» اخبار ایران و جهان » اخبار ورزشی » باید و نبایدهای شیشه دودی و نصب پرده در خودرو
اخبار ورزشی

باید و نبایدهای شیشه دودی و نصب پرده در خودرو

اردیبهشت 24, 1393 0031

استفاده از پرده برای تمام شیشه‌های خودرو کاملا ممنوع است؛ و از آن جا که این کار محدودیت دید ایجاد می‌کند، رانندگان از نصب پرده جدا خودداری کنند.

رییس پلیس راهور خوزستان اعلام کرد: نصب هرگونه پرده یا تیره کردن شیشه‌های جلو و عقب خودرو ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

سرهنگ عادل مجدمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: رانندگانی که اقدام به دودی کردن شیشه‌های خودروی خود می‌کنند، باید آگاه باشند که میزان تیرگی شیشه‌ها باید درصد پایینی باشد به طوری که داخل خودرو قابل رویت باشد یعنی هم سرنشینان بتوانند بیرون را و هم افراد خارج از خودرو بتوانند داخل خودرو را ببینند.

وی ادامه داد: استفاده از پرده برای تمام شیشه‌های خودرو کاملا ممنوع است؛ و از آن جا که این کار محدودیت دید ایجاد می‌کند، رانندگان از نصب پرده جدا خودداری کنند.

رییس پلیس راهور خوزستان افزود: نصب پرده یا تیره کردن شیشه عقب خودرو موجب کاهش دید راننده شده و خلاف قانون است. کاربرد آینه جلو نیز با این اقدام از بین می‌رود.

مجدمی گفت: با توجه به این که به تدریج هوا گرم‌تر می‌شود و دودی کردن شیشه‌ها و نصب پرده افزایش پیدا می‌کند و از طرفی چون محدودیت دید اتفاقات و حوادثی را در پی خواهد داشت، از هم اکنون از همکاران خواسته شده که با مشاهده این اقدام از سوی راننده، تذکر داده شده و برخورد قانونی با متخلفان صورت بگیرد.

وی افزود: با افرادی که میزان درصد تیرگی شیشه‌های خودرویشان بالا باشد و یا اقدام به نصب پرده به هر کدام از شیشه های خودرو می‌کنند، تحت هر شرایطی برخورد می‌شود و طبق قانون جریمه خواهند شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×