» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » نماینده مردم مبارکه در مجلس: هیچ اقدام عملی برای احیای تالاب گاوخونی انجام نشده است
اخبار شهرستان مبارکه

نماینده مردم مبارکه در مجلس: هیچ اقدام عملی برای احیای تالاب گاوخونی انجام نشده است

فروردین 25, 1393 009

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر مسئولان و متولیان مربوطه هیچ اقدام عملی در راستای احیاء و بازگشت حیات مجدد به تالاب گاوخونی را انجام نداده‌اند.
به گزارش سایت شمس مبارکه، علی ایرانپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه طرح احیای تالاب‌ها در سطح کشور از مدت‌ها پیش تاکنون در دولت و مجلس شورای اسلامی مطرح است، اظهار داشت: تالاب گاوخونی یکی از تالاب‌های بین‌المللی و مهم در سطح کشور است و اهمیت این تالاب بر هیچ شخص و مجموعه‌ای پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه تالاب بین‌المللی گاو‌خونی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اضافه کرد: این تالاب نقش بارز و قابل توجهی در اکوسیستم و محیط زیست منطقه و جلوگیری از اشاعه گرد و غبار‌ها در منطقه دارد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح احیای تالاب‌ها از سال گذشته در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مطرح شده، تصریح کرد: اما در حال حاضر این طرح به درازا کشیده شده و هنوز شاهد اجرای این طرح به منظور احیای تالاب‌های موجود نیستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه اجرای این طرح نقش مهمی در احیای تالاب بین‌المللی گاو‌خونی دارد، ادامه داد: نظرات کارشناسی که در کمیسیون کشاورزی مجلس در ارتباط با احیای تالاب‌ها باید مطرح شود، یکی از دلایل اجرایی نشدن این طرح است.

ایرانپور غفلت مسئولان نسبت به احیای تالاب‌ها و به ویژه تالاب گاوخونی را یکی دیگر دلایل اجرایی نشدن این طرح دانست و تاکید کرد: در حال حاضر مسئولان و متولیان مربوطه هیچ اقدام عملی در راستای احیاء و بازگشت حیات مجدد به تالاب گاوخونی را انجام نداده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر عزمی از سوی مسئولان مربوطه در استان در راستای احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی وجود ندارد، اذعان داشت: اجرای طرح احیای تالاب‌ها برای احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی از سویی سبب ایجاد تغییر در اکوسیستم فعلی منطقه می‌شود و این موضوع نشاط و شادابی را به تالاب باز می‌گرداند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×