» عمومی » ورزشی » سپاهان از مرگ گریخت
ورزشی

سپاهان از مرگ گریخت

آبان 12, 1392 1012

به گزارش پرتال شمس شهرستان مبارکه و به نقل از ایمنا، تیم فوتبال سپاهان در هفته پانزدهم لیگ برتر دیدار 2 بر صفر باخته برابر نفت را با تساوی 2 بر 2 عوض کرد تا با کسب یک امتیاز به تعطیلات نیم فصل برود.

هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس
نفت تهران 2- سپاهان 2
ورزشگاه:
 دستگردی تهران
تماشاگر: 100 نفر
گل‌ها: دقیقه ۱۲( گل به خودی سپاهان- هادی عقیلی)، دقیقه ۲۵ حسین ابراهیمی برای نفت، دقیقه ۸۰ امید ابراهیمی، دقیقه 89 احسان حاج صفی برای سپاهان
اخطارها: احسان حاج صفی، علی احمدی، اروین بولکو، امین جهان عالیان، علی حمودی از سپاهان
اخراج‌ها: اروین بولکو (۴۰)، علی حمودی (۸۳) از سپاهان
نفت تهران: علیرضا بیرانوند، محمد امین حاج محمدی، احمد آل نعمه، وحید امیری( دقیقه ۸۱ محمد نزهتی)، وحید حمدی نژاد، وریا غفوری، کمال کامیابی نیا، علیرضا عزتی( دقیقه ۹۰ رضا نوروزی)، رسول نوید کیا، حسین ابراهیمی( دقیقه ۷۵ حمید بو حمدان)، مهرداد اولادی.
سرمربی: یحیی گل محمدی
سپاهان: رحمان احمدی، علی حمودی، شجاع خلیل زاده، هادی عقیلی، علی احمدی، امید ابراهیمی، اروین بولکو، احسان حاج صفی، رادومیر جالوویچ( دقیقه ۵۴ امین جهان عالیان)، حسین پاپی( دقیقه ۶۱ محمد غلامی) و یعقوب کریمی( دقیقه ۷۸علی کریمی)
سرمربی: زلاتکو کرانچار
کادر داوری: یداله جهانبازی-مهدی الوندی-آرمان اسعدی-محمد ملکی- ناظر: محمد پیروز رام
شرح بازی: سپاهان که در چهار دیدار اخیر خود در لیگ برتر و جام حذفی طعم پیروزی را نچشیده بود در حساس‌ترین دیدار هفته پایانی نیم فصل به مصاف نفت تهران رفت. نفت، تیمی که با ۲۵ امتیاز و فقط یک امتیاز بیشتر از سپاهان یک رده بالاتر در پله چهارم جدول رده بندی قرار گرفته بود با 3 برد و یک تساوی در دیدارهای اخیر خود با انگیزه به مصاف سپاهان آمد. نفت در نیمه اول کاملاً تیم برتر میدان بود، حضور تأثیر گذار رسول نویدکیا مغز متفکر نفت در میانه میدان مهاجمان این تیم را به خوبی تغذیه می‌کرد و با ارسال‌های کم نقص این بازیکن دروازه سپاهان توسط مهاجمان نفت بارها تهدید شد. در مقابل استرس بازیکنان سپاهان اجازه نمایش خوب در حملات را به این تیم نمی‌داد تا نیمه نخست با دو گلی که روی اشتباه مدافعان سپاهان به ثمر رسید به سود نفت به پایان برسد.
مشکلات سپاهان با اخراج اروین بولکو در دقایق پایانی نیمه نخست بیشتر شد و با شروع نیمه دوم هرچند انتظار می‌رفت کرانچار تدبیری برای خروج تیمش از شرایط بد نیمه اول بیندیشد اما کم تعداد ظاهر شدن بازیکنان سپاهان در حملات و انسجام کمربند میانی نفت مانع از نمایش عملکردی دلپذیر از سوی سپاهان شد. در ادامه حضور امین جهان عالیان و محمد غلامی در ترکیب بر توان خط حمله سپاهان افزود و شاگردان کرانچار در ادامه با اعتماد به نفس بیشتری در مقابل دروازه نفت عمل می‌کردند اما برتری نفتی‌ها در دفاع مانع از موفقیت سپاهان در جبران گل‌های خورده شد.
دیدار در حالی ادامه یافت که سپاهانی‌ها کمی جلو کشیده و با دقت بیشتری در حملات ظاهر می‌شدند و نهایت امید ابراهیمی یکی از گل‌های خورده را جبران کرد اما بلافاصله بعد از این گل با اخراج علی حمودی سپاهان ۹ نفره شد تا کار از آنچه که بود سخت‌تر شود. در حالی که سپاهان با شکست فاصله زیادی نداشت فرصت طلبی احسان حاج صفی دروازه نفت را باز کرد تا آب سردی بر پیکره نفت که با پیروزی فاصله زیادی نداشت ریخته شود.
دقایق حساس:
دقیقه ۲- شوت سرکش رسول نویدکیا در دقیقه دوم دیدار دروازه سپاهان را تهدید کرد اما به بیرون رفت.
