» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهرداری مبارکه » شهردار مبارکه: با اجرای پروژه های مختلف در تلاشیم تا معضل و مشکل بخش وسیعی از شهروندان را برطرف کنیم
شهرداری مبارکه - مطالب ویژه

شهردار مبارکه: با اجرای پروژه های مختلف در تلاشیم تا معضل و مشکل بخش وسیعی از شهروندان را برطرف کنیم

اسفند 15, 1401 1019

 

وی ادامه داد: بر مبنای مسائل و مشکلاتی که وجود داشت و با حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر در این دوره در راستای اجرای پروژه های شهرداری، و با برگزاری جلسات در این زمینه تصمیمات خوبی گرفته شد و پروژه هایی در اولویت قرار گرفت.

شهردار مبارکه خاطرنشان کرد: سیاست محله محوری و انتظاراتی که محله های مختلف برای حل مشکلات عمرانی از مجموعه شهرداری و شورای شهر داشتند، موجب شد که با نگاه متعادل و بر اساس سرانه جمعیتی هر محل و بودجه در اختیار پروژه ها را انتخاب کنیم و با حمایت شورای شهر در دستور کار قرار دهیم.

وی تاکید کرد: با اتمام پروژه هایی که امروز در دست اقدام شهرداری است، پروژه های جدید دیگری در سطح محله ها تهیه و تدوین خواهد شد.

احمدی با ارائه گزارشی از ۱۵ ماه گذشته که بعنوان شهردار سکاندار مجموعه مدیریت شهری انتخاب شده، گفت: تامین منابع مالی یکی از معضلات اساسی مجموعه مدیریت شهری در ابتدای شروع به کارم در شهرداری مبارکه بود.

وی تصریح کرد: نباید از کمبود منابع مالی به سادگی بگذریم، اما وضعیت امروز شهرداری مبارکه از نظر مالی به مراتب نسبت به یک سال و نیم گذشته بهتر است که در این زمینه مدیون زحمات پرسنل شهرداری هستیم.

شهردار مبارکه افزود: یک سری نیازهایی در این راستا احصا شد که نیاز به اجرای کارهای زیرساختی و بنیادی در این زمینه وجود داشت از جمله وضعیت حمل و نقل و اتوبوس های در اختیار شهرداری مبارکه مربوط به دهه ۸۰ بود که پس از ۲۰ سال نیاز به نوسازی آنها وجود داشت.

وی بیان کرد: در این راستا اقدامات و حمایت های خوبی انجام شد و با همراهی وزارت کشور، امروز وضعیت شهرداری مبارکه از لحاظ عمر ناوگان حمل و نقل و اتوبوسرانی به مراتب بهبود پیدا کرده است و در زمینه توسعه فضاهای ورزشی و توسعه فضاهای تفرجگاهی و پارک ها و توسعه شبکه معابر نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

احمدی گفت: بازگشایی بلوار شهید حمزه بابایی بعنوان یکی از اصلی ترین دغدغه های اعضای شورای شهر مبارکه بود که در این زمینه باید از زحمات شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه در دوره قبل هم قدردانی کنیم.

وی اضافه کرد: کمربندی شرقی شهرستان مبارکه از شمال به جنوب با شروع از منتهی الیه فاز سه نصیرآباد با عنوان بلوار آزادگان در ادامه با اتصال به فلکه حافظ و میدان مادر و در نهایت به فلکه شیخ آباد متصل می شود و به سمت بلوار شهید ربیعی یا بلوار سرارود خاتمه پیدا می کند که در صورت احداث این بلوار، کنار گذر شرقی شهر مبارکه ساماندهی خواهد شد.

شهردار مبارکه اظهار کرد: با احداث این بلوار در فاز اول یا بلوار شهید حمزه بابایی امکان مدیریت ترافیک بر روی هسته مرکزی شهر از جمله خیابان های حافظ، بسیج و امام محقق خواهد شد و اهالی محله نصیراباد می توانند با عبور از این بلوار از فلکه حافظ وارد بلوار شهید حمزه بابایی شوند و در نهایت دسترسی آنها به محله نصیراباد تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز تمامی املاک واقع در این مسیر با حمایت پرسنل شهرداری، تملک و جلسه های متعددی با مالکان برگزار شده و املاک توسط شهرداری خریداری شده و مراسم آغاز عملیات آن هم حدود پنج ماه گذشته برگزار شد.

