» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » ساماندهی راه های مواصلاتی شهرستان مبارکه
اخبار شهرستان مبارکه

ساماندهی راه های مواصلاتی شهرستان مبارکه

مرداد 22, 1401 1036

دکتر صالحی در ششمین نشست خبری خود به تبریک روز خبرنگار گفت: باند دوم محور جاده مبارکه-بروجن طبق برنامه کاری در حال انجام است که ۷ کیلومتر از آن زیر ترافیک رفته و ۱۲ کیلومتر بعدی نیز تا مرحله روکش رسیده است و در این مسیر از روکش بتنی استفاده می‌شود و پس از اتمام روکش بتنی ۱۲ کیلومتر بعدی هم زیر ترافیک می‌رود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند پروژه جاده ساحلی شهر دیزیچه اظهار کرد: مردم یک دهه منتظر تعمیر و راه‌اندازی پروژه جاده ساحلی شهر دیزیچه بودند و وضعیت بدی داشت که با همکاری راهداری، آب منطقه‌ای استان اصفهان، شهرداری دیزیچه و مبارکه، پیگیری کار آن انجام شد و در حال حاضر فقط قسمت آخر که توسط آب منطقه‌ای لوله‌گذاری شده به اتمام نرسیده است و به زودی تکمیل می شود.

وی افزود: میدان قلعه حکیم احداث شد تا حوادث بسیار زیاد این مسیر کاهش پیدا کند و همچنین ورودی جاده بداغ آباد هم یکی از مسیرهای پرخطر است که اقدامات احداث سه راهی ایمن در حال انجام است و پل برای عبور سیلاب ها احداث شد تا ساماندهی ورودی این روستا انجام شود.

دکتر صالحی خاطرنشان کرد: زیرگذر وحدت با مشارکت فولاد مبارکه و بودجه بالغ بر ۶٠ میلیارد تومان شروع شده است و اکنون در مرحله بسیار خوبی قرار دارد و با احداث این محور، تردد ماشین‌های سنگین فولاد مبارکه در محله نهچیر قطع می‌شود و به ایمنی جاده این محله کمک بزرگی می‌کند.

وی اضافه کرد: ساماندهی جاده روستای حسن آباد هم کلید خورده است؛ همچنین زیرگذر شهرک صنعتی مبارکه پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

مصوبه ۲۰۰ میلیاردی تکمیل پروژه چهاربانده در سفر رئیس جمهور

نماینده مردم مبارکه با توضیح اینکه در سفر رئیس جمهور به استان تکمیل پروژه چهاربانده امام رضا (ع) را به مصوبات سفر رئیس جمهور اضافه کردیم، بیان کرد: با پیگیری هایی که انجام شد این با پیش بینی ۲۰۰ میلیارد تومان در مصوبات قرار گرفت؛ مهمترین بخش این پروژه احداث تونل دوم سیمان و پل بر روی رودخانه سیمان است.

تخصیص ۳۰ میلیاردی برای شروع این پروژه

وی ادامه داد: برای شروع قسمتی از این پروژه ۳۰ میلیارد تومان تخصیص گرفتیم و تمام تلاش می کنیم تا این پروژه که یکی از موثرترین پروژه های شهرستان است تکمیل شود و محلات مبارکه و شهرهای دیزیچه و زیباشهر را از این وضعیت نجات دهیم.

کمک دو میلیاردی و ۱۰۰ میلیونی به هیئت های ورزشی و ورزشگاه ۲۲ بهمن

دکتر صالحی با اشاره به کمک به ورزش شهرستان تصریح کرد: مبلغ ۳٠٠ میلیون تومان برای هیئت‌های ورزشی جذب کردیم که بین آن ها تقسیم‌ شد و همچنین یک میلیارد و ۸٠٠ میلیون تومان هم برای ساماندهی ورزشگاه ۲۲ بهمن جذب و بخش مهمی از تعمیرات و تغییرات اساسی این ورزشگاه انجام شد.

وی بیان کرد: کارگروه ورزشگاه آزادی تشکیل و قرار شد ارزیابی و برنامه ریزی بر روی این ورزشگاه در شهرستان انجام شود اما با توجه به تغییرات مسئولانی که در این کارگروه بودند، جلسه بعدی در اولین فرصتی به اتفاق مسئولان فولاد مبارکه، ورزش و جوانان استان و شهرستان برگزار می شود.

حل شدن مشکلات فاضلاب طالخونچه، مجلسی و روستاهای حسن آباد و سورچه

نماینده مردم مبارکه بیان کرد: فولاد مبارکه فاز دوم کار خود در خصوص فاضلاب را بر روی خط طالخونچه، مجلسی، روستاهای حسن آباد و سورچه انجام می دهد که مشکلاتی در آبفای استان داشت و با پیگیری های که در وزارتخانه انجام دادیم و در نهایت با تصویب مبلغ انجام این پروژه در هیئت مدیره فولاد مبارکه، مشکلات فاضلاب این دو شهر و روستا حل می شود.

ورود دستگاه سی‌تی‌اسکن جدید ۱۶ اسلایسی به بیمارستان مبارکه

وی با بیان اینکه دستگاه سی‌تی‌اسکن جدید ۱۶ اسلایسی با مبلغ ۱۰ میلیارد تومان وارد بیمارستان شده و اکنون مراحل نصب را سپری می‌کند افزود: دستگاه سی‌تی‌اسکن دو اسلایسی بیمارستان محمد رسول‌الله (ص) مبارکه خراب شده بود که چندین ماه قبل با همیاری داخل شهرستان دو میلیارد تومان به‌حساب دانشگاه علوم پزشکی استان واریز کردیم و مابقی مبلغ که هشت میلیارد تومان بود از طریق اوراق بهادار واریز شد.

