» اخبار ایران و جهان » اخبار ورزشی » سيب زميني غذاي اعياني شد
اخبار ورزشی

سيب زميني غذاي اعياني شد

فروردین 17, 1393 009

اگرچه قيمت سيب زميني در ماه هاي گذشته تا حدودي تثبيت شده بود اما پس از ايام نوروز، قيمت ها سير صعودي يافته و تا کيلويي 4 هزار تومان هم رسيده و به نوعي سيب زميني غذاي اعياني شده است.

کارشناسان در تحليل اين موضوع، کاهش سطح زيرکشت و صادرات را دليل افزايش قيمت ها مطرح مي‌کنند.بازرس اتحاديه ميوه و تره بار بجنورد در اين باره گفت: از آن جايي که تا قبل از نوروز، سيب زميني تازه به بازار عرضه نشده بود، سيب زميني کهنه با قيمت کيلويي 3 هزار و 200 تومان عرضه مي شد اما پس از نوروز و ورود محصولات تازه، قيمت سيب زميني به 3 هزار و 800 تا 4 هزار تومان افزايش يافت.«خسرواني» افزود: در روزهاي پاياني سال، کسبه به خريد سيب زميني هاي کهنه تمايل داشتند اما اکنون به تهيه سيب زميني هاي تازه راغب شده اند که افزايش تقاضا، افزايش قيمت را موجب شده است.به گفته وي، امسال سطح زير کشت سيب زميني نسبت به سال گذشته در استان کاهش يافته و اين عامل کاهش عرضه و گراني محصول را موجب شده است.

وي اظهار داشت: در حال حاضر، سيب زميني هاي استان و کشور قبل از برداشت توسط تاجران عراقي و ديگر کشورها خريداري مي شود که تأثير مضاعفي در افزايش قيمت ها دارد.

وي خاطرنشان کرد: از آن جايي که در اين فصل، سيب زميني فقط در منطقه جيرفت کشت مي شود، نياز استان با اين ميزان جبران نمي شود.

وي تصريح کرد: از آن جايي که سيب زميني با توجه به در نظر گرفتن اختلاف قيمت دلار صادر مي شود، در کشور با افزايش قيمت محصول مواجه مي شويم.

منبع: خراسان نیوز

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×