» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهرستان مبارکه رتبه سوم تعداد قربانیان سلاح سرد در استان اصفهان
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

شهرستان مبارکه رتبه سوم تعداد قربانیان سلاح سرد در استان اصفهان

فروردین 26, 1393 007

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: بیشترین قربانیان مرگ‌های ناشی از سلاح سرد در استان اصفهان را در سال گذشته رانندگان تشکیل می‌دهند.

 

به گزارش سایت شمس مبارکه به نقل از  خبرگزاری فارس از اصفهان، علی سلیمانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رانندگان  با 31.7  درصد  بیشترین قربانیان ناشی از بکار گیری سلاح سرد در استان اصفهان را به خود اختصاص داد‌ه اند، اظهار داشت: زنان خانه‌‌دار با 19.5 درصد کارگران با 17 درصد در رده سوم قرار گرفتند.

وی ادامه داد: آمار قربانیان ناشی از به‌کارگیری سلاح سرد در استان اصفهان، طی سال گذشته 41 نفر بود که نسبت به سال 1391 با 8 درصد رشد همراه بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان تصریح کرد: 71 درصد کشته‌شدگان بین 20 تا 40 سال، 5 درصد زیر 20 سال و 25 درصد بالای 40 سال سن داشتند.

وی ادامه داد: 46.3 درصد قربانیان متأهل و 51.2 درصد آنان را افراد مجرد تشکیل می‌دادند و وضعیت سنی 2.5 درصد نامعلوم بوده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه در بررسی وضعیت تحصیلی قربانیان ناشی از به‌کارگیری سلاح سرد، 17 درصد آنان بی‌سواد، بوده‌اند، گفت: 58.6 درصد آنان واجد تحصیلاتی کمتر از دیپلم، 19.5 درصد دیپلم و فوق دیپلم، 2.4 درصد لیسانس و بالاتر و 2.4 دهم درصد نیز نامعلوم گزارش شده است.

وی ادامه داد: ضاربان در 56 درصد از موارد درگیری منجر به فوت با سلاح سرد از بستگان، اقوام، دوستان و آشنایان خود شده‌اند و در 34 درصد منجر به فوت غریبه و ناشناس و در  10 درصد نیز نامعلوم بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان اذعان داشت: از نظر محل وقوع حادثه شهرستان اصفهان با 63.4 درصد بیشترین آمار مرتبط با فوت‌شدگان را به خود اختصاص داده و شهرستان برخوار در رده دوم و بعد از آن شهرستان‎های خمینی‌شهر و مبارکه در جایگاه سوم قرار دارند.

وی در پایان بیان کرد: سهم مردان از جامعه آماری قربانیان ناشی از به‌کارگیری سلاح سرد 78 درصد و سهم زنان 22 درصد گزارش شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×