» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » مشاهیر و بزرگان » شهدا » وصیت نامه سردار رشید اسلام شهید ذبیح الله مداحی + گالری عکس
شهدا - مطالب ویژه

وصیت نامه سردار رشید اسلام شهید ذبیح الله مداحی + گالری عکس

خرداد 7, 1393 1073

سایت شمس شهرستان مبارکه ، وصیت نامه سردار رشید اسلام شهید ذبیح ا… مداحی

بسم الله الرحمن الرحیم

یا ایها الذین امنو هل ادلکم علی تجاره ننجیکم من عذاب

ای کسانی که ایمان آورده اید آیا شما را دلالت کنم برسود آنی که رهاند شما را از عذاب الیم

با درود بر پیامبر از آدم تا خاتم درود بر امامان از حضرت علی (ع) تا آخرین ذخیره الهی حضرت مهدی (عج) و نائب بر حقش حضرت امام دسوز مستضعفان جهان و درود بر تمام شهیدان از صدر اسلام تا کربلای ایران و درود بر ایثارگران جبهه های توحید.

اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله و اشهد ان علیا ولی الله قاعدنا روح الله انا لله و انا علیه راجعون.

ای خدای بزرگ ای قادر توانا تورا سپاس میگویم که مرا سعادت آن بخشیدی که بتوانم در راه تو قدم بردارم و از تو میخواهم مرا کمک کنی و یک لحظه مرا به خودم وا مگذاری و ای خدای بزرگ سپاس تو را میگویم که بند عشقت را در قلب من تاباندی و این قلب پر تلاطم و تاریک مرا با یادت آرامش بخشیدی . الا بذکرالله تطمئن القلوب . ای مولای من نام تو آرامش دهنده قلب هاست و تو میدانی که چقدر آرزوی شهادت را دارم, همان شهادتی که خودت وعده دادی . ای خدای من مولای من معبودا قافله سالار شهیدان در حرکت است هر چه زود تر مرا به این قافله برسان .

به نام خدایی که داد ستان مظلوم از ظالمان است به نام معبودی که جان ده و جان ستان است . ای مولای من در ابتدا تو را سپاس میگویم که توفیق شرکت در جبهه را به من دادی و در این راه مرا همسفر با عاشقان و جان نثاران خود کردی . بار الها توشاهد باش هر چه که داشتم به میان آوردم در صورتی که از خود هیچ نداشتم و هر چه داشتم از خود توست . تو چقدر بزرگ و کریمی که آنچه به بنده ات عطا میکنی آن را به بهای بهشت میخری ولی ای خدای بزرگ هرگز برای بهشت جان نخواهم داد, زیرا چشم طمع به بهشت ندارم زیرا تو را سزاوار پرستش و عبادت دیدم و در راه عشق به تو جان دهم.

ای معبودا در راه عشق به تو دردها کشیده و رنج ها چشیده ام, اکنون با دلی پر درد و چشمی گریان و قلبی آکنده از عشق به لقاء تو به جبهه آمدم زیرا که جبهه محلی است برای عبادت و پرستش به لقاءتوست . ای خدای من هر چه فکر میکنم با چه زبانی با تو صحبت کنم زبانم قدرت صحبت با تو را ندارد زیرا آنقدر نافرمانی از دستورات تو را کردم که نمیتوانم سرم را بلند کنم. ولی ای خدای من تو رحمن و رحیم هستی و من با توشه ای پر از گناه به میدان آمدم زیرا جای بهتر از اینجا سراغ نداشتم که بروم برای پاک شدن از گناهان اما ای معبودا اگر گناهان من زیاد شده است ولی عفو و بخشش تو بزرگ و والاتر از آن است . از تو تقاضا دارم به این بنده حقیر خود رحم کنی و مورد بخشش خود قرار دهی زیرا گیرم بتوانم آتش جهنم را تحمل کنم ولی هرگز نمیتوانم دوری تو را تحمل کنم.

ای خدای من پناه میبرم به تو از آن روزی که نه مال سود میبخشد و نه فرزند و زندگی بلکه قلب سالم نزد تو آورده میشود . ای مولای من پناه میبرم از آن روزی که مجرمین با چهره هایشان در محشر ظاهر میشوند . پناه میبرم از آن روزی که میخواهی همه افراد را با پرونده های خود برای مجازات در محشر جمع کنی . ای خدای من از تو عاجزانه میخواهم مرا با چهره خودم به مردم نشان ندهی که آن وقت بسیار بد است . ای مولای من در زمان حیات نتوانستم برای تو و اسلام تو کاری بکنم و تو بپذیر این جان ناقابل که در برابر نعمت های تو هیچ است, اما نمیدانم که وصیت یا شکایت کنم اما بهتر که شکایت کنم از نفس اماره و سرکش که نمیگذارد به دستورات تو عمل نمایم . شکایت میکنم از گوش هایم که به جای شنیدن سخن خوب حرف های زشت را میشنود. شکایت میکنم از آن چشمهایم که به جای دیدن کلام قرآن در راه بد به مصرف میرسید . شکایت میکنم از دست این دنیا که مرا به زر و زیور خود سرگرم کرده است. شکایت میکنم از آن افرادی که اگر کسی در جایی حرف خوب و حق زد میگویند حسن نیت ندارد . شکایت میکنم از آن افرادی که اگر انسان در گوشه ای نشست و هیچ نگفت میگویند ریا کار است که مانند این افراد نیز در صدر اسلام بوده است ولی در آخر پناه میبرم به تو ای خدای بزرگ از شر جن و انس.

