتیاز 25 رسیدند. تلاش بازیکنان تیم ملی در این ست برای بازگشت به بازی می توانست امیدوار کننده باشد.

ست دوم

بعد از بازی قابل قبول تیم ملی در امتیاز های پایانی ست اول ، این امید که یاران کواچ بتوانند نمایش بهتری داشته باشند ، را در دل والیبال دوستان زنده کرد. اگرچه در شروع این ست باز برزیلی ها پیش افتادند اما همین که ملی پوشان تلاش می کردند سرویس های بهتری بزنند ، سبب شده بود تا بازی ریتم بهتری در شروع ست داشته باشد . اگرچه رزنده سرشناس این قدر تجربه داشت که بتواند بازیکنانش را برابر تیم ملی ایران پیش بیاندازد. امتیاز 6 بر 4 و سرویس در اختیار ایران. شهرام محمودی باید کاری می کرد که امتیاز کم شود. در این سرویس پای بازیکن برزیل روی پای عبادی پور رفت و این بازیکن جوان ایران را مصدوم کرد. کار این امتیاز به ویدئو چک کشید و سرانجام هم امتیاز را به برزیلی ها دادند. آنها خیلی سریع امتیاز 8 شان را هم گرفتند و دوباره تیم ملی 4 امتیاز از حریفش عقب افتاد. بعد از استراحتی کوتاه تیم ملی توانست خیلی سریع 3 امتیاز عقب افتاده را جبران کند. عبادی پور در این لحظات با سرویس هایش عالی کار می کرد. او چهارمین سرویسش را هم به امتیاز تبدیل کرد تا رزنده بلافاصله درخواست تایم استراحت کند. با این وقت استراحت روند بازی تیم ملی هم پاشید و خیلی سریع بچه ها 3 امتیاز ساده از دست دادند. 13 بر 10 روند امتیازی دو تیم در این لحظات بود دریافت های عقب زمین ایران افت کرده بود و اشتباه بین بچه ها زیاد بود. البته برزیلی ها هم اصلا آن تیم قدرتمند سال قبل نبودند.سرویس خوب قائمی و اسپک عالی از میرزاجانپور یک امتیاز دیگر به ایران داد اما این روند امتیاز گیری دقایقی بعد قطع شد

خیلی ساده ایرانی ها امتیاز 15 را به برزیلی ها دادند . معروف با تجربه پایش را از خط رد کرد تا این امتیاز مفت از دست برود. محمودی برای امتیاز 13 ایران همه وجودش را پشت توپی گذاشت که شلیک کرد. چه راحت اما سرویس خودش از دست داد و هنوز امتیاز دو تیم 3 امتیاز بود.

بازی تا امتیاز 19 بر 16 ، با سه امتیاز برتری در ست سوم به سود برزیلی ها ادامه داشت. محمودی توانست یک امتیاز دیگر را برای ایران بگیرد. دفاع خوب بچه ها و شیرجه عالی علیزاده ایران را به امتیاز 18 هم رساند. دسوزا بلافاصله برای تیمش امتیاز 20 را هم گرفت. میرزاجانپور امتیاز 19 را برای تیم ملی گرفت اما قائمی سرویسش را به تور کوبید تا استرس تیم بیشتر شود. باز هم میرزاجانپور برای ایران امتیاز گرفت. بازی عالی پیش می رفت و فریادهای تشویق ایران هم در سالن به گوش برسد. آرمین تشکری سرویس زد و میرزاجانپور باز هم امتیاز گرفت. حالا دو تیم در امتیاز 22 برابر بودند اما اشتباه عجیب معروف باز برزیل را پیش انداخت. دفاع عالی محمودی باز بازی را برابر کرد.

