» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » ایرانپور: فولاد مبارکه باید ملزم به ایجاد آبادانی منطقه‌ای شود‌
اخبار شهرستان مبارکه

ایرانپور: فولاد مبارکه باید ملزم به ایجاد آبادانی منطقه‌ای شود‌

اردیبهشت 17, 1393 0312

نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت: با این‌که فولاد مبارکه در سال آسیب‌های بسیاری به شهرستان مبارکه می‌زند باید مدیریت آن ملزم به انجام تعهداتی در عرصه‌های عمران، آبادنی و خدمات منطقه‌ای شود.

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه علی ایرانپور نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره گزارش کمیته پیگیری آلایندگی خصوص پیگیری آلایندگی فولاد مبارکه اظهار داشت: کمیته‌ای در کمیسیون کشاورزی و بهداشت و درمان مجلس با دستور آقای لاریجانی تشکیل شد تا موضوع آلایندگی فولاد مبارکه را بررسی کنند و این کمیته 5 نفره پیش از عید گزارش خود را به کمیسیون کشاورزی ارائه دادند که در‌ آن آلودگی صنایع فولاد مبارکه و سیمان سپاهان تأیید شده بود.

وی ادامه داد: این گزارش در جلسه‌ای با حضور مسئولان سازمان محیط زیست و مدیرکل محیط استان اصفهان بررسی شد و قرار شد جلسه دیگری با حضور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست وزیر صنعت و استاندار اصفهان در کمیسیون کشاورزی مجلس برگزار شود که به دلیل کسالت خانم ابتکار این جلسه به تعویق افتاد و ما منتظریم هرچه زودتر برگزار شد.

عضو کمیسیون کشاورزی همچنین گفت: امیدواریم این بررسی‌ها به احقاق حقوق مردم شهرستان مبارکه در بحث آلایندگی و کاهش معضلات زیست محیطی کمک کند.

ایرانپور در ادامه سخنان خود تصریح کرد: هم چنین در کمیسیون کشاورزی مقرر شده اگر در جلسه با وزیر صنعت و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست به نتیجه‌ای نرسیدیم خود کمیسیون کشاورزی کارشناسان خبره تعدادی از کارشناسان خبره درسطح کشور را مشخص کند تا این کارشناسان وضعیت آلایندگی مبارکه را بررسی کنند و هر تصمیمی که آنها بگیرند همه باید قبول کنند که البته این کار برای احقاق حقوق مبارکه و روشن شدن شبهاتی در مورد اینکه سازمان محیط زیست از یک سری صنایع آلاینده و صنعت فولاد جانبداری می‌کند، کمک کند.

وی با اشاره به دستورکار کمیسیون کشاورزی در مورد رفع مشکلات فولاد مبارکه گفت: در چند سال اخیر در جاده‌های منتهی به فولاد مبارکه 46 نفر کشته شده‌اند که آمار بالایی است و این به دلیل استانداردنبودن این جاد‌ها صورت گرفته است. بنابراین فولاد مبارکه باید خود را ملزم به حضور فعال در عرصه جاده سازی و حداقل جاده‌های منتهی به فولاد مبارکه نمی‌کند و این موضوع منجر به تصادفات بسیاری در این جاده‌ها خواهد شد.

وی افزود: در حال بررسی هستیم تا از همه ابزارهای قانونی استفاده کنیم تا فولاد مبارکه ملزم شود یک سری زیرساخت‌ها را در این شهر فراهم کند.چرا که فولاد مبارکه در سال چندین میلیارد به جاده‌های شهرستان مبارکه ضرر می‌زند و آسفالت‌ها را از بین می‌برد و تلفات جانی و آلودگی آن هم بالاست اما در قبال این موضوعات حاضر به هیچگونه تعهد اجتماعی و توسعه و تکامل منطقه‌ای نیست و مدیریت این شرکت اعتقادی به تعامل با منطقه و حضور در عرصه‌های عمران و آبادی و خدمات منطقه این ندارد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

تعداد دیدگاهها: 3

  1. mousavi

    آفرین و خسته نباشید بر نماینده دلسوز شهرمان.

  2. حسین

    کاش آقای دکتر به جای اینکه این همه در مورد کار هایی که باید انجام بشه مصاحبه می کرد، میومد در مورد کارهایی که انجام داده مصاحبه می کرد…
    آخه همه می دونن که فولاد باید آلایندگی کم کنه باید کمک کنه به شهر و…
    سوال اصلی اینه که شما چقدر از این حقوق شهروندان را محقق کردید…
    کاش یکم به جای حرف عمل سرلوحه قرار بگیره تبلیغاتی عمل نشه برخورد با مسائل شهرستان، این سایت هم کمتر برای مسئولان تبلیغ کنه و یکم به نقد مشکلات شهرستان بپردازه…

  3. علی

    مدیریت فولاد اعتقاد به تعامل با شما را ندارد لطفا …….. نکنید راستی اون پنجاه میلیون باشگاه چی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×