» عمومی » پزشکی سلامت » مصرف چای سبز از سرماخوردگی کودکان جلوگیری می‌کند
پزشکی سلامت

مصرف چای سبز از سرماخوردگی کودکان جلوگیری می‌کند

آبان 5, 1392 0014

علیرضا جوانمردی متخصص گیاهان دارویی با اشاره به اینکه خواص چای سبز در لاغری به اثبات رسیده است، افزود: چای سبز حاوی ماده‌ای حیاتی است که از ابتلا به انواع و اقسام بیماری‌ها جلوگیری کرده و موجب افزایش قدرت دفاعی بدن می‌شود.
وی با اشاره به تاثیر چای سبز بر پوست، گفت: استفاده از چای سبز موجب شفاف شدن پوست شده و در زیباسازی آن نقش مهمی را ایفا می‌کند.
به نقل از ایمنا ،این متخصص گیاهان دارویی در مورد چگونگی دم کردن چای سبز، گفت: برای اینکه خواص چای سبز با جوشاندن از بین نرود لازم است که قبل از ریختن آبجوش بر روی چای از آب سرد برای شستشوی آن استفاده کرد.
وی با تاکید بر اینکه چای سبزبسیار سریع آماده می‌شود و نیاز به دم کشیدن ندارد، خاطرنشان کرد: در ابتدا آب را جوش آورده و پس از چند دقیقه که آب از جوش افتاد در هر لیوان یک قاشق چای سبز ریخته و بعد بر روی آن از آب جوشانده استفاده می‌کنید.
جوانمردی با بیان اینکه از مهمترین ویژگی‌های چای سبز جلوگیری از سرماخوردگی به ویژه در کودکان است، اظهارداشت: ترکیب چای سبز با عسل بهترین معجون برای جلوگیری از سرماخوردگی است علاوه بر اینکه این معجون موجب استحکام استخوان‌ها کودکان نیز می‌شود.
وی در مورد دیگر خواص چای سبز گفت: این چای بهترین گزینه برای بهبود جای جوش، ضدعفونی کردن پوست، ورم چشم وگل مژه و … است.
این متخصص گیاهان دارویی با بیان اینکه مصرف چای سبز قبل از غذا موجب لاغری می‌شود، افزود: این چای چربی‌‌سوز است با جایگزین کردن این چای به جای چای سیاه موجب مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها شده و نشاط آور است.
وی با اشاره به اینکه افراد سودایی و افراد گروه خونی آ از چای سبز به همراه عسل استفاده کنند، تصریح کرد: مصرف چای با عسل به ویژه بعد از غذا از ورود چربی‌های اضافی به بدن جلوگیری کرده و چربی سوز است.
جوانمردی ادامه داد: پس از مصرف چای سبز تفاله آن را با مقداری عسل و عرق کاسنی مخلوط کرده و به صورت ماسک به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید، این کار موجب افزایش شادابی و طراوت به پوست شما خواهد شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×