» عمومی » فناوری اطلاعات » سامسونگ گلکسی S5 یا اچ‌تی‌سی One M8؟+تصاویر
فناوری اطلاعات

سامسونگ گلکسی S5 یا اچ‌تی‌سی One M8؟+تصاویر

خرداد 11, 1393 009

باز هم غول‌های بازار قصد حمله به برتری‌های رقیب و اثبات خود دارند. نبرد امروز، رویارویی برندهای سرشناسی از کره‌جنوبی و تایوان است.

اولین تلفن های همراه اصلی آندرویدی سال 2014 به شکل HTC One و Galaxy S5 وارد بازار شدند.

این دو دستگاه هر دو امکاناتی عالی به کاربران ارایه می دهند و می توان گفت که هر دو توانسته اند به شکلی عالی عمل کنند.

اما اگر لازم باشد تا در میان این دو گوشی یکی را انتخاب کنید، کدام یک مناسب شما است؟

  اخبار,اخبار تکنولوژی,سامسونگ گلکسی S5 یا اچ‌تی‌سی One M8؟

 طراحی و ساخت
در نگاه اول یه این دو دستگاه می توان به راحتی گفت که تلفن همراه اچ تی سی پیروز است و سامسونگ در این زمینه حرفی برای گفت ندارد.

HTC One با بدنه ای آلومینیومی و قابی خوش دست و راحت توانسته نظر افراد بسیاری را جذب کند. از سوی دیگر Galaxy S5 همچنان از بدنه ای پلاستیکی استفاده کرده است موضوعی که باعث شده تا این دستگاه در چشم افراد بسیاری همانند یک وسیله ارزان باشد. با این که کیفیت ساخت S5 بسیار بهتر از ساخت نسخه قبلی است اما هنگامی که آن را در دست می گیرید هم چنان حس می کنید که دستگاهی ارزان قیمت در دست گرفته اید.

پس از اینکه چند روز با گوشی سامسونگ کار کنید کم کم متوجه می شوید که این دستگاه نسبت به رقیب خود در چند جهت برتری دارد، مواردی همچون وزن کمتر، ضد آب و غبار بودن و همچنین قابلیت خارج کردن باتری باعث شده تا کارکرد با دستگاه سامسونگ راحت تر باشد. با این حال در بخش طراحی One بدون شک بهتر از S5 عمل کرده است و پیروز این بخش است.

 اخبار,اخبار تکنولوژی,سامسونگ گلکسی S5 یا اچ‌تی‌سی One M8؟

 اخبار,اخبار تکنولوژی,سامسونگ گلکسی S5 یا اچ‌تی‌سی One M8؟

  صفحه نمایش
تلفن جدید HTC نسبت به نسخه قبلی خود پیشرفت چشمگیری در بخش صفحه نمایش داشته است. این دستگاه از صفحه نمایشی 5 اینچی فول اچ دی استفاده می کند. فشرگی پیکسل های صفحه نمایش این دستگاه باعث می شود تا تصاویر و متون به زیبایی در آن به نمایش درآید. در این بخش نمی توان ایراد خاصی در صفحه نمایش دستگاه پیدا کرد.

گوشی S5  از صفحه نمایشی کمی بزرگ تر با اندازه 5.1 اینچ استفاده کرده است و رزلوشن آن نیز فول اچ دی است. این دستگاه از تکنولوژی Super AMOLED استفاده می کند که باعث شده تا نتوان هیچ ایرادی به آن وارد کرد.

به دلیل اینکه هر دو دستگاه در قسمت ساخت صفحه نمایش عالی عمل کرده اند، نمی توان یک برنده اصلی را مشخص کرد.

 اخبار,اخبار تکنولوژی,سامسونگ گلکسی S5 یا اچ‌تی‌سی One M8؟

 اخبار,اخبار تکنولوژی,سامسونگ گلکسی S5 یا اچ‌تی‌سی One M8؟

  قدرت سخت افزاری
هر دو گوشی مورد بررسی از پردازنده 4 هسته ای Snapdragon 801 استفاده می کنند. با این تفاوت که پردازنده HTC با فرکانس 2.3 گیگاهرتز ساخته شده و پردازنده S5 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز. هر دو دستگاه از 2 گیگابایت رم بهر می برند و می توانند به راحتی هر نرم افزار یا بازی سنگین آندرویدی را اجرا کنند.

