» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » وجود صنایع مزاحم و آلاینده از معضلات شهرستان مبارکه
اخبار شهرستان مبارکه

وجود صنایع مزاحم و آلاینده از معضلات شهرستان مبارکه

خرداد 26, 1401 1019

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر به شهرستان مبارکه گفت: وجود صنایع مزاحم و آلاینده در شهرستان مبارکه یکی از معضلات زیست محیطی شهرستان مبارکه است.

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در بازدید از شهرستان مبارکه گفت :صنایع با وجود درآمد‌های فراوانی که برای کشور دارند، اما آلایندگی این صنایع، معضلاتی برای مردم و منابع آبی و خاکی در منطقه ایجاد کرده است.

ایشان با اشاره به اینکه تردد ماشین آلات سنگین و کامیون و تریلر‌های این صنایع نیز در سطح شهر موجب نارضایتی مردم شده افزود: مردم انتظار دارند با توجه به ارزش افزوده‌ای که این صنایع برای کشور دارد، این شرکت‌ها نیز وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی خود را به نحو مطلوب انجام دهند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه صنایع با اجرای بازچرخانی از پساب فاضلاب در صنعت استفاده می‌کنند گفت: در صورت اجرایی نشدن از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

معاون رئیس جمهور گفت: برای حل مشکل آب استان و شهرستان مبارکه، یک بسته کامل پیشنهادی را وزارت نیرو در تمام ابعاد اعم از شرب، محیط زیست، صنعت، کشاورزی و خدمات در دستور کار جدی قرار دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ابتدای حضور در شهرستان در گلزار شهدای گمنام محله صفاییه مبارکه حاضر و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و سپس در منزل شهید موسوی با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.

بازدید از مجموعه ورزشی آزادی، مجموعه مناطق کارگاهی دردست ساخت خیام شهر طالخونچه و دیزیچه و بلوار امام رضا و حضور در شورای اداری شهرستان و ملاقات چهره به چهره با مردم از دیگر برنامه‌های بازدید امروز دکتر سلاجقه بود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

یاسمن وهابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×