تأمین سه دستگاه آمبولانس برای شهرستان در سفر معاون وزیر بهداشت

دکتر صالحی با توضیح اینکه شهرستان با کمبود آمبولانس مواجهه است، اظهار کرد: قول تأمین یک آمبولانس برای بیمارستان و دو آمبولانس برای مراکز ۱۱۵ در سفر معاون وزیر بهداشت داده شد که به امضای وزیر هم رسیده و به‌زودی این سه دستگاه به مبارکه ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با نشست هایی که وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی داشتیم از این وزارتخانه سه میلیارد تومان برای بخش دیالیز اخذشده و در مورد دیگر مسائل، تأمین اعتبارات در حال پیگیری است.

ساخت و مرمت اتاق عمل، تکمیل بخش دیالیز و ساخت کلینیک تخصصی

نماینده مردم مبارکه اضافه کرد: با دعوت از مدیرعامل فولاد مبارکه برای حضور در بیمارستان بیمارستان محمد رسول‌الله(ص)، مراحل اجرایی ساخت و مرمت اتاق عمل، تکمیل بخش دیالیز و ساخت کلینیک تخصصی هم در محوطه بیمارستان در حال سپری شدن است.

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات آب زاینده رود و آب شرب با برگزاری جلسات با وزرا و در استان پیگیری می شود، گفت: حل مشکل زاینده رود راهکار علمی می خواهد و اینکه هیاهو بلند می شود و دعوا بین نمایندگان برخی استان ها با اصفهان و همراهی دیگر استان ها در این اختلاف خوب نیست.

برگزاری جلسات تخصصی اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در خصوص محیط زیست و آب

نماینده مبارکه در مجلس تأکید کرد: جلساتی با اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه های استان و کشور در خصوص محیط زیست و آب و زمینه شناسی داشتیم و به دنبال راهکاری هستیم که بتوانیم در خصوص محیط زیست شهرستان و استان قدمی برداریم و باید راه علمی را پیش گرفت تا میزان پذیر برای افراد بهتر شود.

وی با توضیح اینکه برای همه نقاط کشور نمی تواند یک نسخه پیچید، ادامه داد: به عنوان مثال بخشی از شهرستان مبارکه قنات دارد و با توجه به بارش های اخیر با یک لایروبی ساده قنوات احیا می شوند؛ حدود دو میلیارد متر مکعب آب از استان خارج میشود که یکی از راه های استفاده از همین آب ها است سرمایه گذاری کنیم و بتوانیم از مشکل آب استان را تا حدود حل کنیم.

دکتر صالحی با اشاره به مشکلات صندوق‌های بازنشستگی خاطرنشان کرد: ۱۸ صندوق بازنشستگی در کل کشور وجود که بعضی از آن‌ها با وجود بیش‌ترین ارباب‌رجوع، دچار کسری بودجه‌اند و نتوانستند پاسخگوی افراد باشند.

وی با توضیح اینکه دولت در حال کمک به این صندوق‌ها است، بیان کرد: بودجه زیادی برای تقویت صندوق‌های بازنشستگی صرف می‌شود و همچنان در مسیر گفت‌وگوها و پیدا کردن راهکارها هستند ولی باوجود تعداد بازنشستگان زیاد، مسئله بازنشستگان موضوعی نیست که شهرستان یا استان به‌طور مستقل برای آن تصمیم بگیرد نیاز است دولت تدبیری داشته باشد تا نیازهای این قشر را برطرف کند.

تغییر چهار وزیر در وزارت صمت بدون تغییر اساسی از ابتدای مجلس یازدهم

نماینده مبارکه با اشاره تصمیم رئیس جمهور برای تغییر در ساختار وزارت صمت گفت: حجم کار در وزارت صنعت، معدن و تجارت بسیار بالا است و مشکل زیرساختی داریم در این حوزه داریم، از ابتدای مجلس یازدهم تاکنون، چهار وزیر تغییر کردند و تغییر اساسی نداشتیم.

دکتر صالحی بیان کرد: فقط وزارتخانه صمت این مشکل را ندارد و این مسائل را جهادکشاورزی، مباحث فرهنگی و اقتصادی کشور وجود دارد که حل شدن این مشکلات با اصلاح زیرساخت ها انجام می شود.

وی با توضیح اینکه انتظارات مردم از بعد اقتصادی دولت محقق نشده است، تأکید کرد: هفت ماه جلسه بین مجلس، دولت و کارشناسان برای حذف ارز ۴۲۰۰ برگزار شد و مجلس به این نتیجه رسید که اگر کالایی می خواهد از سبد ارز ترجیحی خارج شود حتما دولت باید جایگزین مناسب داشته باشد.

نماینده مبارکه اضافه کرد: اگر حذف ارز ترجیحی برای دارو باشد باید دولت بتواند از طریق بیمه ها مابه التفاوت قیمت را برای مردم جبران کنند و اگر کالاهای دیگر باشد از طریق کالابرگ الکترونیکی جبران کند و متأسفانه به محض افزایش یک کالا، افزایش قیمت به کالاهایی دیگر تسری پیدا می کند.

خارج شدن از تگنای اقتصادی با عضویت ایران شانگهای و بریکس

وی با بیان اینکه ایران در سازمان شانگهای و پیمان بریکس عضو می شود، گفت: با عضو رسمی شدن این پیمان ها تبادلات انجام می شود و نویدهای خوبی است که کشور از این تگنای اقتصادی خارج شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×