» اخبار ایران و جهان » اخبار ورزشی » واکنش بان کی مون به اختلاف ایران و آمریکا
اخبار ورزشی

واکنش بان کی مون به اختلاف ایران و آمریکا

فروردین 26, 1393 0010

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل سرانجام به تنش‌سازی آمریکا بر سر انتخاب نماینده ایران در سازمان ملل واکنش نشان داد و آن را «مسئله‌ای بسیار جدی» خواند.
 سازمان ملل روز دوشنبه در اولین موضع‌گیری رسمی در قبال تنش اخیر بر سر انتخاب نماینده ایران در سازمان ملل، این موضوع را «مسئله‌ای جدی» دانست.«استفان دویریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل دیروز در جمع خبرنگاران در مورد گزارش‌های منتشر شده مبنی بر شکایت ایران از خودداری آمریکا از صدور روادید برای «حمید ابوطالبی»، گفت: «ما این گزارش‌ها را در چند روز گذشته در رسانه‌ها دیدیم… به طور خلاصه بگویم، ما دستکم تا ۵ دقیقه قبل، هیچ نامه رسمی‌ای از جمهوری اسلامی ایران دریافت نکرده بودیم.»

وی افزود: «البته می‌دانم که تماس‌های تلفنی‌ای از سوی نمایندگی دائم (ایران) با مقامات دفتر دبیر کل برقرار شده است. این مسئله بسیار جدی‌ای است که مطرح شده است. موارد باید گام به گام صورت گیرد. به محض آنکه اطلاعات بیشتری دریافت کردیم، با شما در میان خواهیم گذاشت.»

به گفته دویریک، به محض آنکه سازمان ملل نامه ایران را دریافت کند، آن را مورد بررسی قرار داده و در مورد آن اطلاع‌رسانی می‌کند. وزارت خارجه ایران دیروز اعلام کرد نامه‌های اعتراضی را به سازمان ملل و آمریکا ارسال کرده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×