مهدوی در خط سرویس نتوانست اثرگذار باشد و باز برزیلی ها پیش افتادند. کواچ خیلی سریع وقت استراحت خواست و با بازیکنانش حرف زد. او می خواست که بچه ها خیلی زیاد آرام باشند و استرس را کنار بگذارند. محمد موسوی امتیاز برابر را برای تیم گرفت و امید دوباره برای مان زنده ماند. میرزاجانپور باید سرویس می زد. ستاره این ست ایران چه سرویس مهمی را از دست داد تا خیلی سریع کواچ تایم اوت بگیرد. بچه ها حسابی با انگیزه بودند و فریاد می زدند که می خواهند این ست را ببرند. شرایط دشواری بود . برزیلی ها باید سرویس می زدند و ما باید امتیاز می گرفتیم تا بازنده ست نباشیم. امتیاز برابر را غفور عالی گرفت . تیم ملی حالا باید پیش می افتاد سرویس عالی محمد موسوی حالا ایران پیش بود. لوکارلی هرچه تلاش کرد به جایی نرسید. این بار رزنده وقت استراحت خواست.سرویس موسوی می توانست امتیاز برای ایران باشد اما این فرصت با بدشانسی از دست رفت. برزیلی ها سرویس زدند. سرویس شان امتیاز شد و میزبان دوباره پیش افتاد. سرویس برزیلی ها این بار از دست رفت. حالا ایران باید از سرویسش امتیاز می گرفت. غفور زد و توپش را بیرون زد. فرصتی که ساده از دست دادیم. برونو برای برزیلی ها سرویس زد. تشکری از این سرویس برای ایران امتیاز گرفت. بازی گره خورده بود . ایران امتیاز 28 را با غیرت گرفت.حالا فقط یک امتیاز می خواستیم. قائمی زد اما باز برزیلی ها امتیاز گرفتند.مارتن سخت ادامه داشت. لوکارلی سرویسش را به اوت زد. تشکری زد و امتیاز گرفت سرانجام اولین ست از برزیل گرفته شد.

ست سوم
با گرفتن اولین ست از برزیلی ها ، تیم ملی روحیه بالایی بدست آورد. شاگردان کواچ در شروع ست سوم خیلی خوب در شروع بازی پیش افتادند. 6 بر 4 از برزیلی ها پیش افتادند اما در این لحظات بود که بازیکنان میزبان توانستند بازی را برگردانند. البته بچه ها خیلی سریع امتیاز 7 را گرفتند. دو اشتباه از معروف و میرزاجانپور ، خیلی ساده باعث شد تا برزیلی ها در این تایم زودتر از ما به امتیاز 8 برسند.

مسابقه در این لحظات با اشتباهات فردی دو تیم پیش می رفت. بازیکنان ایران خیلی ساده 2 امتیاز متوالی را از دست دادند اما قائمی خیلی سریع یکی از امتیازات را جبران کرد. خیلی زود هم سرویس خوب او این فرصت را به شهرام محمودی داد تا امتیازات دو تیم را برابر کند. سرویس قائمی از دست رفت اما خیلی سریع برزیلی ها هم سرویس شان را از دست دادند. امتیاز دو تیم برابر 12 بود. پایپ عالی برزیلی ها را لوکارلی به امتیاز 13 بدل کرد. جا خالی عالی معروف امتیاز دلچسبی به ایران داد اما چه ساده شهرام محمودی امتیاز سرویس را از دست داد. میرزاجانپور نگذاشت امتیاز از دست برود. یک اشتباه فاحش از داور بازی یک امتیاز از ایران گرفت اما قائمی توانست امتیاز 15 را برای ما بگیرد. باز هم روند سرویس های از دست رفته ایران ادامه پیدا کرد و ایران خیلی ساده امتیاز 16 را از دست داد.