در این بخش نیز مشخص کردن یک برنده نهایی بسیار دشوار است اما می توان به راحتی گفت که به دلیل سبک تر بودن محیط کاربری HTC این دستگاه مقداری سریع تر از S5 عمل می کتد و برنده این قسمت است.

تر بودن محیط کاربری HTC این دستگاه مقداری سریع تر از S5 عمل می کتد و برنده این قسمت است.

HTC One M8

Samsung Galaxy S5

Size

5.76 x 2.78 x 0.37 inches; 6.3 oz.

5.5 x 2.9 x 0.31 inches; 5 oz.

Screen

5 inches; 1,920×1,080; 441ppi

5.1 inches; 1,920×1,080 pixels; 431ppi

OS

Android 4.4; Sense 6.0 UI

Android 4.4; TouchWiz UI

Processor

2.3GHz quad-core; Qualcomm Snapdragon 801

2.5GHz quad-core; Qualcomm Snapdragon 801

Rear camera and recording

4-‘Ultrapixel’; 1080p HD

16-megapixel; 4K HD (1080p HD default)

Front-facing camera

5-megapixel; 1080p HD video

2-megapixel; 1080p HD video

Capacity

16GB, 32GB

16GB, 32GB

RAM

2GB

2GB

Expandable storage

Up to 128GB

Up to 128GB

Battery

2,600mAh battery; embedded

2,800mAh; removable

4G LTE

Yes

Yes

Wi-Fi

802.11 a/b/g/n/ac (2.4, 5GHz)

802.11 a/b/g/n/ac (2.4, 5GHz)

NFC

Yes

Yes

Bluetooth

4.0 Low energy

4.0 Low energy

IR Blaster

Yes

Yes

Notable extras

BlinkFeed, BoomSound

Fingerprint scanner, heart rate monitor

Color choices

Gray, silver, rose gold

Black, white, blue, copper

اخبار,اخبار تکنولوژی,سامسونگ گلکسی S5 یا اچ‌تی‌سی One M8؟

     باتری
در بخش باتری بدون شک می توان گفت که سامسونگ بسیار بهتر عمل کرده است.

گوشی Galaxy S5 از یک باتری 2800mAh استفاده می کند که می تواند به مدت یک روز کامل با استفاده بیش از معمول کارکند. همچنین این دستگاه قابلیت خارج کردن باتری را نیز دارد که خود یکی از برتری های اصلی این دستگاه محسوب می شود.

تلفن همراه HTC One نیز از باتری 2600mAh استفاده می کند که مقدار کمی ضعیف تر از سامسونگ است و در استفاده مشابه کمی زودتر نیاز به شارژ دارد.

در این بخش می توان S5 را با اختلاف کمی پیروز اعلام کرد.

  اخبار,اخبار تکنولوژی,سامسونگ گلکسی S5 یا اچ‌تی‌سی One M8؟

   دوربین
دو شرکت سامسونگ و اچ تی سی در این قسمت دو روش کاملا متفاوت را پیش گرفته اند.گوشی گلکسی سامسونگ از یک لنز 16 مگاپیکسلی استفاده می کند که تصاویری بزرگ، با کیفیت و روشنی را برای شما ثبت می کند. این دستگاه در قسمت تصویر برداری در محیط های کم نور کمی ضعیف عمل کرده و نمی تواند به خوبی HTC عمل کند.

دستگاه HTC One از روشی کاملا جدید در ساخت دوربین خود استفاده کرده است و این بار در دستگاهش دو لنز مجزا قرار داده که می تواند تصاویری با عمق و نور بهتر ثبت کند. سنسورهای جدید، فلش جدید و قابلیت تشخیص عمق باعث شده که تصاویر دستگاه بسیار زنده به نظر بیایند هرچند که به دلیل رزلوشن بسیار کوچک 4 مگاپیکسلی، بخش از این امکانات هدر رفته است.