احمدی خاطرنشان کرد: شهرداری مبارکه با توجه به مشکلات داخلی و مالی و با استفاده از ماشین آلات و توان فنی و ظرفیت های موجود، این بلوار را احداث خواهد کرد که تا امروز حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برودت هوا روند اجرای طرح و کارها را با کُندی مواجه کرد و از حدود ۶۰ روز گذشته تا کنون بدلیل بارش رحمت الهی و گل و لای موجود که امکان فعالیت ماشین آلات راهسازی را نمی داد، این پروژه مسکوت مانده است.

وی تاکید کرد: تیم های عمرانی شهرداری از روز گذشته فعال شدند و در حال اجرای عملیات اتصال فلکه حافظ به خیابان شهید ایرانپور هستند تا مشکل ترافیکی مرکز شهر تا حدودی ساماندهی شود.

شهردار مبارکه تصریح کرد: مدیریت املاک شهرداری، به موازات اجرای پروژه عمرانی، وارد عمل شده و املاک واقع در طرح حد فاصل میدان مادر تا بلوار سرارود را با حمایت شورای شهر و کمک و همراهی مالکان تملک می کنیم و بدنبال تکمیل رینگ شهری هستیم

وی افزود: احداث پروژه بلوار شهید بابایی بعنوان اصلی ترین پروژه ای که امروز بخش زیادی از بودجه شهرداری را به خود اختصاص داده است که فاز های یک، دو وسه نصیراباد را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گفته احمدی، احداث خیابان ۲۲ بهمن و انتهای خیابان بوعلی و تقاطع آن با خیابان مبارزان بعنوان یکی دیگر از مطالبات شهروندان از مجموعه شهرداری بود که ۵۰ درصد این گذر بر اساس توافق های انجام شده و فاز ۲ نصیرآباد و محله های درگیر در این محدوده با اجرای این پروژه از این حالت بن بست و رکود خارج خواهند شد.

وی یادآور شد: قطعه زمینی در خیابان مفتح محدوده پشت سپاه قرار دارد که تعدادی از جانبازان شهرستان هم درخواست هایی مبنی بر تعیین تکلیف این زمین ارائه داده اند که این محل هم در حال حاضر محل پارک اتوبوس و ماشین آلات سنگین است که در دستور کار تیم های معاونت عمرانی شهرداری قرار گرفته و طرح هایی برای احداث پارک در این محل تهیه شده و پیگیری های لازم برای احداث یک پارک محلی ویژه اهالی محله یک بازارچه را هم راه اندازی کنیم.

شهردار مبارکه با بیان اینکه کاری های زیرساختی خوبی در مبارکه در حال انجام است که بعنوان دغدغه طیف وسیعی از جامعه قرار دارد گفت: احداث کارخانه بازیافت زباله ویژه شهرستان مبارکه بطور ویژه توسط شهرداری در استان در حال پیگیری است و با احداث این پروژه نه تنها شهر مبارکه بلکه کل شهرستان، با راه اندازی کارخانه بازیافت منتفع خواهند شد.

وی افزود: کارهای زیرساخت دیگری از جمله بازسازی ناوگان اتوبوسرانی، احداث و تجهیز سینما و پروژه هایی بعنوان احداث محل تفریح برای مردم شهرستان مبارکه در دستور تیم مدیریت شهری قرار دارد.

احمدی اظهار کرد: نیروهای شهرداری مبارکه با تمام قدرت، توان و ظرفیت در حال کار و تلاش برای خدمت به مردم هستند و این دوره در شهرداری مبارکه نسبت به دوره های گذشته در زمینه دریافتی عوارض اتفاق خاصی رخ نداده است و در سال ۱۴۰۱ هیچگونه عوارض آلایندگی دریافت نشده است اما نیروهای شهرداری با همت جهادی و غیرت و تعصب و با حمایت اعضای شورای شهر پای کارهای شهر ایستاده اند تا بخشی از مسائل و مشکلات شهر را حل کنند اما مسائل و مشکلات بسیار است

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×