» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » وضعیت نگران‌کننده بیکاری در قطب صنعت و کشاورزی استان اصفهان
اخبار شهرستان مبارکه

وضعیت نگران‌کننده بیکاری در قطب صنعت و کشاورزی استان اصفهان

آبان 9, 1392 009

به گزارش پرتال شمس شهرستان مبارکه و به نقل از تسنیم، مهدی سلیمانی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران پیرامون وضعیت بحرانی اشتغال در شهرستان مبارکه اظهار کرد: بالغ بر 8 هزار نفر افرد جویای کار در این شهرستان وجود دارد و با این وضعیت و با وجود استقرار صنایع بزرگ و کشاورزی‌ها در شهرستان، رتبه سوم بیکاری در استان، متعلق مبارکه است.

وی پیرامون وسعت کشاورزی در این شهرستان افزود: 11هزار هکتار سطح  زیر کشت در این شهرستان بوده که 5 درصد از اراضی استان اصفهان را تشکیل می‌دهند.

فرماندار مبارکه پیرامون نیازمندی شهرستان مبارکه به دانشگاه علمی کاربردی  و اقدامات صورت گرفته در این باره اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی با وجود صنایع متعدد نیاز مبرم این شهرستان بوده و این فرصت را نباید از دست دهیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این باره تصریح کرد: بر اساس توافقات قبلی به دنبال ساخت هرچه سریع‌تر این دانشگاه هستیم و باید گفت جانمایی مکان جدید آن، بسیار مناسب بوده و از سوی دیگر نیازمند خدماتی است که باید ارائه شود و مسیر  برای رفت و آمد دانشجویان تسهیل شود.

سلیمانی افزود: مجموعه‌های مختلف مرتبط با مرکز باید همکاری کنند، البته شورای شهر و شهرداری برخی از تعهدات خود را انجام داده‌اند و بخشی نیز در دست اجرا است، از سویی نیزعدم انجام تعهدات به شهرداری و شورای شهر مربوط نمی شود و مربوط به قانون است.

وی پیرامون وضعیت مکان فعلی دانگاه علمی کاربردی در این شهرستان خاطرنشان کرد: همه باید در وضعیت فعلی دست به دست هم دهند، چرا که درمجتمع تربیت بدنی قرار دارد که این اصلاً مناسب نیست و ما در مجموعه شهرستان آمادگی داریم که هرگونه کمکی در این زمینه انجام دهیم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×