در نهایت می توان گفت که S5 با وجود امکانات معمول دوربین توانسته در این قسمت بهتر از One عمل کند.

     اخبار,اخبار تکنولوژی,سامسونگ گلکسی S5 یا اچ‌تی‌سی One M8؟

  سیستم عامل
هر دو دستگاه تحت بررسی از جدیدترین نسخه سیستم عامل آندروید استفاده می کنند، با این تفاوت که هر شرکت از رابط کاربری آندرویدی مخصوص خود استفاده کرده است.

رابط کاربری Sense شرکت اچ تی سی به شدت بهبود پیدا کرده است و می تواند کارکردی بسیار لذت بخش را برای کاربران به همراه داشته باشد. این رابط از نرم افزارهای اضافه استفاده نمی کند و شما را وادار نمی کند تا از چند ابزار خاص برای گوشی خود استفاده کنید.

رابط کاربری TouchWiz سامسونگ نیز توانسته به شدت بهتر از قبل عمل کند و اکنون دیگر نرم افزاری اجباری خود را به شما تحمیل نمی کند. امکانات این رابط کاربری بسیار زیاد است و شما می توانید ابزار مختلفی را در آن بیابید. بزرگ ترین ایراد این نسخه TouchWiz همچنان وجود نرم افزارهای سامسونگ است که قابلیت پاک شدن را به شما ارایه نمی دهد و می توانند بخش زیادی از دستگاه شما را اشغال کند.

انتخاب برنده در این بخش به شدت به نظر شخصی افراد بستگی دارد و هر فرد ممکن است به دلایل مختلف رابط های کاربری مختلف را بپسندد، اما از نظر بررسی حرفه ای و کاربردی می توان One را برنده این بخش اعلام کرد.

  اخبار,اخبار تکنولوژی,سامسونگ گلکسی S5 یا اچ‌تی‌سی One M8؟

  اخبار,اخبار تکنولوژی,سامسونگ گلکسی S5 یا اچ‌تی‌سی One M8؟

  سایر امکانات
در بخش امکانات جانبی هردو دستگاه توانسته اند به خوبی عمل کنند و به همین دلیل این بخش نیز برنده ای قطعی ندارد.

تلفن همراه S5 با ابزاری همانند سنسور اثر انگشت و اندازه گیرنده ضربان قلب امکاناتی بیشتر از One به شما ارایه می دهد. با این که این ابزار افزونه هایی جالب و در مواردی کاربردی هستند اما عدم وجودشان در one چندان احساس نمی شود و در نهایت نیز تفاوت چندانی ایجاد نمی کنند.

هر دو دستگاه قابلیت افزایش ظرفیت با استفاده از Micro SD را دارا هستند و می توانن حجم بسیار زیادی را برای ذخیره اطلاعات به شما ارایه دهند.

    اخبار,اخبار تکنولوژی,سامسونگ گلکسی S5 یا اچ‌تی‌سی One M8؟

  تا کنون تلفن های همراه بسیاری را مورد نقد و بررسی قرار داده ایم و در بسیاری از مقایسه های صورت گرفته برنده نهایی به راحتی مشخص بوده است. این بار انتخاب یک برنده کاری دشوار تر است.

اگر به دنبال یک گوشی با امکانات جانبی بسیار همانند سنسور تشخیص اثر انگشت و اندازه گیری ضربان قلب هستید، دوربینی با کیفیت بالا هستید به شما Galaxy s5 را پیشنهاد می کنیم.

اگر علاقه دارید تا تلفن همراهتان ساختی بسیار زیبا و مقاوم داشته باشد و رابط کاربری پیشرفته و در عین حال ساده ای را به شما ارایه دهد، HTC One M8 گزینه صحیح برای شما است.

    اخبار,اخبار تکنولوژی,سامسونگ گلکسی S5 یا اچ‌تی‌سی One M8؟

  اخبار تکنولوژی – بازارخبر

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×