» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » دانشگاه های مبارکه » جلسه مشترک شورای فرهنگی دانشگاه آزاد مبارکه و مجلسی در مبارکه با حضور حجت‌الاسلام میردامادی
دانشگاه های مبارکه - مطالب ویژه

جلسه مشترک شورای فرهنگی دانشگاه آزاد مبارکه و مجلسی در مبارکه با حضور حجت‌الاسلام میردامادی

اردیبهشت 27, 1393 018

حجت‌الاسلام میردامادی:

مدیریت بودجه های فرهنگی از افزایش آن مهم تر است/بودجه فرهنگی صرف کارهای اثربخش شود

سایت شمس شهرستان مبارکه: جلسه مشترک شورای فرهنگی دانشگاه مبارکه و شهر مجلسی در واحد مبارکه با حضور حجت‌الاسلام میردامادی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد.


به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه ، در این جلسه حجت الاسلام محمدی امام جمعه مبارکه، حجت‌الاسلام شهیدی امام جمعه شهرمجلسی، حجت‌الاسلام بیگی دبیر فرهنگی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان ، حجت‌الاسلام عابدینی معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان ، علیان رئیس واحد مبارکه،  قیصریان رئیس واحد شهر مجلسی واعضای شورای فرهنگی شهرمجلسی و مبارکه  حضور داشتند.

حجت‌الاسلام میردامادی از خدمات و تلاش‌های ارزنده علیان رئیس واحد مبارکه و  قیصریان رئیس واحد شهر مجلسی در راستای تحقق اهداف فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر کرد و گفت: آنچه که ما باید به آن اعتقاد داشته باشیم این است که ما برای دنیا آفریده نشده ایم و دنیا محل گذر است وخیلی ماندن خوب نیست و دل نبستن به آن بدتراست.

وی افزود :دانشجویان ما باید در کنار آموزش علمی ،آموزش دینی هم بیاموزند.

وی گفت : افزایش بودجه های فرهنگی مهم است ،ولی مدیریت آن مهم تر، بنابر این بودجه باید طوری مدیریت شود که تمام دانشجویان از آن استفاده کنند در عین حال که نباید  از اساتید غافل شد و بخشی از بودجه فرهنگی باید برای آنان  صرف  شود زیرا که آنها یک قشر تاثیرگذار جامعه هستند و این بودجه نباید صرف کارهای بیهوده و بدون اثر شود.

میردامادی گفت: سعی کنیم برای خدا کار کنیم و سیاست های شیطانی را از خود دور کنیم و کاری بکنیم که پیش خدا عزیز شویم نه بنده خدا.همان طور که حضرت امام(ره) فرمودند:اگرما از انقلاب هیچی بدست نیاوردیم هم این که نماز جمعه برقرارشد،کافی است.دانشگاه ازنماز جمعه هم مهمتر است چون در دانشگاه 80 درصد جوانان ما هستندو باید آنها را دریابیم .

وی با بیان اینکه بگذارید جوانان آزادانه حرفهایشان را بزنند تا درد شناخته شود ،  بر برگزاری کرسی آزاد اندیشی که مد نظر مقام معظم رهبری است، تاکید کرد.

در ادامه دبیر فرهنگی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان گفت : ارتباط دانشگاه و تعامل آن با جامعه بسیار حائزاهمیت است.دانشگاه در پیشانی جامعه است و دانشگاه می تواند تاثیر مثبت در نگرش های طبقات جامعه داشته باشد.

وی افزود: هردانشجو نماینده یک خانواده است اگر درست تربیت شود اثرات و برکات زیادی در جامعه به همراه خواهد داشت.

امام جمعه مبارکه نیز گفت: درحال حاضر مشکل اساسی ما کمبود انگیزه است(چه در مسوولین و چه در مردم) که باید برای بالا بردن آن فکری کنیم.

وی افزود : چهار سین برای مدیریت فرهنگی لازم داریم : سواد ودانش افزایی ، سوزمان(نگرانی نسبت به آینده دانشجویان) ، سلیقه و سعه صدر.

محمدی اضافه کرد: باید بودجه فرهنگی را به دو قسمت تقسیم کنیم،  یک چهارم را به فعالیت های عمومی فرهنگی و سه چهارم را به برنامه ریزی فرهنگی،اختصاص دهیم .

وی  آمادگی خود رابرای راه اندازی مشاوره مذهبی در دانشگاه ها اعلام کرد.

 امام جمعه شهرمجلسی نیز در سخنانی گفت: به دلیل همت های کم ،بلدنبودن راه و ضعف مدیریت در تصمیم گیری در کارفرهنگی و اجتماعی موفق نبوده ایم.ما باید روی خودشناسی و خداشناسی که پایه های فکری آدم ها را تشکیل می دهند را در دانشگاه تقویت کنیم.

همچنین معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان به توجه به اساتید به ویژه حق التدریس، تقویت مهدویت ، هم اندیشی با نهاد و ارائه برنامه شش ماهه بسیج اساتید را به آن اشاره کرد.

رییس واحد مبارکه نیز ضمن خیرمقدم به میهمانان،گزارشی از برنامه های فرهنگی واحد ارائه کرد.

در ادامه  اعضاء حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را بیان کردند.

_MG_0003

_MG_0011

_MG_0014

IMG_0018

IMG_0024

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

تعداد دیدگاهها: 1

  1. احسان سلمانی

    با سلام واحترام لطفا ازاقای علیان سوال کنیددراین شش سال چه فعالیت فرهنگی دردانشگاه ازادمبارکه انجام داده است؟؟!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×