» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » امام جمعه مبارکه: فاطمه زهرا (س) تابع محض ولایت بود
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

امام جمعه مبارکه: فاطمه زهرا (س) تابع محض ولایت بود

فروردین 14, 1393 009

امام جمعه مبارکه با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) تابع محض ولایت و امامت بود، افزود: شخصیت آن حضرت الگوی بی مانند برای زنان است.

به گزارش سایت شمس مبارکه حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد محمدی روز پنجشنبه با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: تمام جنبه های زندگی حضرت زهرا(س) سرمشق و الگوست و باید برای نسل امروز به ویژه دختران و زنان بازشناسی و بازخوانی شود.
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) مدافع حریم ولایت و امامت بودند و تا آخرین لحظه از حریم دین نبوی دفاع کردند، تصریح کرد: حضور مقتدرانه دخت نبی مکرم اسلام(ص) در جامعه بیانگر این است که در جامعه اسلامی بانوان می توانند در کنار نقش همسری و مادری خود با حفظ حجاب کامل در فعالیت های اجتماعی نیز حضور پیدا کنند.
وی با اشاره به جایگاه والای حضرت زهرا(س) گفت: شأن و جایگاه حضرت زهرا(س) نه به خاطر معیارهای دنیوی و مادی بلکه به خاطر جایگاه علمی و دینداری آن بانوی بزرگ است که همواره مورد توجه و الگوی زنان عالم قرار گرفته است.
وی افزود: آن بانوی بزرگ در زندگی پرفراز و نشیب اما کوتاه و پرثمر به همه ثابت کرد که فضیلت یک زن به فریبایی ظاهری او نیست بلکه به اصالت و دینداری و حق گویی اوست که هرگز نباید در دست اندازهای روزگار و ناملایمت ها دچار تغییر و تحول و یا دستخوش حوادث شود.
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه در پاسداشت اجر و قرب حضرت زهرا(س) ما به یک جایگزنی در نگاه و نگرش خودمان به آن دردانه رسول گرامی اسلام داریم، گفت: حضرت زهرا(س) یگانه زنی است که در دفاع از ولایت و حق امامت علی(ع) مدافعانه و مجاهدانه در صحنه حاضر شد و سعی کرد تا دست طمعکاران را از حاکمیت عالم اسلام کوتاه کند.
وی تصریح کرد: امروز بانون ما باید سیره و سلوک آن حضرت را معیار زندگی فردی و اجتماعی قرار دهند و بدانند که زیبایی های معنوی و ارزشی می تواند سعادت ابدی را به همراه داشته باشد.
امام جمعه مبارکه افزود: حضرت زهرا(س) تجسم تمام زیبایی های عالم در حوزه معنوی و ارزشی است به طوری که آن حضرت به واسطه فیض الهی علم، ادب و اخلاق آموخته است.
در شب و روز شهادت ریحانه رسول، حضرت زهرای بتول سلام الله علیها، مراسم عزاداری با حضور اقشار مردم و جمعی از مسئولان شهرستان در مجتمع فرهنگی الزهرا (س) مبارکه برگزار شد.
در این مراسم پر فیض، سخنرانان و مداحان در سوگ شهادت بانوی عصمت و طهارت سخنرانی و مدیحه سرایی کردند.
این مراسم تا شنبه 16 فروردین در مجتمع فرهنگی الزهرا (س) مبارکه ادامه دارد.
هیات های عزاداری فاطمی شهر مبارکه نیز در روز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) با حضور در دستجات زنجیر زنی و سینه زنی از فلکه شهرداری تا حرم مطهر امامزاده عزالدین محمد (ع) در سوگ آن بانوی مطهر عزاداری کردند.

منبع: ایرنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×