» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » مولدهاي بخار آب گرم فولاد مبارکه پروانه سلامت بهره برداري کسب کردند
اخبار شهرستان مبارکه

مولدهاي بخار آب گرم فولاد مبارکه پروانه سلامت بهره برداري کسب کردند

آبان 5, 1392 0018

به گزارش پرتال مرجع شهرستان مبارکه و به نقل از ایمنا ، بهزاد شيراني با اعلام این خبر افزود: در راستاي استراتژي ارتقاي ايمني تجهيزات و کاهش ريسک مولدهاي بخار و آب گرم (بويلرها) و همچنين اجراي آيين نامه الزامي حفاظتي مولدهاي بخار و آب گرم که توسط شورای عالی حفاظت فنی وزارت کار تدوین گردیده است، بازرسان فني و اتوماسيون و ابزاردقيق با همکاري واحد ايمني فني و واحدهاي بهره‌برداري تصميم به انجام بازرسي فني و کسب پروانه سلامت براي اين تجهيزات گرفت.
وي تصريح کرد: در اين راستا براي نخستین بار از بدو بهره برداري، انجام اين بازرسي توسط کارشناسان واحد بازرسی خوردگی و خواص مواد که داراي پروانه صلاحيت از مرکز تحقيقات وزارت کار را دارا مي‌باشند، انجام پذیرفت.
رييس بازرسي خوردگي و مواد در خصوص اجراي اين بازرسي گفت: از ابتدای مردادماه سال جاری به دنبال فراهم شدن مقدمات لازم، بازرسی و تست هیدرواستاتیک بویلرهای نواحی مختلف آغاز شد و تا پايان شهریورماه تعداد ۲۰ عدد بویلر و ۳۰ عدد مخزن آب گرم بازرسي و تست گردیدند.
وی در ادامه يادآور شد: در طی بازرسی فني و تست های انجام شده عیوبی مانند خوردگی های جزئی تا پیشرفته، مسدود بودن مسیر تخلیه برخی ازشيرهای اطمینان، عدم بازرسی به موقع از تجهیزات حفاظتی دیگر مانند پرشرسوئیچ ها، عدم بازرسی صحیح و به موقع از فتوسل ها، مشاهده شد که در اين خصوص برنامه ريزي براي اجراي اصلاحات فوق الذکر توسط بهره بردار در دست انجام مي باشد.
شیرانی با اشاره به ماده ۹۵ قانون کار که مسوولیت اجرای مقررات و ضوابط فنی را بر عهده کارفرما یا مسوولین واحدها دانسته است، گفت: در صورت بروز هرگونه حادثه ای که ناشی از عدم رعایت مقررات مذکور باشد، شخص کارفرما یا مسوول واحد در این خصوص مسوول خواهد بود و با توجه به درک اين حساسيت، همکاري کاملي بين واحدهاي ذي‌ربط در اين خصوص در شرکت فولاد مبارکه شکل گرفته است.
وي مجموع بويلرهاي شناسايي شده در سطح شرکت را در حال حاضر ۱۶۳ عدد بيان کرد و افزود: برنامه ريزي براي بازرسي اين بويلرها انجام شده است ضمن اينکه در مورد بويلرهاي واتر تيوب نيروگاه با توجه به چيدمان خاص اين بويلرها و حساسيت بهره بردار در خصوص تستهاي فشار، کارشناسان بازرسي فني و نيروگاه در حال بهينه کاوي از نيروگاههاي مشابه در جهت ايجاد استاندارد داخلي شرکت فولاد مبارکه براي بازرسي اين بويلرها مي‌باشند.
رييس بازرسي خوردگي و مواد، شرکت فولاد مبارکه از واحد تعميرات برق و تاسيسات مديريت تعميرات مرکزي، واحد توزيع آب مديريت انرژي و سيالات و واحد ايمني فني که همکاري شايسته اي را در اين خصوص داشته اند تشکر کرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×