» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فرماندار مبارکه: با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها مصرف انرژی تعدیل می شود
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

فرماندار مبارکه: با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها مصرف انرژی تعدیل می شود

فروردین 20, 1393 0011

فرماندار شهرستان مبارکه با بیان اینکه در ایران سرانه مصرف انرژی دو برابر دنیاست، گفت: با اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها مصرف انرژی در کشور تعدیل می شود.

به گزارش سایت شمس مبارکه، مهدی سلیمانی روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران مقاطع مختلف آموزشی شهرستان مبارکه در مرکز تحقیقات معلمان این شهرستان با بیان اینکه قیمت پایین حامل های انرژی موجب مصرف بالای انرژی در کشور و قاچاق آن است، گفت: اگر طرح هدفمندی اجرا نشود مردم به مصرف ناصحیح انرژی تشویق می شوند و این امر عواقبی نظیر آلایندگی و تخریب زیست محیطی را به همراه خواهد داشت.

سلیمانی با بیان اینکه هدفمند کردن یارانه ها با هدف توزیع عادلانه درآمد و حمایت از اقشار کم درآمد در جامعه به اجرا در آمده است، اظهار داشت: ارتقاء خدمات رسانی در بخش بهداشت و درمان، اجرای نظام جامع تامین اجتماعی، حمل و نقل و تولید از اهداف مهم پیش بینی شده در اجرای مرحله دوم این قانون است.

وی با اشاره به برنامه ریزی دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، از مردم خواست با توجه به شرایط اقتصادی کشور به طور داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف دهند تا دولت بر اساس تکلیف قانونی خود بتواند به افراد نیازمند و متقاضی، کمک بیشتری کند.

فرماندار مبارکه با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش بسزایی در آگاهی بخشی مرحله دوم هدفمندی یارانه ها دارد، گفت: در اجرای مرحله دوم دولت بحث خود اظهاری را به منظور حذف یارانه نقدی برخی از طبقات جامعه در دستور کار قرار داده است و برخی از قیمت‎ها نیز با شیب ملایمی افزایش یافته و یا همزمان با اجرای مرحله دوم افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه باید با فرهنگ سازی، صرفه جویی، اصلاح الگوی مصرف، استفاده از تکنولوژی های به روز شده در مسیر کاهش هدر رفت منابع انرژی گام برداریم گفت: آموزش و پرورش و بویژه مربیان مدارس می توانند با راهنمایی های درست و آگاه نمودن مردم از مزایای اجرای این طرح در سطح کشور نقش بسزایی در اجرای صحیح مرحله دوم هدفمندی یارانه ها ایفا کنند.

آموزش و پرورش همیشه در اجرای سیاست های نظام اسلامی پیش قدم است

رییس آموزش و پرورش شهرستان مبارکه نیز گفت: تمام طرح های کلان و سیاست های کلی کشور بیشترین وابستگی را به آموزش و پرورش دارد و همیشه این نهاد در اجرای سیاست های نظام اسلامی پیش قدم بوده است.

احمد مالکی افزود: با جایگاهی که آموزش و پرورش در اجرای سیاست ها و محورهای اصلی دارد می طلبد که مسئولان رده بالا و مدیران میانی عنایت ویژه ای نسبت به آموزش و پرورش داشته باشند.

وی گفت: آموزش و پرورش بعنوان یکی از نهادهای ارتباطی بین دولت و ملت از تمام ظرفیت خود برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در آماده سازی جامعه برای اجرایی شدن مرحله دوم هدفمندی یارانه ها استفاده خواهد کرد.

مالکی با اشاره به نقش مهم فرهنگیان در فرهنگ سازی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها اظهار داشت : مدیران آموزش و پرورش با انجام کارهای اساسی اهمیت موضوع را مشخص و با فرهنگسازی، دولت و نظام مقدس جمهوری را در پیشبرد اهداف اقتصادی و اجتماعی خود و پیشرفت روز افزون جامعه یاری خواهند کرد.

منبع: ایرنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×