» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » استقبال با شکوه مردم شهرستان مبارکه از ایمان احمدپور فاتح قله K2
استقبال مردم مبارکه از ایمان احمدپور
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

استقبال با شکوه مردم شهرستان مبارکه از ایمان احمدپور فاتح قله K2

مرداد 20, 1401 0036

مراسم استقبال از ایمان احمدپور فاتح قله K2 روز چهارشنبه 19 مرداد با حضور پرشور مردم مسئولین و ورزشکاران شهرستان مبارکه برگزار شد.

این کوهنورد ارزنده شهرستان مبارکه قله k2 را بصورت پاک و بدون استفاده از کپسول اکسیژن و شرپا فتح کرد.

کی 2 نام دومین قلهٔ بلند روی زمین (پس از اورست) است. این قله با ارتفاع ۸٬۶۱۱ متر از سطح دریا، در منطقهٔ قره‌قروم در رشته‌کوه‌های هیمالیا و در شمالشرقی پاکستان قرار گرفته و دارای فنی‌ترین و سخت‌ترین مسیر صعود در جهان است.

تعداد کوه‌نوردانی که در راه رسیدن به این چکاد جان خود را از دست داده‌اند، برابر با یک‌چهارم شمار کسانی است که صعود موفق داشته‌اند.

کی۲ کشنده‌ترین و پرتلفات‌ترین قله کره زمین، تنها کوه از گروه هشت‌هزارمتری‌ها است که از جبهه شرقی آن تاکنون صعودی صورت نگرفته‌است.

از نکات مهم صعود ایمان احمدپور به اهتزاز در آوردن پرچم همنورد افغانستانی خود بود که در راه جان خود را از دست داده بود.

ایمان احمدپور در مصاحبه گفت:

متاسفانه علی‌اکبر سخی هم‌نورد افغانستانی ما در مسیر و بین کمپ۲و۳ و در ارتفاع هفت هزار و ۵۰۰ متر جان خود را از دست داد. اینکه چرا این اتفاق رخ داد، مسئله دیگری است؛ آن منطقه یکی از بدترین محل‌های قله بود زیرا موفق نشدیم حتی پیکر آن مرحوم را در حد یکی دو متر جابه‌جا کنیم.

قطعاً به فتح این قله فکر می‌کردم. شک نداشتم که می‌توانم این کار را انجام بدهم و از نظر ذهنی آماده آن بودم. این قله فنی‌ترین و دشوارترین قله جهان است.

استقبال مردم مبارکه از ایمان احمدپور استقبال مردم مبارکه از ایمان احمدپور استقبال مردم مبارکه از ایمان احمدپور استقبال مردم مبارکه از ایمان احمدپور استقبال مردم مبارکه از ایمان احمدپور استقبال مردم مبارکه از ایمان احمدپور

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×