» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » معلم نمونه شهرستان مبارکه و دریافت لوح سپاس از معاونت محترم وزیر آموزش و پرورش‏
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

معلم نمونه شهرستان مبارکه و دریافت لوح سپاس از معاونت محترم وزیر آموزش و پرورش‏

اردیبهشت 15, 1393 1024

به گزارش سایت شمس مبارکه جناب آقای قدمعلی رجبی معلم نمونه شهرستان ، لوح سپاس از معاونت محترم وزیرآموزش و پرورش دریافت کرد

معلم نمونه شهرستانی و دریافت لوح سپاس از معاونت محترم وزیرآموزش و پرورش
برادر ارجمند، جناب آقای قدمعلی رجبی نایب رئیس محترم شورای اسلامی شهر دیزیچه از آن جا که لیاقت و شایستگی‌های جنابعالی از بدو خدمت در آموزش و پرورش و در قالب یک فرهنگی ، فرهیخته ، مخلص و صادق، صداقت را در عمل ثابت کرده‌اید که قطعاً ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شما در زمینه‌های متعدد از جمله مدیریت اداری ، اجرایی، آموزشی و قرآنی قابل تحسین است و در سال جاری از طرف مدیریت محترم آموزش و پرورش شهرستان مبارکه به عنوان معلم نمونه شهرستانی و دریافت لوح سپاس از معاونت محترم وزیر آموزش و پرورش گردیده‌اید بر خود لازم می‌دانیم این افتخار بزرگ را به جنابعالی و جامعه فرهنگیان عزیز شهر دیزیچه تبریک عرض نمائیم. توفیق روز افزون شما را در خدمت رسانی به دانش آموزان عزیز و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خداوند سبحان خواستاریم.
روابط عمومی شهرداری
و شورای اسلامی شهر دیزیچه

از بهترین امتیازات جامعه بشری هنر معلمی است. معلم با تعلیم و نشرِ علم، انسانها را به سوی کمال و پیشرفت سوق می دهد و عشق و ایمان را بر لوح جان و ضمیر پاک انسانها ثبت می کند و ندای فطرت را در فضای عالم طنین انداز می گرداند. در حقیقت تمام ترقیات و کمالات انسانها مدیون معلم است. اساسا تعلیم و تعلم از نعمتهای خداوند متعال است که اول برای انبیاء و اولیا و سپس به دیگران ارزانی داشته است.به این جهت، معلم بودن از ویژگیهای انبیاست. خداوند متعال می فرماید: «هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الاْءُمِّیِّینَ رَسُولاً مِّنْهُمْ یَتْلُواْ عَلَیْهِمْ ءَایَـتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتَـبَ وَ الْحِکْمَةَ وَ إِن کَانُواْ مِن قَبْلُ لَفِی ضَلَـلٍ مُّبِینٍ »؛ «او کسی است که در میان جمعیّت درس نخوانده، رسولی از خودشان برانگیخت که آیاتش را بر آنها می خواند و آنها را تزکیه می کند و به آنان کتاب (قرآن) و حکمت می آموزد و مسلما پیش از آن در گمراهی آشکاری بودند.» بزرگ ترین معلم جهان بشریت حضرت رسول خاتم صلی الله علیه و آله به این ویژگی خود افتخار می کرد. آن بزرگوار زمانی که با دو گروه در مسجد مواجه شد که گروه اول عبادت می کردند و گروه دوم به آموزش علم مشغول بودند، گروه دوم را که در محضر استادی علم می آموختند، افضل دانست و فرمود: «اِنَّمَا بُعِثْتُ مَعَلِّما همانا که من به عنوان معلم مبعوث شده ام.» آن حضرت چنان برای معلمان و مقام ارجمند آنان ارزش قائل بود که در دعاهایش می فرمود: «اللّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُعَلِّمِینَ وَاَطِلْ اَعْمارَهُمْ وَبارِکْ لَهُمْ فی کَسْبِهِمْ؛ خداوندا! معلمان را بیامرز و عمر طولانی به آنان عطا فرما و کسب و کارشان را مبارک گردان!» آری، معلمی از خصوصیات انبیا و از صفات محبوب آنان می باشد. در مقام پاسداشت از تلاشهای معلمان سخنی بالاتر و زیباتر از کلام مولای متقیان، حضرت علی علیه السلام نمی توان یافت که فرمود: «مَنْ عَلَّمَنی حَرْفا فَقَدْ صَیَّرَنی عَبْدا؛ کسی که به من یک حرف بیاموزد، مرا بنده خود کرده است.» البته این شرافت و فضیلت برای معلم، زمانی ارزشمند است که بتواند این موهبت الهی را در وجود خود محقق سازد و با تمام وجود در جهت کمال جامعه به آموزش بپردازد.
2

rajabi

منبع: روابط عمومی شورای شهر دیزیچه

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×