تلاش دلاورانه بچه های تیم ملی یعنی میرزاجانپور و آرمین تشکری در این دقایق سبب شد تیم ملی دوباره از برزیل پیش بیفتد. میرزاجانپور ستاره این دقایق تیم ملی بود ، درست مثل ست دوم. تشکری و سرویس های خوبش اختلاف را برای ایران به عدد 2 در امتیاز 20 رساند. او سرویس بعدی اش را از دست داد ولی ایران همچنان پیش بود. دفاع عالی میرزاجانپور باز هم برای کشورمان امتیاز شد. ما 21 بر 19 از برزیل پیش بودیم. برزیلی ها امتیاز 20 را گرفتند و خیلی سریع هم میرزاجانپور دفاع شد تا دو تیم در امتیاز 21 برابر شوند.

امیر غفور توانست دوباره ایران را پیش بیاندازد. میرزاجانپور سرویس خوبی زد اما باز برزیلی ها امتیاز گرفتند. بازی حساس پیش می رفت. مربیان پشت سر هم تعویض می کردند. برزیل در امتیاز 24 از ایران پیش افتاد ، آن هم روی سرویسی که موسوی به تور کوبید. حالا ایران باید حتما از برزیل امتیاز می گرفت تا ست از دست نرود. برزیلی ها سرویس خراب کردند. معروف به زمین آمد تا سرویس بزند. سرویس او و امتیاز گیری توسط لوکارلی.  آرمین تشکری امتیاز 25 را برای ایران گرفت. قائمی سرویس خوبی زد. ایران تا یک قدمی امتیاز پیش رفت اما توپ دفاع شده بیرون رفت. باز هم میرزاجانپور امتیاز گرفت و بازی ادامه پیدا کرد. دوباره میرزاجانپور امتیاز گرفت. رزنده چاره ای غیر از گرفتن وقت استراحت نداشت. حالا تشکری باید دوباره سرویس می زد. سرویس او خوابید و ایران پیش افتاد ، حالا اولین امتیاز ایران از لیگ جهانی بدست آمد.

ست چهارم

ست با برتری عالی ایران شروع شد. انگار برزیلی ها از هم پاشیده بودند و ایران به اوج رسیده بود. برای اولین بار در این دوره از لیگ جهانی ، ایران در 8 امتیاز اول ، برنده بود آن هم با اختلاف 4 پوئن . بچه ها با بردن 2 ست ، روحیه برنده پیدا کرده بودند. بردن برزیل در ریو ، بردن تیمی که هیچ وقت نتوانسته بودیم برابرش برنده باشیم در یک قدمی تیم ملی بود. گرفتن 3 امتیاز کامل از تیم رزنده بزرگ آن هم در خاک کشورش شهرام محمودی ، میرزاجانپور ، تشکری ، عبادی پور و همه تیم ستاره شده بودند. فریاد باید برنده باشیم علیزاده در امتیازات پایانی ست دوم انگار بچه ها را آزاد کرده بود. 9 بر 5 در ست چهارم حکایت از برتری مطلق تیم ملی در این دقایق داشت.  اگرچه برزیلی ها بلافاصله دو امتیاز متوالی گرفتند . یک لحظه غفلت ، امتیاز ها دوباره برگشت. بچه ها کمی عصبی شده بودند. کواچ نیاز داشت تا بازیکنانش حرف بزند. شاید فریادهای او مثل دو ست دیگر اثربخش می شد اما چه ساده تیم ملی چهار امتیاز اختلاف را برابر کرد. کواچ دیگر چاره ای نداشت تا به تیمش فریاد بزند . او با معروف خیلی ویژه حرف زد تا کاپیتانش را به بازی برگرداند. بازی 11 بر 11 برابر پیش می رفت. جمله همچنان با ایران بود و بچه ها خیلی ساده فرصت برتری را از دست دادند. برزیلی ها 13 بر 12 از ایران پیش افتادند و حالا تیم ملی باید بازی را بر می گرداند. میرزاجانپور بازی را برابر کرد. خود او با دفاعی عالی باز هم ایران را پیش انداخت هرچند خیلی سریع برزیلی ها  توانستند امتیاز 15 و 16را بگیرند.

