» عمومی » فرهنگی ادبی » برگزاری دوره سوم مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان اصفهان با محوریت زیبایی‌های شهر من
فرهنگی ادبی

برگزاری دوره سوم مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان اصفهان با محوریت زیبایی‌های شهر من

خرداد 1, 1402 2035

سید محمد صادق سجادزاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان، فرصتی بی‌نظیر است تا کودکان دنیا در اصفهان دور هم جمع شوند و هرچه را که در ذهن دارند با مداد رنگی به تصویر درآورند و برای ما ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه اصفهان شهر جشنواره‌ها است، گفت: اصفهان صاحب برندهای مختلف در صنایع دستی، میراث فرهنگی و داشته‌های تاریخی است، زیبنده است، اصفهان که شهر دوست‌دار کودک و نوجوان است این فرصت را فراهم کند تا کودکان آثار خود را ارسال کنند و دنیا را با رنگ و نقاشی زیباتر کنند، عالم کودکان زیبا و دلچسب است و این عالم زیبا دنیای همه را شادتر و زیباتر می‌کند.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان در خصوص دوره سوم این مسابقات تصریح کرد: امیدواریم که در دوره سوم مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان فرصتی را فراهم کنیم تا کودکان زیبایی‌های شهرشان را به تصویر بکشند، محور دوره سوم این مسابقه زیبایی‌های شهر من است، اینکه کودکان با فهم و درک خودشان چگونه شهر را تحلیل می‌کنند و زیبایی‌های شهرشان را به تصویر بکشند یکی از مواردی است که در ایجاد تعلق شهری و هویت شهری برای ما مؤثر است و تلاش می‌کنیم تا در دوره سوم این ظرفیت را فراهم کنیم.

وی گفت: در تلاش هستیم تا ظرفیت‌های داخل کشورمان را در دوره سوم مسابقه بین‌المللی نقاشی اصفهان هم فعال کنیم. دستگاه‌های مختلفی که به ما کمک می‌کنند ارتباطات بسیار خوبی با وزارت و اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان برقرار کنیم تا بتوانیم از ظرفیت آن‌ها هم بهره ببریم. همچنین رویدادهای شهری را برای برپایی این جشنواره آماده می‌کنیم تا صدای مرغ رویداد به گوش همه کودکان ایران و اصفهان برسد.

به گزارش ایمنا، دومین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودک و نوجوان اصفهان (پوپک) با محوریت شغل‌های شهر من در هفته فرهنگی اصفهان برگزار شد، همچنین چهار هزار و۶۰ اثر تخصصی و حرفه‌ای برای دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که سهم کودکان کشورمان سه هزار و ۲۷۰ و کودکان خارجی ۷۹۰ اثر بوده است.

شهرهای اصفهان، آذربایجان غربی، کرمان و کهکیلویه و بویر احمد به ترتیب بیشترین آثار ارسالی را داشتند. کودکان و نوجوانان کشورهای ارمنستان، روسیه، بلاروس، ترکیه، ترکمنستان، مالزی، هند، تایلند، تاجیکستان، گرجستان، اکراین، چین، کره، فیلیپین، سریلانکا و ونزوئلا نیز آثارشان را برای این جشنواره ارسال کردند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

rooshan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×