» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » نماینده مبارکه: وزارت خارجه آمریکا همکاری فرای با سازمان اطلاعات این کشور را تأیید کرد
اخبار شهرستان مبارکه

نماینده مبارکه: وزارت خارجه آمریکا همکاری فرای با سازمان اطلاعات این کشور را تأیید کرد

فروردین 31, 1393 0015

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: ریچارد فرای با این‌که یک شرق‌شناس شناخته می‌شود اما در مقاطع مختلف علیه منافع ملی ایران اقدام کرده و وزارت امور خارجه آمریکا نیز این مسئله را تأیید کرده است.

به گزارش سایت شمس مبارکه علی ایرانپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم پیرامون بحث دفن “ریچارد فرای” در اصفهان اظهار کرد: موضوع دفن این فرد آمریکائی در اصفهان از 2 منظر قابل بررسی بوده، زیرا وی علاوه بر اینکه در جنگ جهانی دوم علیه ایران جاسوسی کرده، یک شرق‌شناس نیز به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: این شرق‌شناس در حالی که تلاش‌هائی برای شناخت ایران انجام داده اما از سوی دیگر بحث‌هایی پیرامون جاسوس بودن او مطرح می‌شود که قابل تأمل است.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: بنا به اعتراف‌های شخص ریچارد فرای و خانواده وی، او در خلال جنگ جهانی دوم علیه منافع ملی ایران اقدام کرده است که جاسوسی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: وزارت امور خارجه آمریکا نیز مسئله جاسوسی این فرد علیه ایران را تأیید کرده و از همکاری وی با سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا خبر داده است.

ایرانپور با بیان “منافع ملی ما بر هر چیزی ارجحیت دارد” اظهار کرد: در حال حاضر مقامات آمریکائی با قلدری و زورگوئی اجازه حضور نماینده دائم ایران در سازمان ملل را به‌دلایل واهی نمی‌دهند و انتظار دارند ما از این موضوع به‌سادگی عبور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک ما نیز به‌آسانی از مسئله اجازه ورود ندادن به نماینده جدید ایران در سازمان ملل نمی‌گذریم و علاوه بر آن حساسیت‌ها نسبت به این موضوع بیشتر است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×