» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » رمز موفقیت شرکت فولاد مبارکه اصفهان در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی است
اخبار شهرستان مبارکه

رمز موفقیت شرکت فولاد مبارکه اصفهان در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی است

آبان 11, 1392 109

به گزارش پرتال شمس شهرستان مبارکه و به نقل از پایگاه اینترنتی فولادمبارکه،مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی، گفت: رمز موفقیت کنونی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی است.
محمدمسعود سمیعی‌نژاد در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرنامه فولاد با اشاره به نام‌گذاری سال‌های اقتصادی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، اظهار داشت: نام‌گذاری سال‌ جهاد اقتصادی و حماسه سياسي و حماسه اقتصادي از سوی معظم له موجب شده شرکت فولاد مبارکه اصفهان در برنامه‌های اقتصادی خود سیاست‌های کلانی را دنبال کند که بتوانیم هم در حوزه تولید، هم در حوزه توسعه و اشتغال جوانان ، سهمی را که برای پیشرفت و آبادانی کشور داشته‌ایم به بهترین وجه ممکن اجرا کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته 8 درصد رشد تولید داشته‌ایم، افزود: تقریباً 9.5 درصد نسبت به برنامه سالیانه جلو هستیم و تا پایان امسال بیش از 500 میلیارد تومان طرح توسعه در مدار تولید فولاد مبارکه قرار می‌گیرد.
مدیرعامل‌شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه طرح‌های توسعه فولاد مبارکه اصفهان خوشبختانه هم در بحث کیفیتی و هم در بحث کمیتی اجرا شده است  افزود: طرحهاي بزرگي اجرا شده است که به زودي آماده افتتاح است: که با هماهنگي با دفتر رياست محترم جمهور از ايشان براي افتتاح طرحهاي دعوت بعمل خواهد آمد.
دكتر سميعي نژاد با مطرح کردن بحث کیفیت در تولید ورق‌های خودرو، گفت: می‌دانید که ما امروزه تا حدودی در موضوع تولید ورق‌های خودرو وابسته به کشورهای خارجی هستیم، اما شرکت فولاد مبارکه اصفهان از دو سال گذشته به این فکر افتاد که ورق‌های بدنه بيروني خودرو را نیز تولید کند و هم اکنون این کارخانه آماده تولید ورق‌های بدنه خودرو در کشور است.
وی در ادامه سخنان خود با اعلان این خبر که کارخانه گاز دایی (RHT) به زودی در مجتمع فولاد مبارکه افتتاح می‌شود، تاکید کرد: سرمایه‌گذاری بیش از 350 میلیارد تومان در این پروژه موجب می‌شود نزدیک به 300 نفر به صورت مستقیم مشغول کار شوند.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه در تاریخ 17 و 18 همین ماه آزمون استخدامی فولاد مبارکه اصفهان برگزار می‌شود، تصریح کرد: برای طرح‌های توسعه جدید نزدیک به یک هزار نفر باید در فولاد مبارکه به‌کارگیری شوند.
سمیعی‌نژاد با اشاره به دو پروژه بزرگ صنعت فولاد دنیا که به زودی کلنگ آن در فولاد مبارکه به زمین زده خواهد شدبه جزئیات این پروژه‌ها پرداخت و اظهار داشت: خط تولید نوردگرم با ظرفیت 5 میلیون تن در فولاد مبارکه اصفهان و دیگری خط تولید کنسانتره و گندله با همین ظرفیت در معادن سنگان اجرا خواهد شد که به مناقصه رفته و پیمانکارهای این پروژه‌ها مشخص‌شده  و در حال ارزیابی پیمانکاران هستیم.
دكتر سميعي نژاد در ادامه گفت: با احداث این دو پروژه حدود 4 هزار نفر شغل تنها برای دوران ساخت برای مدت چهار سال ایجاد خواهیم کرد، ضمن اينکه در آینده نزدیک اگر این پروژه‌ها مورد بهره‌برداری قرار گیرند برای 3 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل دائم ایجاد می‌شود.
مدیرعامل‌شرکت فولادمبارکه اصفهان افزود: برنامه‌های این شرکت تا افق 1404 نگارش شده و مورد تصویب مجمع قرار گرفته که بتوانیم ظرفیت فولاد مبارکه اصفهان را تا 25 میلیون تن برسانیم وسهم 45 درصدی توليد  فولاد کشور را همچنان حفظ نماييم.
وی بیان داشت: با توجه به طرح‌های توسعه‌ای که در فولاد مبارکه اصفهان ایجاد کرده‌ایم تا پایان سال 94 ظرفیت این کارخانه فولادسازی را از 7.7ميليون تن کنونی در سه مجموعه فولاد هرمزگان، فولاد مبارکه و فولاد سبا به 11.8 میلیون تن خواهد ‌رسيد.
