» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان در مبارکه: 73 درصد نیروهای کار کشور فاقد مهارتند
اخبار شهرستان مبارکه

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان در مبارکه: 73 درصد نیروهای کار کشور فاقد مهارتند

اردیبهشت 18, 1393 009

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: بیش از 73 درصد نیروهای کار کشور فاقد مهارت هستند.

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه به نقل از ایرنا، « غلامعلی قادری » روز پنجشنبه در همایش « کارآفرینی و آشنایی با فرصت های شغلی » در مبارکه، اظهار کرد: عدم مهارت های شغلی، کاهش کیفیت کار و پایین بودن بهره وری همچنین افزایش سوانح و حوادث ناشی از کار را در پی دارد.

قادری با بیان اینکه بیش از 40 درصد بیکاری در کشور، ساختاری است افزود: بیکاری ساختاری از عدم انطباق کار با بازار کار ناشی می شود.

وی با بیان اینکه بازار کار همانند بازارهای دیگر مبتی بر عرضه و تقاضا است، گفت: برخی از تخصص ها و رشته ها که اکنون در دانشگاههای کشور ارائه می شوند بیش از نیاز بازار کار هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه لازمه داشتن اقتصاد قوی، اشتغال است، تاکید کرد: برای دست یابی به این هدف، سالیانه باید برای یک میلیون نفر شغل ایجاد کنیم.

وی افزود: در اسلام کارکردن برابر با جهاد ارزیابی شده و هر عمل شرافتمندانه ای که انسان را به رزق و روزی حلال برساند، عمل صالح است.

قادری، خلاق بودن را یکی از صفات خداوند بیان کرد و افزود: افراد باید ابتدا در زندگی خود را بشناسند و در راستای رسیدن به اهداف خود تلاش کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با تاکید بر برگزاری چنین همایش هایی، تاکید کرد: گسترده شدن روح کارآفرینی برای ایجاد شور و شوق در بین جوانان جهت ورود به فعالیت های کارآفرینی و مولد در سراسر کشور ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه کارآفرینی سبب ارزش آفرینی در عرصه های اقتصادی و اجتماعی می شود، اظهار کرد: کارآفرینان در توسعه عدالت، کاهش فقر و رفع مشکلات جامعه بسیار تاثیرگذارند. همایش کارآفرینی و آشنایی با فرصت های شغلی با حضور 300 نفر از دانشجویان، کارجویان و کارآفرینان با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مبارکه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×