دقیقه ۵ – خطا روی احسان حاج صفی فرصت یک ضربه ایستگاهی را برای سپاهان به همراه داشت اما شوت سرکش امید ابراهیمی از بالای دروازه بیرانوند به بیرون رفت.
دقیقه ۱۱ – حسین ابراهیمی با ضربه‌ای رو پا توپ را روانه دروازه احمدی کرد که توپ به کرنر فرستاده شد.
دقیقه ۲۲- شوت حاج صفی پس از دقایقی طولانی مهم‌ترین فرصت سپاهان بود که توپ این بازیکن نیز در دستان دروازه بان نفت قرار گرفت.
دقیقه ۲۶- فرار رسول نویدکیا و پاس در عمق وی به وحید امیری می‌توانست سومین گل نفت را به دنبال داشته باشد اما ضربه امیری توسط مدافعان سپاهان به اوت رفت.
دقیقه ۳۲- ضربه ایستگاهی حاج صفی را مدافعان نفت برگشت دادند و ارسال دوم حاج صفی نیز در دستان بیرانوند قرار گرفت.
دقیقه ۴۵- فرار وریا غفوری از سمت راست و ارسال توپ برای رسول نویدکیا در مقابل دروازه سپاهان با ضربه‌ای نامتعادل توپ را روانه دروازه احمدی کرد اما توپ او راهی به دروازه نبرد.
دقیقه ۵۰- ضربه آزاد احسان حاج صفی هرچند محکم بود اما در دستان دروازه بان نفت جای گرفت.
دقیقه ۵۵- شوت محکم مهرداد اولادی با فاصله‌ای بسیار کم از کنار دروازه رحمان احمدی به بیرون رفت.
دقیقه ۵۹- فرصت طلبی جهان عالیان و استفاده از توپ سرگردان در محوطه جریمه نفت. ضربه محکم امین جهان عالیان در مقابل دروازه نفت فرصت جبران یکی از گل‌های خورده را در اختیار سپاهان قرارداد اما عکس العمل عالی بیرانوند مانع از باز شدن دروازه نفت شد.
دقیقه ۶۹- خطا روی رسول نویدکیا فرصت ضربه ایستگاهی را برای نفت به دنبال داشت، کمال کامیابی نیا با شوتی سرکش توپ را بالاتر از سر مدافعان سپاهان راهی دروازه احمدی کرد اما عکس العمل دیدنی احمدی مانع از به ثمر رسیدن گل سوم نفت شد.
دقیقه ۹۰- جهش و ضربه سر رضا نوروزی هرچند خطرناک بود اما داور معتقد به خطا روی هادی عقیلی بود.
شرح گل‌ها:
( یک- صفر) نفت دقیقه ۱۲ : ضربه اول بعد از ارسال کرنر توسط احمد آل نعمه به روی دروازه سپاهان با عکس العمل رحمان احمدی برگشت داده شد اما در برگشت پاس علیرضا عزتی که چیزی شبیه یک شوت بود به هادی عقیلی برخورد کرد و به درون دروازه سپاهان رفت. 
(۲- صفر) نفت دقیقه ۲۵-
 ارسال از سمت چپ به روی دروازه سپاهان حسین ابراهیمی را در فرصت گلزنی قرار داد و این بازیکن با پرتاب خود به سمت توپ و جلوتر از مدافعان سپاهان با ضربه‌ای با نوک پا دومین گل نفت را به ثمر رساند.
(۲- یک) سپاهان دقیقه ۸۰: ضربه امین جهان عالیان را بیرانوند برگشت داد اما در برگشت فرصت طلبی امید ابراهیمی گل اول را برای سپاهان به دنبال داشت.
(۲-۲) دقیقه ۸۹ : پاس غلامی در محوطه جریمه به حاج صفی رسید و گل دوم سپاهان به دست آمد، غلامی در این صحنه از خود گذشتگی کرد و می‌توانست ضربه را خودش روانه دروازه نفت کند.
اتفاق ویژه: سپاهان که در چهار بازی اخیر خود در لیگ برتر و جام حذفی طعم پیروزی را نچشیده بود تا آستانه باخت برابر نفت پیش رفت و درست در زمانی موفق به عوض کردن نتیجه و کسب تساوی شد که دو بازیکن خود را نیز اخراج شده می‌دید. این تساوی می‌تواند روحیه از دست رفته سپاهان را بازگرداند.
بهترین بازیکن: رسول نویدکیا مغز متفکر نفت در میانه میدان بود. این بازیکن با دوندگی بسیار و مدیریت هوشمندانه خط میانی نفت مهاجمان این تیم را به خوبی تغذیه کرد تا خط دفاعی سپاهان روز آرامی نداشته باشد. در این بازی از تلاش های احسان حاج صفی نیز نباید گذشت، اوکه از ابتدای دیدار عملکرد خوبی داشت گل تساوی بخش سپاهان را نیز به ثمر رساند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×