» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » ایرانپور: آب شرب مردم اصفهان خط قرمز نمایندگان است
اخبار شهرستان مبارکه

ایرانپور: آب شرب مردم اصفهان خط قرمز نمایندگان است

اردیبهشت 13, 1393 0012

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: آب شرب مردم اصفهان خط قرمز نمایندگان است و اجرای تونل بهشت آباد خط قرمزی است که اگر وزیر از این مسئله عدول کند اعتماد و رای اعتماد خود را از او پس خواهیم گرفت.

به گزارش سایت شمس مبارکه، علی ایرانپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان با بیان اینکه طرح استیضاح وزیر نیرو تنها توسط نمایندگان اصفهان پیگیری نمی‌شود، اظهارکرد: موضوع استیضاح وزیر نیرو تنها مربوط به استان اصفهان و حوضه آبریز زاینده رود نیست بلکه استان‌های دیگر نیز برای استیضاح وارد شده‌اند.

وی با اشاره به جلسه 4 ساعته نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وزیر نیرو و معاونان وی افزود: مباحث مربوط به استان اصفهان به ویژه تونل بهشت آباد، تونل سوم کوهرنگ، طرح‌های آبرسانی به این استان و راهکارهای بلندمدت و کوتاه مدتی که وزارت نیرو برای برون رفت استان اصفهان و دیگر استان‌ها از بحران آب دارد در این جلسه بررسی شد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهلتی سه هفته‌ای به وزیر نیرو داده شده تا طرح بهشت آباد را مجدد بررسی و نتیجه آن را به مجمع نمایندگان استان اصفهان ارایه کند.

ایرانپور با اشاره به اینکه طرح بهشت آباد 12 سال پیش آغاز شده و تمام مراحل کارشناسی آن انجام شده است، اضافه کرد: بهشت آباد از معدود طرح‌هایی که اکثر کارشناسان و مسؤلان آن را تایید می‌کنند و منتظریم وزارت نیرو با کارشناسی مجدد نظر خود را در این زمینه ارایه کند.

وی با بیان اینکه برخی از کارشناسان معتقدند طرح بهشت آباد بیش از 20 برابر هزینه تمام شده آب مصرفی را برای مردم و شرکت آب و فاضلاب افزایش می‌دهد و طرح توجیه اقتصادی ندارد، اظهار کرد: امیدوارم وزارت نیرو به تعهد خود عمل کند زیرا آب شرب مردم اصفهان خط قرمز نمایندگان است و اجرای تونل بهشت آباد خط قرمزی است که اگر وزیر از این مسئله عدول کند، اعتماد و رای اعتماد خود را از او پس خواهیم گرفت.

عضو کمیسیون کشاورزی با تاکید بر اینکه نمایندگان سایر استان‌ها نیز با نمایندگان اصفهان موافق هستند، افزود: نماینده الیگودرز نماینده‌ کمیسیون کشاورزی در شورای عالی آب است و از نمایندگان و اعضای شورای عالی آب دعوت کردیم تا از طرح تونل بهشت آباد بازدید کنند.

ایرانپور با اشاره به اینکه نمایندگان استان اصفهان قانون و نظرات کارشناسی را فصل الخطاب خود می‌دانند، تصریح کرد: نمایندگان استان اصفهان از ورود به فضاهای سیاسی و جنجالی و دور از تعقل و منطق خودداری می کنند و امیدوارم مسؤلان نیز به این نکته توجه داشته باشند که مباحث استان را دنبال می‌کنند و مانند برخی از مسؤلان و نمایندگان سایر استان‌ها به دنبال هیاهو و جنجال نیستند.

وی ادامه داد: نمایندگان استان اصفهان معتقدند بر اساس قانون و در چارچوب قانون عمل کنند و وظیفه خود را دنبال کنند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی به ورود نمایندگان سایر استان‌ها به استیضاح وزیر نیرو پرداخت و گفت: انتظار از نمایندگان چهارمحال و بختیاری و سایر استان‌ها این است که بر اساس منطق و کارشناسی و به دور از احساسات تصمیم‌گیری کنند و نظر کارشناسان را بپذیرند و بر اساس آن عمل کنند.

ایرانپور افزود: پس از مهلت سه هفته ای بار دیگر با وزارت نیرو جلسه خواهیم داشت و نظرات کارشناسی در خصوص نحوه اجرای تونل بهشت آباد در آن جلسه بیان خواهد شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×