» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » طرح نهضت جهادی کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور در شهرستان مبارکه
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

طرح نهضت جهادی کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور در شهرستان مبارکه

اسفند 15, 1401 0019

جلسه شهرستانی اجرای “طرح نهضت جهادی کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور”، به ریاست فرماندار و باحضور مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اصفهان و دیگر مسئولین شهرستان مبارکه در محل فرمانداری برگزار شد .

جلسه شهرستانی اجرای “طرح نهضت جهادی کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور”، به ریاست فرماندار و باحضور مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اصفهان و دیگر مسئولین شهرستان مبارکه در محل فرمانداری برگزار شد .
فرماندار در این جلسه با اشاره به در پیش رو بودن روز ملی درختکاری گفت : با توجه به موقعیت شهرستان مبارکه به لحاظ صنعتی بودن و وجود صنایع بزرگ و متعدد در محدوده ی این منطقه ، حفظ و توسعه ی فضای سبز در راستای کاهش آلودگی های زیست محیطی این صنایع بسیار مهم و ضروری است .
مهندس علیرضا حسینی در ادامه افزود : در حال حاضر مشکل کم آبی در استان بسیار مورد توجه است و مسئولان و کارکنان شهرداری ، باید نسبت به نحوه ی آبیاری درختان و فضای سبز شهرها توجه بیشتری کرده و به سمت استفاده از روش های نوین آبیاری مانند قطره ای بروند.
فرماندار همچنین با اشاره به اجرای طرح نهضت جهادی تولید، کاشت یک میلیارد اصله نهال در سراسر کشور تصریح کرد : از همه ی مردم ، مسئولان و صنایع شهرستان انتظار می رود که در جهت حفظ محیط زیست و گسترش فضای سبز شهرستان ، در این طرح مشارکت کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان هم در این جلسه گفت : با توجه به موقعیت جغرافیای کشورمان و فعالیت بیش از ۵ هزار کارخانه ی آلوده ، و طبق پژوهش های مجلس در حال حاضر در تولید کربن مقام هفتم را داریم .
مهندس ابوطالب امینی درادامه افزود : در راستای کاهش آلاینده ها ، بیش از هزار هکتار درخت بادام اسکوپاریا ، درمنطقه فولاد مبارکه و صحرای طالخونچه کاشت شده که تاکنون یکبار هم آبیاری نشده اند و علاوه تولید اکسیژن مناسب ، موجب حفظ خاک و جلوگیری از فرسایش آن شده است و در جلوگیری از هدر رفت آبها نیز بسیار مفید بودند.
وی در پایان با اشاره به اجرای طرح مردمی و کشوری کاشت یک میلیارد درخت در استان و شهرستان مبارکه تصریح کرد : با توجه به موقعیت صنعتی شهرستان مبارکه و تولید کربن و طبق توافقات صورت گرفته ، مقرر گردید ، در راستای اجرای این طرح ، سالیانه یک میلیون و ۵۰۰ اصله نهال در شهرستان مبارکه تولید و کاشته شود و اکثر محل های درنظر گرفته شده ، اطراف مراکز صنعتی ، شهرداری ها و دهیاری ها است.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×