برزیلی ها 19 بر 17 از ایران پیش افتادند . بچه ها ستی را که عالی شروع کردند ، نتوانستند ادامه بدهند . آنها به امتیاز 20 هم رسیدند. اشتباه میرزاجانپور در جایگیری ، امتیاز ساده ای را به برزیلی ها داد. سرویس معروف حتی به تور نرسید تا تیم ملی راحت امتیاز 22 را به برزیل بدهد. امتیاز 23 هم با از دست رفتن سرویس به برزیلی ها رسید . کواچ باز هم وقت استراحت گرفت. با بازیکنانش حرف زد تا شاید شرایط عوض شود. ایران امتیاز 20 را هم گرفت. تشکری این امتیاز را گرفت. دفاع خوب از بچه ها اسپک شعرام محمودی به امتیاز بدل شد. 23 بر 21 ! میرزاجانپور دوباره برای ایران امتیاز گرفت باز هم روی سرویس خوب تشکری. ایران حالا یک امتیاز تا برابر کردن بازی فاصله داشت. برزیلی ها امتیاز 24 را هم گرفتند. میرزاجانپور باز هم امتیاز گرفت. ایران باید این امتیاز را حتما می گرفت. اشتباه میرزاجانپور و برخورد او به تور بازی را به ست پنجم کشاند.

ست پنجم 

شروع ست حساس بازی با برتری برزیلی ها همراه شد. آنها دو امتیاز تا امتیاز 4 از ایران پیش بودند اما سرویس خوب میرزاجانپور اختلاف را برابر کرد. از این امتیاز ، برزیلی ها با یک پوئن اختلاف پیش می افتادند . آنها زودتر به امتیاز 6 رسیدند . ویسوتو سرویسش را به اوت زد و بازی مساوی شد. ایران می توانست امتیاز برتری را بگیرد اما این فرصت ساده از دست رفت. شهرام محمودی بلافاصله امتیاز 7 را برای ایران گرفت. سرویس عالی قائمی و آرمین تشکری ایران را به امتیاز 8 رساندند. زمین بازی در این امتیاز عوض شد. قائمی با سرویسی زیبا امتیاز 9 را هم برای ایران گرفت. رزنده خیلی سریع وقت استراحت گرفت. این بار سرویس قائمی به اوت رفت. میرزاجانپور خیلی سریع امتیاز را برای ایران گرفت. سرویس او را بچه هابه امتیاز بدل نکردند اما خیلی سریع محمودی برای ایران امتیاز 11 را گرفت. باز هم برزیلی ها امتیاز گرفتند. بازی استرس بالایی داشت. غفور نتوانست دفاع کاملی در این امتیاز داشته باشد. کواچ وقت استراحت خواست و با بازیکنانش حرف زد. در بگشت اما این برزیلی ها بودند که بازی را برابر کردند. دو تیم در امتیاز 11 برابر شدند. سرویس لوکارلی که اوت شد ف ایرانی ها خوشحال شدند. بچه ها باید این سرویس را می گرفتند. سرویس میرزاجانپور مستقیم در زمین خوابید. رزنده تیمش را به کنار خودش خواست. او دیگر کم آورده بود! سرویس های خوب می توانست اولین پیروزی تاریخ ایران برابر برزیل را رقم بزند. ایران فقط دو امتیاز کم داشت. میرزاجانپور باز سرویس زد اما این بار برزیلی ها با ویسوتو امتیاز گرفتند.

این بار کواچ وقت استراحت خواست. با بازیکنانش حرف زد و آنها را دعوت به بازی آرامتر و با دقت بیشتر کرد. در برگشت اما بچه ها آن تمرکز را نداشتند و دو امتیاز از دست دادند. بازی 14 بر 13 به سود برزیل بود و آنها امتیاز 15 را هم گرفتند. ایران خیلی ساده بازی برده را باخت اما تیم ملی این بار دلیرانه جنگید تا امید به بازی دوم در دل همه علاقمندان به والیبال زنده بماند برای بازی دوم در عصر روز شنبه.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×