» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » آزادسازی زمین‌های متروی مبارکه به زودی آغاز می‌شود
اخبار شهرستان مبارکه

آزادسازی زمین‌های متروی مبارکه به زودی آغاز می‌شود

آبان 5, 1392 0013

مهدی سلیمانی فرماندار شهرستان مبارکه .پیرامون فعالیت‌ها و کارهای صورت گرفته برای متروی شهرستان مبارکه اظهار کرد: از مهم‌ترین اقدامات ما در این شهرستان بحث حمل و نقل و مترو بوده که در این زمینه استانداری و معاونت عمرانی آن همکاری خوبی داشته‌اند و از سوی دیگر فولاد مبارکه قصد سرمایه‌گذاری خوبی در این بخش را نیز دارد که مطالعات لازم برای آن صورت گرفته است.

وی افزود: متروی شهرستان مبارکه مساحتی 52 کیلومتری را تشکیل خواهد داد که از شهر جدید مجلسی آغاز شده و در نهایت به شهر بهارستان متصل خواهد شد.

به نقل از تسنیم .فرماندار مبارکه پیرامون اقداماتی که برای تسریع درعملیاتی شدن متروی این شهرستان صورت گرفته، تصریح کرد: کمیته‌ای با عنوان کمیته راهبردی متروی شهرستان تشکیل شد که تاکنون 5 جلسه آن تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: با مطالعاتی که از قبل انجام داده بودیم، به کلی درمسیر مترو بازنگری شد که و در مورد ایستگاه‌های آن مطالعات جدیدی صورت گرفته و نقشه استملاک نیز برای مسیر مترو تهیه شد؛ همچنین نامه‌ای نیز با امضای استاندار برای وزیر کشور ارسال شده است تا مجوزی به شهرداری مبارکه برای شروع به آزاد سازی زمین‌هایی که در مسیر مترو این شهرستان قرار دارد، داده شود.

سلیمانی گفت: این بخش از کار نیز در مراحل نهایی بوده و به زودی کار آزاد‌سازی زمین‌هایی که در مسیر مترو قرار دارند، آغاز خواهد شد و بخش عملیاتی مترو در شهرستان مبارکه اجرایی می‌شود.

وی پیرامون صحبت‌های نماینده این شهرستان و اعتراض شدید وی به استاندار در زمینه کارشکنی و تعلل‌هایی که از سوی استانداری در بحث آزاد سازی زمین‌های مترو صورت گرفته، تصریح کرد: این مسئله اصلاً صحیح نیست زیرا تقریباً در جریان تمام جزئیات این مسئله هستم و در نامه‌ای در سال گذشته نوشته شده، تا مجوزی برای استملاک و آزاد سازی زمین‌ها گرفته شود و این نامه نیز به وزارت کشور ارسال شده است.

فرماندارمبارکه افزود: وزارت کشور می‌گوید تعداد پلاک‌هایی که باید آزاد شود بیشتر از توان یک شهرداری بوده و این کار باید مرحله به مرحله صورت گیرد که در نهایت نیز همگی به همین نتیجه رسیدند که شهرداری مرجع آزادسازی استملاک این زمین‌ها خواهد بود و این مجوز صادر خواهد شد.

وی پیرامون آخرین اخبار اقدامات صورت گرفته در زمینه استملاک این زمین‌ها خاطرنشان کرد: به دلیل دغدغه‌های موجود این مسئله را از وزارت کشور پیگیری کردم و قرار شده که مجوز مرحله اول استملاک به شخص استاندار داده شود که وی نیز به شهردار مبارکه تفویض اختیار کند تا این کار به زودی اجرایی شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×