» عمومی » فرهنگی ادبی » رقابت «گذشته» با برنده نخل طلا برای جایزه «لویی دلوک» فرانسه
فرهنگی ادبی

رقابت «گذشته» با برنده نخل طلا برای جایزه «لویی دلوک» فرانسه

آبان 8, 1392 0012

به گزارش پرتال شمس شهرستان مبارکه و به نقل از ایسنا، برگزارکنندگان جایزه «لویی دلوک» درحالی فهرست هشت را به عنوان نامزدهای جایزه 2013 اعلام کردند که فیلم «گذشته»، نماینده ایران در اسکار 2014 به همراه «آبی گرمترین رنگ است» – برنده نخل طلای کن – از مطرح‌ترین نامزدها هستند.

 

جایزه معتبر فیلم «لوبی دلوک» روز هفدهم دسامبر و با انتخاب هیات‌داوران متشکل از منتقدین سینمایی به ریاست «ژیل ژاکوب»، رییس جشنواره کن از فیلم برگزیده تقدیر خواهد کرد.

 

شش نامزد دیگر جایزه بهترین فیلم «لویی دلوک» شامل دو فیلم حاضر در جشنواره کن«jimmy p» ساخته «آرنائود دسپلچین»، «غریبه با دریاچه» به کارگردانی «آلن گیرادی» و همچنین فیلم‌های «Camille claudl 1915» ساخته «برونو دومونت»، «در راه» به کارگردانی «امانوئله برکوت»، «روحم را شفا دادی» از «فرانسوا دوپیرون» و «کشش ماه» ساخته «آلبرت دوپونتل» می‌شوند.

 

«عبدالطیف کشیش»، کارگردان فیلم برنده نخل طلای «آبی گرمترین رنگ است» پیش از این یک‌بار در سال 2007 با فیلم «راز دانه» و «آرنائود دسپلچین» در سال 2004 با فیلم «پادشاه و ملکه» جایزه بهترین فیلم جوایز «لویی دلوک» را کسب کرده بودند.

 

سال گذشته نیز فیلم «بدرود ملکه من» ساخته «بنوی ژاکو» در حضور فیلم‌های مطرحی برنده‌ی نخل طلا «عشق» ساخته «میشل هانکه» و «استخوان و زنگار» ساخته تحسین شده‌ «ژاک آئودیار» توانست جایزه «لویی دلوک» را از آن خود کند.

 

جایزه فیلم «لویی دلوک» در سال 1937 به یاد فیلم‌ساز و فیلم‌نامه‌نویس مشهور فرانسه راه‌اندازی شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×