» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شتاب در روند اجرايي و تحقق عملياتي متروي مباركه – بهارستان
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

شتاب در روند اجرايي و تحقق عملياتي متروي مباركه – بهارستان

خرداد 1, 1393 007

اولين جلسه شوراي راهبردي و هماهنگي اجراي طرح متروي مباركه به ميزباني شهرداري مباركه برگزار گرديد

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه به نقل از روابط عمومی شهرداری مبارکه ، اولين جلسه شوراي راهبردي و هماهنگي اجراي طرح متروي مباركه ، بهارستان،‌ فولاد مباركه، شهر مجلسي با حضور معاون عمراني ، مدير كل دفتر فني استانداري اصفهان ، فرماندار شهرستان مباركه ،شهرداران شهر هاي مباركه و زيباشهر، مدير عامل شركت فولاد مباركه،مدير عامل شركت متروي اصفهان، مدير عامل شهر جديد مجلسي ، مشاورين طرح خط مترو و جمعي از مديران استان و مسئولين شهرستان مباركه در تاريخ ۳۰ ارديبهشت ۹۳ و ميزباني شهرداري مباركه برگزار گرديد .
مهندس طرفه معاون عمراني استانداري اصفهان در جلسه راهبردي و هماهنگي اجرايي شدن طرح متروي شهرستان مباركه با اشاره به سياست گذاري كلان استان در راستاي توسعه حمل و نقل عمومي، يادآور شد: توسعه حمل و نقل ريلي از جايگاه ويژه برخوردار است.وي يكي از برنامه هاي اصلي معاونت عمراني استانداري را پيگيري جدي راه‌اندازي خط متروي مباركه – بهارستان اعلام كرد.
مهدي سليماني فرماندار مباركه در اين نشست اظهار داشت: براي اجرايي شدن اين طرح به همكاري و مشاركت مسوولان،صنايع و شهرداري ها نياز است.
سليماني گفت : ايجاد مترو، يكي از نيازهاي اساسي مردم شهرستان مباركه به شمار مي‌رود كه بايد اقدامات لازم براي آن انجام شود.
مهندس سبحاني مدير عامل فولاد مباركه ،آمادگي شركت فولاد مباركه را براي همكاري در بخشهاي اجرائي طرح را اعلام و اظهار اميدواري كرد با اجراي پروژه متروي اصفهان، بهارستان، فولاد مباركه از حجم ترافيك جاده هاي منتهي به فولاد مباركه و شهرهاي اطراف كاسته شود و همچنين از بروز تصادف و حوادث نيز جلوگيري به عمل آيد .
در اين نشست راهبردي ، مهندس نفري شهردار مباركه اظهار داشت : نظر به اينكه يكي از مصاديق پيشرفت در دنيا ، دسترسي به ناوگان حمل و نقل ريلي ميباشد، استفاده از قطار شهري در كنار شركت فولادمباركه اصفهان به عنوان قطب صنعت كشور بسيار ضروري و لازم است.
مهندس نفري افزود : از مجموع ۵۱ كيلومتر مسير احداث مترو مباركه – بهارستان، آزاد سازي ۴۱ كيلومتر مسير مجتمع فولاد مباركه تا اين شهر را شهرداري بر عهده دارد و از شهر مجلسي تا فولاد مباركه به طول ۱۰ كيلومتر بر عهده آن شركت است.از اين منظر ۱۶ كيلومتر تملك و آزاد سازي مسير در دستور كار قرار گرفته است كه از اين ميزان ۵ كيلومتر آن آزاد سازي شده و ۱۱ كيلو متر آن نيز تا دو ماه آينده آزاد سازي مي شود كه حداكثر تا شهريور ماه آينده فاز اول عمليات زيرسازي و ريل گذاري آن از مبدأ مجتمع فولاد تا ميدان دفاع مقدس شهر مباركه ،آغاز مي گردد.
وي تصريح كرد: هزينه كلي اجراي اين پروژه شامل آزاد سازي، ريل گذاري، خريد واگن و احداث ايستگاهها در مجموع پنج هزار ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.
گفتني است در ابتداي اين جلسه نماينده شركت قطار شهري (مترو) مباركه در مورد تاريخچه طرح و مطالعات انجام شده توضيحاتي داد و مديران بخشهاي مختلف نظرات خود را در مورد طرح مذكور عنوان كردند.

براساس مصوبه شوراي ترافيك مترو مباركه – بهارستان به طول ۵۱ كيلومتر با ايجاد هشت ايستگاه از مجتمع فولاد مباركه آغاز و تا بهارستان در چهار سال احداث خواهد شد.
IMG_0825 IMG_0827 IMG_0829 IMG_0844 IMG_0846 IMG_0856 IMG_0858

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×