» اخبار ایران و جهان » انبوه عزاداران فاطمی به گرد نگین حرم رضوی در مشهدالرضا به سوگ نشستند
اخبار ایران و جهان

انبوه عزاداران فاطمی به گرد نگین حرم رضوی در مشهدالرضا به سوگ نشستند

فروردین 14, 1393 10113

مشهد مقدس و صحن و سراهای حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در شب سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) حال و هوای خاصی به خود گرفته و انبوه عزاداران فاطمی به گرد حرم رضوی در سوگ نشستند.

سایت شمس مبارکه، به همین مناسبت ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حرم حضرت ثامن الحجج (ع) را همچون نگینی در بر گرفته و به عزاداری مشغولند و در رثای حضرت زهرا (س) اشک ماتم می ریزند.

بیرق های سیاه در معابر عمومی، سردر مساجد و حسینیه ها، ادارات، مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مشهد و صحن ها و رواق های حرم مطهر حضرت ثامن الحجج (ع) نصب شده و جوانان با برپایی ایستگاه های صلواتی در معابر منتهی به حرم مطهر رضوی و توزیع نذورات، ارادت خود را به ساحت اهل بیت (ع) نشان می دهند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از دیگر استان های کشورمان آیین های سوگواری مشابه ای در مساجد و تکایا برپاست.

در مشهد مقدس مراسم سوگواری و ذکر مصایب سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) که طی دهه فاطمیه از چند روز گذشته در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) آغاز شده، چهارشنبه شب جریان دارد و برای فردا پنجشنبه نیز که سالروز شهادت آن بانوی مکرم است این آیین ها با شوری خاص ادامه خواهد داشت .

در جمع عزاداران طی این مراسم ها سخنرانان و مداحان در باره فضائل ام الائمه (س) به سخنرانی و مداحی می پردازند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی نیز در این ارتباط گفت: اجتماع عظیم عزاداران فاطمی نیز فردا (پنجشنبه) در میدان شهدای مشهد آغاز و سپس عزاداران به سوی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) حرکت کرده و در آن حرم مطهر به ادامه سوگواری می پردازند.

حجت الاسلام سید جلال حسینی افزود: در این آیین امام جمعه مشهد و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به سخنرانی و مداحی خواهند پرداخت.

وی گفت: همچنین ویژه برنامه ذکر مصیبت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) از روز یازدهم فروردین ماه به مدت پنج روز با حضور تولیت آستان قدس رضوی و سایر مسوولان استان و کشور در حسینه امام رضا (ع) مشهد دایر است.

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی نیز از برگزاری ویژه برنامه ایام فاطمیه برای بانوان در حرم مطهر رضوی خبر داد.

علی امینی گفت: این ویژه برنامه همزمان با ایام فاطمیه بعد از نماز ظهر و عصر در رواق های دارالاجابه و دارالحکمه حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

او با بیان اینکه در این جلسات سبک زندگی فاطمی برای بانوان تبیین می شود، اظهار کرد: عفاف و حجاب در کلام حضرت فاطمه (س)، همسرداری در مکتب فاطمی، تربیت فرزند در سیره حضرت فاطمه (س) و خدامحوری در مکتب فاطمی، سرفصل های اصلی این جلسات سخنرانی است.

مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی نیز گفت: به مناسب سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) مسابقه فرهنگی ˈگوهر پنهانˈ شامل بخش های در محضر قرآن، حکمت جاری، شرط حضور، همراه با خورشید، به سوی ظهور، معراج مومن، نردبان آسمان، آب آئینه آفتاب، کوی نیکنامان و روشنای معرفت در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار می شود.

سید جواد هاشمی نژاد صله ارحام در قرآن، تکبیره الاحرام نماز جماعت، زهرا (س) در سجاده بندگی، انقلاب اسلامی یادگار طیبه امام امت، یاد یار، وقت دیدار، تلاوت قرآن و هدیه آن به امام رضا (ع)، مشارکت حضرت علی (ع) با حضرت زهرا (س) در کارهای خانه، دعای حضرت امام رضا (ع) برای امام زمان (عج)، سرور همه زنان عالم، لقمه حرام با انسان چه می کند و اهمیت و جایگاه سفر را از جمله موضوعات این مسابقه برشمرد.

مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: علاقه مندان شرکت در این مسابقه تا شانزدهم فروردین ماه می توانند با تکمیل پاسخنامه مسابقه و انداختن آن در صندوق مسابقات فرهنگی و مراجعه به بخش مسابقات پرتال جامع آستان قدس رضوی به نشانی www.aqr.ir با ارسال پاسخ صحیح به سامانه پیامکی 3000802222 در این مسابقه شرکت کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×