» عمومی » علمی آموزشی » جام جهاني 2014 به دانشگاهها رسيد/ چه کسي سوت تغييرات روسا را به صدا در مي آورد
علمی آموزشی

جام جهاني 2014 به دانشگاهها رسيد/ چه کسي سوت تغييرات روسا را به صدا در مي آورد

فروردین 22, 1393 0011

ادامه تغيير روساي دانشگاهها، موج انصراف از دريافت يارانه دانشگاهيان، يک تصميم مهم دانشگاه آزاد، ديد و بازديد دانشگاهيان با مقامات مسئول کشور، سرنوشت تعيين رئيس دانشگاه تهران و چند خبر ديگر مهمترين اخبار آموزش عالي را در نخستين هفته کاري سال 93 تشکيل مي دهند.

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از مهر ، هر چند روز کاري آموزش عالي از پنجم فروردين ماه آغاز شد اما دانشگاههاي کشور در هفته اي که گذشت بازگشايي شدند و بار ديگر اخبار آموزش عالي که سال پر حاشيه اي پشت سر گذاشتند سر از رسانه ها در آوردند.

سوت قطار تغييرات فرجي دانا بلند شد

در نخستين هفته کاري سال 93، دانشگاههاي کشور بدون خبر نبودند و نخستين خبر باز هم از راس آموزش عالي يعني وزارت علوم و طبقه پانزدهمش يعني اتاق فرجي دانا در آمد.

فرجي دانا در نخستين روزهاي سال جاري، روساي دانشگاههاي مازندران و فسا را تغيير داد و به گفته مدير کل دفتر وزارتي اش، اين تغييرات همچنان ادامه خواهند داشت.

سرانجام يک وعده تحقق نيافته

طي سالهاي گذشته مسئولان آموزش عالي بارها وعده کوتاه کردن مقطع ليسانس را دادند اما اين وعده تاکنون عملي نشده بود، تا اينکه در هفته اي که گذشت رئيس دانشگاه آزاد از کوتاه شدن مدت زمان ليسانس در اين دانشگاه خبر داد.

به گفته معاون آموزشي دانشگاه آزاد، دانشجويان اين دانشگاه در صورت تمايل مي توانند از ترم تابستان به عنوان يک ترم کامل تحصيلي استفاده کنند تا مدت زمان تحصيلشان در مقطع کارشناسي به سه سال کاهش يابد.

دانشگاهها يارانه نمي خواهند

تب و تاب روزهاي نزديک شدن به ثبت نام يارانه ها دانشگاهيان را هم بي نصيب نگذاشت و پس از آنکه رئيس جمهور و دولتمردانش بارها از مردم خواستند در صورت توانايي مالي از دريافت يارانه انصراف دهند، دانشگاهيان هم در صف مقدم منصرفان قرار گرفتند.

پيش از اين و در سال گذشته دانشگاه آزاد اين اقدام را آغاز کرد و حال اين حرکت به وزارت علوم و مسئولانش و حتي دانشگاههاي پزشکي و غيرپزشکي کشور کشيده شد.

هر روز هم به تعداد دانشگاههايي که به صف منصرفين مي پيوندند، افزوده مي شود.

عيد ديدني دانشگاهيان با مسئولان

در اين هفته دانشگاه آزاديها به ديدار رئيس جمهور و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام رفتند و اين ديد و بازديدهاي نوروزي همچنان ادامه دارد.

همچنين وزير علوم به همراه پنج تن از معاونانش و روساي دانشگاههاي پيام نور و فني حرفه اي به ديدار نمايندگان مجلس رفتند.

در اين ميان دانشگاهها و مسئولانشان در داخل مراکز آموزشي با دانشجويان و کارمندان ديدار مي کنند که نمونه آن را مي توان در دانشگاه صنعتي شريف مثال زد.

رضا روستا آزاد در اين هفته با دانشجويان دانشگاه شريف در محوطه دانشگاه ديد و بازديد عيد کرد و به سوالاتشان پاسخ داد.

سرنوشت تعيين رئيس دانشگاه مادر کشور

دانشگاه تهران که اسفند سال گذشته بعد از شش با رياست فرهاد رهبر خداحافظي کرد همچنان با انگشتان محمد حسين اميد – معاون اداري مالي وزارت علوم و هيأت علمي اين دانشگاه مي گردد.

هنوز گمانه زنيها بر سر رئيس اين دانشگاه ادامه دارد و با اعلام مدير کل دفتر وزارتي وزارت علوم، وظيفه تعيين رئيس دانشگاه تهران به طور کامل در اختيار خود دانشگاه تهرانيها قرار گرفت.

باز هم تغيير تاريخ امتحانات پايان ترم

علاوه بر انتخابات رياست جمهوري که سال گذشته باعث شد امتحانات پايان ترم تمام دانشگاهها زودتر از موعد برگزار شود، جام جهاني 2014 فوتبال برزيل هم دست به کار شد تا برخي دانشگاهها تصميم بگيرند امتحانات پايان ترمشان رو زودتر يا ديرتر برگزار کنند.

نخستين دانشگاهي که اقدام به تغيير زمان برگزاري امتحانات پايان ترم داد، دانشگاه علم و صنعت است؛ اين دانشگاه براي عدم تداخل ميان امتحانات پايان ترم و برگزاري جام جهاني قصد دارد زودتر از جام، پايان ترمها را برگزار کند.

حال بايد منتظر بود و ديد آيا ساير دانشگاهها هم تقويم پايان ترم را دست کاري مي کنند يا نه.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×