» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » راه اندازی دستگاه کشت مستقیم الکترونیکی در شهرستان مبارکه
اخبار شهرستان مبارکه

راه اندازی دستگاه کشت مستقیم الکترونیکی در شهرستان مبارکه

آبان 8, 1392 0012

به گزارش پرتال شمس شهرستان مبارکه و به نقل از سایت جهاد کشاورزی .برای اولین بار دراستان دستگاه کشت مستقیم الکترونیکی جهت کشت غلات و ریزدانه ها در این شهرستان راه اندازی و در مزارع شهرستان مبارکه آغاز به کار کشت جو  نمود .

مهندس مظفر مرادی مسئول زراعت جهادکشاورزی شهرستان در این خصوص گفت : در راستای تحقق و اجرای طرح جامع خاکورزی حفاظتی ، برای اولین بار در استان یک دستگاه ماشین کشت مستقیم با تکنولوژی جدیدو پیشرفته غلات درمزارع شهرستان مبارکه راه اندازی  و با کشت جوآغاز به کار نمود .

مرادی اجرای کشاورزی حفاظتی را از رویکردها وسیاستهای جدید وزارت جهادکشاورزی به منظور رسیدن به کشاورزی پایدار عنوان نمود و گفت : با توجه به اینکه استفاده و کاربرد تکنولوژی های جدید در جاهایی که همراه با ریسک بوده؛ وزارت جهادکشاورزی وارد عمل شده و بخشی از هزینه کشاورز را کاهش می دهد .

وی در ادامه اظهار داشت : مبلغ خرید این دستگاه 94 میلیون تومان است که50 درصد آن از محل اعتبارات طرح تجهیز شرکتهای شبکه مکانیزاسیون کشاورزی بصورت کمک بلاعوض با حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان و مابقی بصورت آورده نقدی از سوی کشاورز پرداخت شده است .

مسئول زراعت جهادکشاورزی شهرستان مبارکه به مزایای این دستگاه الکترونیکی کشت مستقیم غلات پرداخت و اظهار داشت : این دستگاه الکترونیکی بوده و مجهز به جی پی اس GPS؛ مانیتور؛ موزع های پنوماتیک وکالیبراسیون پیشرفته و در کمترین زمان ممکن بوده و
کلیه ی تنظیمات بذر وکود ، سرعت حرکت و پیشروی ، مشاهده سطح کشت شده در حین یا پایان کار وحرکت دستگاه از طریق صفحه مانیتور قابل روءیت میباشد..

وی ادامه داد : جلوگیری ازفشردگی خاک ، کاهش 70 درصدی مصرف سوخت ماشین آلات در مرحله کاشت ، کاهش مصرف آب مزارع ، صرفه جویی در مصرف کود و بذر ، کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از فرار عنصر کربن مورد نیاز از خاک ، صرفه جویی در زمان و جلوگیری از فرسایش خاک از جمله مزایای دیگراستفاده از دستگاه کشت مستقیم الکترونیکی غلات می باشد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×