ای برادران و دوستان و افرادی که همیشه شعار میدهید سعی کنید به خود آیید و دست از شعار دادن بردارید و شعار را به شعور تبدیل کنید و به کاروان سالار شهیدان حسین ابن علی برسید که نشستن در گوشه ای و حرف زدن اما عمل نکردن بسیار دشوار است و اگر وارد میدان نیز شوید هیچ فایده ای ندارد. ای کسانی که به گونه ای مرا میشناسید و نمیگذارید فرزندانتان به جبهه بیایند این را بدانید که هر وقت باشد مرگ به سراغ انسان می آید اما چه بهتر که در میدان عمل باشد که خداوند آن را برای پاک شدن از هر عیب و نقص میداند زیرا اسلام و قرآن بزرگتر و والاتر از تمام اینهاست از زن و فرزند و زر و زیور دنیا از مال و از هر چیز دیگری که شما آن را میدانید و در دنیا وجود دارد و همین اسلام بود که به ما عزت و شرف و درس زندگی با شرافت را آموخته و می آموزد . آیا سزاوار است که در گوشه ای بنشینیم و شاهد باشیم که در گوشه و کنار یا در جنوب و غرب به خواهران و برادران و اسلام عزیزمان رحم نکنند و بر یک یک ما واجب است حرکت کنیم و دشمنان اسلام و قرآن را در هر گوشه ای از دنیا هستند از پیش بپرسیم تا این که یک زندگی شرافتمندانه داشته باشیم و هیچ گاه مانند اهل کوفه خدای نکرده نباشیم که خداوند در آخرت عذاب بزرگی برایمان خواهد داشت و یک وقت نشود در گوشه ای بنشینید و حرف هایی که رضای خدا در آن نیست بزنید نگذارید که تاریخ دو مرتبه تکرار شود و مانند ناکثین نباشید . مدتی حضرت علی را گوشه نشین کردند که آمدند در اول و بیعت کردند و بعد از آن پیمان شکستند .

ما باید همیشه پیرو ولایت فقیه و امام امت باشیم که همان ولایت اولیا و انبیا خداست. . پیرو راه شهیدان باشیم که تمام ما مدیون خون شهیدان هستیم و همین شهیدان بودند که آزادی و اسلام را برای ما زنده کرده اند و ما را زیر سلطه استعمار گران به کمک و راهنمایی امام بیرون آورده اند و شما ای خانواده شهدا بدانید که فرزندان شما راه خوب را انتخاب کرده اند و شما باید در قبال آنها بسیار احساس وظیفه کنید و خون آنها را همیشه زنده نگه دارید و شما ای امت شهید پرور سعی کنید خون شهیدان همیشه در وجود شما باشد.

ای برادران دینی بدانید بنده از زمانی که اسلام را شناختم همیشه سعی بر این داشته ام که همه اعضا و جوارح خود را در راه او واگذارم و امیدوارم که خداوند بزرگ این اعمال را از این بنده عاصی و گنهکار بپذیرد.

و شما ای خانواده عزیز و گرامیم و پدر مهربان و مادر محبوب و مهربانم میدانم برای بنده بسیار بسیار زحمت کشیده اید ولی من نتوانستم جبران زحمات شما را بکنم امیدوارم که مرا ببخشید و حلال کنید و ای برادران و خواهرانم میدانم عاطفه مهر و محبت خواهر و برادری بسیار بسیار زیاد است و شما نیز در حق من بسیار خوبی کرده اید ولی من در حق شما بدی کرده ام و شما مرا همیشه خیلی دوست میداشتید و تا کنون نتوانستم جبران کنم امیدوارم این بنده حقیر را ببخشید و حلال کنید از تمام دوستان و آشنایان تقاضا دارم همیشه دنبال اسلام باشید و حتی یک قدم از امام بیشتر حرکت نکنید همیشه پشت سر امام باشید و به حرف های او خوب گوش کنید در برنامه های مذهبی شرکت کنید و فرزندان خود را با نور قرآن آشنا کنید و غیبت دیگران را نکنید, در نماز جمعه و جماعات شرکت کنید و در آخر به افرادی که شهید شده اند فکر کنید و راه آنان را ادامه دهید . از دوستان و رفیقان تقاضا دارم که مرا حلال کنید و اگر به کسی بدهکارم و نمدانم میتواند از برادرم صفر علی بگیرد.

والسلام

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×