دكتر سميعي نژاد در ادامه گفت‌وگوی خود با بیان اینکه تحریم‌ها تأثیری روی تولیدات این کارخانه نگذاشته‌اند، اذعان داشت: غیرتمندان جبهه صنعت فولاد کشور در فولاد مبارکه اصفهان کاری در زمینه بومی‌سازی و تولید ملی کرده‌اند که ما امروز هیچ پیمانکار خارجی نداریم و همه پیمانکاران ما پیمانکاران ایرانی هستند و ما به آن‌ها اعتماد کرده‌ایم وآنها نیز خوشبختانه این اعتماد ما را به خوبی پاسخگو بوده‌اند.
سمیعی‌نژاد ادامه داد: اگر تحریم تأثیر داشت در سال 88 که فولاد مبارکه 4.9 میلیون تن تولید داشت در سال 91 به 6.6 میلیون تن نمی‌رسید و امروز این ظرفیت به 7.7 میلیون تن رسيده است.
وی با بیان اینکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، شرکت فولاد مبارکه اصفهان برنامه اقتصاد مقاومتی را در صنعت فولادسازی اجرا کرده است، تاکید کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری را برای رسیدن به اهدافمان راهبُردی کرده‌ایم و به صورت یک کتاب چاپ و به زودی در اختیار مابقی صنایع قرار می‌دهیم.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با این بیان که ما اعتقادی به دور زدن تحریم نداریم بلکه اعتقاد ما مقابله با تحریم‌هاست، اذعان داشت: رمز موفقیت کنونی شرکت فولاد مبارکه در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی است که در اين راستا تمام قطعاتی که در گذشته از خارج وارد می‌شد امروز با تکیه بر دانش مهندسی معکوس نزدیک به 70 درصد آن در داخل تولید می‌شود که توسط سازندگان  ميهن عزيزمان بومی‌سازی شده است.
مديرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان افزود: شرکت فولادمبارکه اصفهان با توليد4ميليون و440 هزار و 460 تن فولادخام (تختال) طي هفت ماهه اول سال جاري سهم 50 درصدي از توليد فولاد کشوررا به خود اختصاص داد.
دکتر محمدمسعود سميعي نژاد مديرعامل فولادمبارکه اصفهان بااشاره به اينکه طي هفت ماه اول سال 92  بيش از 8ميليون تن فولادخام در کشور توليد شده است گفت: با توجه به اين ميزان توليد در کشور، شرکت فولاد مبارکه اصفهان بعنوان تاثيرگذارترين شرکت فولادسازي با توليد نيمي از فولاد کشور سهم 68 درصدي در صعود رتبه جهاني فولاد ايران و رسيدن به جايگاه پانزدهم دنيا را به خود اختصاص داده است.
ايشان افزود: با همت و تلاش کارکنان فولادمبارکه اصفهان و شرکت‌هاي زير مجموعه (فولاد سبا و فولاد هرمزگان) طي هفت ماهه اول سال جاري توليد در اين مجموعه با رشدي معادل 15تا19 درصد روبرو بوده است.
مديرعامل فولادمبارکه اصفهان افزود: توليد فولادخام طي هفت ماهه نخست سال جاري به4 ميليون و 440 هزار و 460 تن رسيد که نسبت به مدت مشابه سال 91 به ميزان 15درصد رشد داشته است.
ايشان در ادامه گفت: توليد کلاف گرم طي اين مدت به ميزان 3 ميليون و 523 هزارو 521 تن مي باشد که با توجه به اجراي تعميرات ساليانه به ميزان 1درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
دکتر سميعي نژاد تصريح کرد: توليد کلاف سرد طي هفت ماهه اول سال جاري بالغ بر841 هزار و 955 تن مي‌باشد که به ميزان 4 درصد رشد نسبت به مدت مشا‌به سال قبل حاصل شده است.
مديرعامل فولادمبارکه اصفهان توليد کلاف گالوانيزه را طي مدت مذکور بالغ بر 121 هزار و 178 تن بيان کرد و افزود: اين واحد براساس برنامه پيش بيني شده معادل مدت مشابه سال گذشته توليد داشته ضمن اينکه واحد ورق رنگي با توليد 79  هزار و 339 تن کلاف رنگي به ميزان 19 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
دکتر سميعي نژاد خاطرنشان کرد: شرکت فولاد مبارکه اصفهان در سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي در راستاي تحقق منويات مقام معظم رهبري حضرت امام خامنه‌اي (مدظله العالي) همچنان سهم 50 درصدي از توليد فولاد کشور را حفظ نموده و تا پايان سال جاري خالق حماسه اقتصادي در کشور خواهد بود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×